Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مشکلات سیستم اداری، نقص عملکردی مدیران، عادت به بروکراسی و تفسیر قانون به ضرر ارباب رجوع و فقدان مبارزه با آن نهایتا به مفسده تبدیل می‌شود.

محمدرضا حبیبی، امروز (دوشنبه- ۲ تیرماه) در بازدید از گروه صنعتی اسنوا با تاکید بر مبارزه قاطعانه دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی، اظهار کرد: مشکلات در سیستم اداری، نقص عملکردی مدیران، عادت به بروکراسی و تفسیر قانون به ضرر ارباب رجوع و فقدان مبارزه با آن نهایتا به مفسده تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به عنوان جهش تولید در نامگذاری سال ۹۹، افزود: در شرایطی که همه کشورها در رکود اقتصادی، اشتغال و تولید قرار دارند نامگذاری جهش تولید در سال، نیروی محرکه فعالان اقتصادی است.

به گزارش ایسنا؛ رئیس کل دادگستری استان اصفهان، فعالان اقتصادی را سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: گروه صنعتی توسعه‌ای اسنوا یکی از فعالان اقتصادی است که با بهره گیری از فرصت تحریم‌ها با نگاه به داخل، توانمندی‌ بومی‌سازیِ تکنولوژی را، در شرایطی که رکود اقتصادی به دلیل تحریم ها ایران را به بازار مصرف و فروش هیئت‌های خارجی تبدیل کرده بود، گسترش داد.

سود مرکبِ تسهیلات بانکی وجاهت قانونی ندارد

همچنین دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان، با تاکید بر حمایت قاطعانه دستگاه قضا از تولید کنندگان و صنعتگران، اظهار کرد: دستگاه‌ قضا از تولید کنندگان و صنعتگرانی که به دور از فریبکاری به شرط احراز ناتوانی در بازپرداخت دیون بانکی مشکل دارند حمایت می‌کند.

علی اصفهانی، با بیان اینکه دریافت سود مرکب از تسهیلات بانکی فاقد وجاهت قانونی است، افزود: سود مرکب تسهیلات بانکی به معنای محاسبه سود از محل بهره محاسبه شده تسهیلات بانکی است، که بانک‌ها و موسسات مالی حق محاسبه و دریافت سود از وجه التزام را ندارند و وجه التزام باید با تقسیط بدهی یا به صورت نقدی بازپرداخت شود.

وی، نوعی دیگر از بهره مرکب را تسهیلات جدید در قالب وجه التزام و بهره متعلقه نامید و خاطرنشان‌کرد: برخی بانک‌ها و موسسات مالی در راستای تسهیل روند بازپرداخت تسهیلات معوقه اقدام به ارائه تسهیلات جدید مرکب از اصل به اضافه سود وجه التزام به واحدهای تولیدی و صنعتی می‌کنند که علاوه‌ بر فقدان توجیه اقتصادی وجاهت قانونی نیز ندارد و در صورت اطلاع به دادستانی پیگیری قاطعانه با تخلف و متخلفان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسنوا فعالان اقتصادی فعالان اقتصادی تسهیلات بانکی وجه التزام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟

️ اقساط معوق و چک‌های برگشتی از مهمترین عواملی است که بر امتیاز اعتباری افراد تاثیر می گذارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ️اصلاح مدل اعتبارسنجی مشتریان بانکها یکی از برنامه های بانک مرکزی برای گسترس هم تسهیلات خرد در شبکه بانکی است که از سال قبل استارت آن زده شد و آنطور که معاون فناوری های نوین این بانک می گوید امسال بناست مدل جدید اعتبارسنجی در شبکه بانکی اجرایی شود. 

5 باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟

 

مسئولان بانک مرکزی قبلا گفته بودند: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه اعتبارسنجی و مدل‌سازی بر اساس یادگیری ماشین تهیه شده است و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

اما مشتریان و متقاضیان تسهیلات بانکی باید بدانند که تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی‌ بر امتیاز اعتباری آنها تاثیر منفی خواهد داشت؛ هر چه نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های صادره و مبالغ چک‌های برگشتی نسبت به مجموع مبالغ چک‌های صادره، بیشتر باشد تاثیر آنها بر کاهش امتیاز اعتباری افراد، بیشتر خواهد بود.

توصیه مهم به مشتریان بانکی این است که " اگر چک برگشتی دارید، بهتر است تلاش کنید خیلی سریع بدهی خود را پرداخت کنید زیرا تاخیر بیشتر در رفع سوء اثر چکهای برگشتی، منجر به کاهش بیشتر امتیاز اعتباری می‌گردد. در این راستا رعایت پرداخت به موقع بدهی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات مالی مانند چک برگشتی، می‌تواند به حفظ و افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند."

حمیدرضا کردنائیج؛ کارشناس مسائل بانکی با اشاره به محدودیت‌های بانکی افراد دارای چک برگشتی می گوید:️ وقتی چک شما برگشت می‌خورد، سامانه محچک 24 ساعت به شما وقت می‌دهد تا چک را وصول کنید. ️ در صورت اقدام نکردن برای وصولی چک، با توجه به اولویت بندی به اندازه مبلغ چک شروع به مسدود کردن حسابهای شما می‌کند.

عدم افتتاح حساب و دریافت کارت جدید، عدم دریافت وام و ضامن شدن، عدم دریافت دسته چک و ثبت چک جدید از محدودیت‌های افرادی است که چک برگشتی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • طولانی شدن زمان تخصیص ارز مشکل عمده پرونده‌های میز گمرک است
  • پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به ۴۵۰ هزار متقاضی
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در خراسان جنوبی
  • پرداخت ۵۶۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و تولید در استان
  • کدام شرکت‌ها از لیست فعالان مجاز گمرک تعلیق شدند؟
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین