Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@06:59:14 GMT

چرا کولر خودرو باد گرم می‌زند؟

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۹۵۵۴

چرا کولر خودرو باد گرم می‌زند؟

کولر خودرو در فصل تابستان یکی از بهترین گزینه‌ها و امکانات یک خودرو به شمار می‌رود. گاهی هنگامی که از کولر استفاده می‌کنیم متوجه می‌شویم که هوای ورودی به اتاق به اندازه کافی خنک نیست و آن طور که باید هوای اتاق را خنک نمی‌کند. این امر می‌تواند چندین دلیل داشته باشد:

* رانندگی با دور موتور بالا

یکی از دلایل گرم شدن باد سیستم تهویه رانندگی پر گاز با دور موتور بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از خودرو‌ها دارای مکانیزمی هستند که هنگامی که پا را تا انتها بر روی پدال فشار می‌دهید، موجب از کار افتادگی موقت کولر می‌شود. این امر بیشتر در دنده‌های سبک‌تر (دنده ۳ به بعد) رخ می‌دهد که برای شتاب گیری خودرو مجبور می‌شویم تا پا را تا انتهای بر روی پدال گاز فشار دهیم.

* کثیف بودن کنداستور کولر

کنداستور یکی از قطعات سیستم کولر است. هنگامی که گاز کولر تبدیل به مایع می‌شود، در رادیاتور بیش از نیمی از گرمای خود را از دست می‌دهد تا هنگام ورود به قسمت کم فشار گرمای محیط را گرفته و تبدیل به گاز شود. کثیف بودن کندانسور کولر اتومبیل باعث گرم شدن و اختلال در عملکرد کولر و همچنین بالا رفتن آمپر آب خودرو در سرعت‌های پایین و ترافیک می‌شود. بنابر این بهتر است هر سال با شروع فصل گرما کنداسور کولر خودرو خود را تمیز کنید.

* کثیف بودن اپراتور داخل اتاق

یکی از دلایل گرم بودن باد کولر، کثیف بودن اپراتور اتاق است. به دلیل این که هوا به صورت دائم در تمامی فصول از آن عبور می‌کند، کثیف شده و لایه‌ای از خاک بر روی آن می‌نشیند. تمیز کردن این قسمت هر چند وقت یک باز ضروری است. همچنین کثیف بودن آن ممکن از باعث ایجاد بوی بد هنگام استفاده از کولر در اتاق شود.

* خرابی ترموستات اتاق

اکثر خودرو‌ها دارای یک ترموستات درون اتاقشان هستند که دمای هوای اتاق را لحظه به لحظه می‌سنجد و در صورتی که دما به صفر درجه رسیده باشد، کمپرسور کولر را قطع می‌کند. در صورت خرابی این سنسور، ممکن است باد کولر شما گرم بشود.

* خرابی دریچه‌های کولر و بخاری

خرابی یا تنظیم نبودن دریچه‌های کنترل سرما و گرمای سیستم کولر و بخاری باعث مخلوط شدن هوای گرم و سرد و در نتیجه کاهش سرمای کولر در تابستان و همچنین گرمای بخاری در زمستان می‌شود. این اشکال معمولا بعد از باز و بسته شدن داشبورد توسط افراد غیر متخصص بوجود می‌آید.

 

منبع: خودروکار

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کولر خودرو دانستنی های خودرو سبک زندگی پارسی خبر کثیف بودن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هتل وان فوریه 2024

شاید برایتان جالب باشد که بدانید قیمت هتل وان در مقایسه با هتل‌های داخلی نه تنها گرانتر نبوده بلکه در برخی موارد ارزان‌تر نیز خواهد بود. بنابراین با کمی مدیریت هزینه‌ها می‌توانید یک سفر عالی با بودجه‌ای مناسب کشور زیبای ترکیه داشته باشید.

آشنایی با هتل‌های وان و قیمت رزرو آن‌ها

در چند سال گذشته وان نسبت به قبل تغییرات بسیاری داشته و هتل‌ها، مراکز خرید و مجتمع‌های تفریحی بسیاری در آن ساخته شده است. از این رو شما برای سفر به این شهر مشکل چندانی برای رزرو هتل نخواهید داشت. در ادامه با تعدادی از شناخته‌شده‌ترین هتل‌های وان آشنا خواهیم شد.

هتل الیت ورد وان

هتل الیت ورد وان یکی از هتل‌های پنح ستاره در این شهر است که هزینه رزرو آن از شبی حدود پنج میلیون تومان آغاز می‌شود. هتل 230 اتاق و واحد اقامتی دارد که می‌توانید متناسب با تعداد نفرات خود ان‌ها را انتخاب کنید. تمامی اتاق‌های هتل عایق صدا دارد تا شما نهایت سکوت و آرامش را در زمان اقامت خود تجربه کنید. استخر سرپوشیده، حمام ترکی، مرکز سونا، ماساژ و اسپا، مرکز تناسب اندام، فروشگاه‌های متعدد و همکاری با پرسنلی حرفه‌ای و دوره دیده از امکانات این هتل به شمار می‌رود.

هتل دابل تری بای هیلتون

یکی دیگر از هتل‌های عالی و درجه یک در وان با پنج ستاره هتل دابل تری بای هیلتون است. این هتل تنها چند قدم با دریاچه وان فاصله داشته و اتاق‌های آن چشم انداز بسیار زیبایی دارند. همچنین رستوران بین المللی و کافه 24 ساعته هتل به شما این امکان را می‌دهد غذاهای ترکی، ایتالیایی، فست فود یا میان وعده‌هایی لذیذ نوش جان کنید. می‌توانید خودرو بدون راننده اجاره کنید و خودتان در شهر رفت و آمد کنید. فضای سبز زیبا، آرایشگاه، پارکینگ رایگان، استخر، سونا، صرافی و وسایل بدنسازی از امکاناتی است که این هتل در اختیار شما قرار می‌دهد. قیمت هتل وان تری بای هیلتون از شبی حدود چهار میلیون و 500 هزار تومان آغاز می‌شود.

هتل گرند وان

هتل گرند وان یک هتل سه ستاره است که درکنار قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه، اقامتی آرام و لذت بخش را برای شما رقم خواهد زد. هتل یک رستوران آلاکارته و یک بار 24 ساعته دارد تا شما برای سرو غذا یا نوشیدنی نیازی به خروج از هتل نداشته باشید. اگر سفر شما به وان یک سفر کاری است، این هتل با امکاناتی مانند سالن کنفرانس مجهز به تمامی تجهیزات می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد. اتاق‌های سینگل، دبل و تریپل از جمله اتاق‌های هتل است که می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید.

از جمله امکانات هتل می‌توان به پارکینگ، اینترنت رایگان پر سرعت، کرایه خودرو بدون راننده، خدمات مخصوص معلولین و صندوق امانات اشاره کرد. هزینه اقامت در اتاق‌های این هتل از شبی حدود دو میلیون تومان آغاز می‌شود.

رزرو هتل وان اینترنتی

هیچ چیز مانند یک محل اقامت بد نمی‌تواند شیرینی سفر را به کام شما تلخ کند. از این رو سعی کنید قبل از آغاز سفر محل اقامت خود را رزرو کرده و از کیفیت آن مطمئن شوید. اگر فکر می‌کنید رزرو هتل در وان و پرداخت قیمت هتل وان کار سخت و پیچیده‌ای است، سخت در اشتباه هستید.

با کمک سایت علی بابا شما می‌توانید به راحتی و به صورت آنلاین هر هتلی در شهر وان را انتخاب کرده، هزینه یک شب اقامت آن را به عنوان پیش پرداخت واریز کرده و آن را رزرو کنید. رزرو هتل در وان نیز مانند هتل‌های داخلی انجام می‌شود. شما در علی بابا می‌توانید هتل‌های موجود در وان به همراه امکانات و ویژگی‌های هرکدام را بخوانید. هتل مورد نظرتان را برای اولین روز سفر انتخاب کرده و رزرو کنید. هزینه رزرو با کارت بانکی و با تومان پرداخت می‌شود و شما نیازی به جابه‌جایی و انتقال پول از تومان به لیر نخواهید داشت.

کد خبر 846937 برچسب‌ها بازار خودرو

دیگر خبرها

  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • انتقاد از واگذاری سهام استقلال به هلدینگ خلیج فارس: بیمارستان‌های بوشهر کولر ندارند
  • کولر آبی بخریم یا گازی؟