Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در شیراز آغاز بکار کرد. ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، این نمایشگاه عصر امروز همزمان با نمایشگاه بهداشت،ایمنی و محیط زیست در صنعت نفت و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا عصر امروز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس آغاز بکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از مسئولان استان و فعالان برتر این صنعت در کشور برگزار شد، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه با اجرای برنامه فاصله‌گذاری اجتماعی با حضور 80 شرکت فعال در حوزه صنعت نفت از سراسر کشور از جمله فارس، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و البرز برگزار شده است.

سید محمود موسوی با بیان اینکه معرفی و ارائه آخرین دستاوردها و خدمات بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از اهداف این نمایشگاه است، افزود: زمینه فعالیت غرفه‌داران انواع فرآورده‌های نفتی، انواع مواد آب‌بندی و روانکاری، شیرآلات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، تامین قطعات پالایشگاهی و نیروگاهی، تولید، بسته‌بندی و صادرات انواع قیر، اتصالات مکانیزه و قطعات پیچیده صنعتی کامپوزیتی، لوله و اتصالات، عایق‌های حرارتی و صوتی، پشم شیشه و عایق رطوبتی ایزوگام، طراحی و ساخت مخازن ذخیره و تحت فشار است.

مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی فارس با اعلام اینکه کارشناسان، متخصصان و تولید کنندگان فعال در حوزه صنعت نفت از این نمایشگاه بازدید تخصصی دارند، افزود: همچنین چند هیئت در قالب تور صنعتی از استان‌های البرز، یزد و بوشهر و همچنین چهار هیئت بازدید کننده خارجی از کشورهای عمان، سوریه، افغانستان و پاکستان از این نمایشگاه بازدید می‌کنند.

بوشهر|نمایشگاه نفت و گاز در عسلویه گشایش یافترویداد "فرصت طلایی تجارت با نفت ایران" در نمایشگاه نفتحضور شرکت های بین المللی پرسابقه در نمایشگاه نفت ایران

موسوی با تاکید بر اینکه استان فارس به لحاظ وجود امکانات صنعتی، تولیدی، پالایش و منابع نفتی و گازی فراوان یکی از قطب‌های مهم گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی کشور  است گفت: برگزاری این نمایشگاه با توجه به نامگذاری سال99 به نام سال جهش تولید علاوه بر اینکه سبب پیشرفت و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان داخلی می‌شود، تعامل بیشتر بخش‌های دولتی و خصوصی را نیز به همراه دارد.

جوادمرادپور مجری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، گاز و پتروشیمی نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران دومین کشور تولید کننده نفت در دنیا است و در این میان فارس سهم بسزایی در تولیدات نفت و گاز و فرآورده‌های نفتی ایفا می‌کند این نمایشگاه فرصت بسیار مغتنمی است تا اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این صنعت بتوانند دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید فعالان و متخصصان این صنعت قرار دهند.

مرادپور افزود: حرکت به سمت اقتصاد دانش پایه ، تکمیل زنجیره علم، فناوری، تکنولوژی تولید محصول، تجاری سازی به منظور ثروت آفرینی و افزایش بهره وری در حوزه های مختلف صنعت نفت , گاز و پتروشیمی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی بیان کرد: معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه صنعت نفت, گاز و پتروشیمی، ارائه و دستیابی به آخرین دستاوردها و فن آوری‌های روز در حوزه‌های مختلف صنعت نفت ,گاز و پتروشیمی ، ایجاد تعامل میان سازندگان تجهیزات, صادر کنندگان, پیمانکاران , سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند سازی سرمایه‌های انسانی و مالکیت فکری و مدیریت دانش در توسعه و تقویت صنعت نفت, گاز و پتروشیمی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مجری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه را برگزاری همایش،سمینار و ورک شاپ‌های آموزشی ، پنل تخصصی مدیران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ، برگزاری نشست‌های B2B بین مشارکت کنندگان حاضر در نمایشگاه ، برگزاری نشست‌های B2B بین هیئت‌های تجاری خارجی با مشارکت‌کنندگان و نشست تخصصی فی مابین رایزنان تجاری و وابستگان تجاری مشارکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه عنوان کرد.

براساس این گزارش، تمام سالن‌های نمایشگاهی ، روزانه قبل از شروع به کار نمایشگاه و در هنگام برگزاری بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی گندزدایی می‌شود و بازدیدکنندگان ملزم به رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش هستند.

این نمایشگاه تا روز پنجشنبه پنجم تیرماه 99 همه روزه از ساعت 17 تا 22 پذیرای عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/423/ش

R7533/P/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی گاز و پتروشیمی صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران گفت: ظرفیت تولید این صنعت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مرتضی شاهمیرزایی روز سه‌شنبه (۲۸ فروردین‌ماه) در کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا اظهار کرد: ایران با دارا بودن ذخایر غنی نفت و گاز، جایگاه ویژه و برجسته‌ای از زمان‌های بسیار دور در نقشه انرژی جهان داشته است.

وی، ایران را لنگرگاه ثبات و امنیت در منطقه خواند و گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن سواحل طولانی در خلیج فارس تا دریای عمان و اقیانوس هند به‌عنوان شاهراه عبور و حمل‌ونقل نفت، میعانات گازی، گاز مایع، محصولات مختلف پتروشیمی و دیگر محصولات به شمار می‌رود و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در زمینه ارائه خدمات فنی و مهندسی به‌عنوان یکی از بازیگران مهم در دنیا مطرح و آماده همکاری در زمینه تولید و فروش کالاها و تجهیزات به شرکت‌ها و مشتریان همسو در سراسر جهان است.

شاهمیرزایی با اشاره به روند پرشتاب توسعه صنعت پتروشیمی ایران، یادآور شد: ظرفیت تولید این صنعت در سال ۱۴۰۲ از مرز ۹۵ میلیون تن عبور کرد و این ظرفیت تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن خواهد شد.

وی با اشاره به تنوع سبد محصولات پتروشیمی ایران با بیش از ۵۵۰ گرید مختلف تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مطلوبی با کشورهای همسو از جمله روسیه و کشورهای حوزه آسیای‌میانه در قطب‌های توسعه‌ای به‌ویژه در مناطق ماهشهر، چابهار و جاسک دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه ۹۷ درصد از کاتالیست‌های مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و صنایع معدنی داخلی‌سازی شده است، گفت: آمادگی کامل داریم تا با همسایگان و کشورهای همسو در زمینه‌های طراحی، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداشت تجهیزات و نیز تولید انواع فناوری‌ها و کاتالیست‌های مورد نیاز همکاری کنیم.

شاهمیرزایی افزود: ایران در تولید دانش‌فنی محصولات آمونیاک، اوره، الفین، تبدیل گاز به متانول، اتان، اتیلن و سایر فرآیندها به خودکفایی کامل رسیده است.

براساس این گزارش، کنگره ملی نفت و گاز آسیا - اروپا ۲۸ فروردین‌ماه با حضور سفیر ایران در روسیه، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر انرژی فدراسیون روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • راز مدیران پتروشیمی بندر امام فاش شد
  • دوسالانه خوشنویسی شیراز برگزار می‌شود
  • گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • محصولات فناورانه ایران در نمایشگاه روسیه
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • ظرفیت تولید پتروشیمی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • گشایش نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه  
  • افزایش بیش‌از ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد