Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر پوروحدتی گفت: در راستای تامین حق‌آبه دامداران یک علمک برداشت آب تانکری با مشارکت و موافقت آب منطقه‌ای و امور دام و عشایری در دهنه شوریجه ایجاد می‌شود تا آب خام ارزان‌تری از سد دوستی در اختیار دامداران قرار بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ امیر پوروحدتی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سرخس که در محل امور آب و فاضلاب این شهرستان برگزار شد، با تاکید بر اینکه هفته اول تیرماه به نام هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: از مردم درخواست داریم، درست مصرف کردن را به عنوان یک فرهنگ بپذیرند و در درجه اول این خود ما مردم هستیم که باید به فکر خودمان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس با اشاره به ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر خدمات آبی در قالب امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس به مردم ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: با ادغام دو شرکت جلوی یکسری هدر رفت منابع کشور و موازی کاری‌ها گرفته شد و می‌توانیم نسبت به گذشته خدمات مطلوب‌تر، بهینه‌تر و یکپارچه‌تری برای کاهش مشکلات آبی شهروندان داشته باشیم.

پوروحدتی ادامه داد: همزمان با ادغام دو شرکت، کمیته فنی با ظرفیت دو شرکت در شهرستان تشکیل دادیم تا مشکلات پس از رصدهای لازم پیگیری شود.

تنش آبی در دهستان خانگیران رفع شد
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس با تاکید بر اینکه در دو ماه گذشته و پس از ادغام دو شرکت خدمات ارزشمندی با بازنگری طرح ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام شده، تصریح کرد: با تقویت پمپ آب، ایجاد کلکتور و وارد مدار کردن یک سرویس هوایی توانستیم مشکل تنش آبی در دهستان را حل کنیم و آب در این منطقه در حال حاضر پایدار است.

وی وجود ۱۴۰ هزار دام در دهستان خانگیران و برخی انشعابات غیرمجاز را عامل تنش آبی در این دهستان برشمرد و گفت: اتفاق کمبود آب در دهستان خانگیران مربوط به دو ماه سال است و آن هم به دلیل تامین آب دام از آب شرب انسانی است.

ایجاد علمک برداشت تانکری برای تامین آب دام روستایی در سرخس
پوروحدتی با بیان اینکه دهستان به دهستان در حال رفع مشکلات آبی هستیم، اظهار داشت: در راستای حق‌آبه دامداران یک علمک برداشت آب تانکری با مشارکت و موافقت آب منطقه‌ای و امور دام و عشایری در دهنه شوریجه ایجاد می‌شود تا آب خام ارزان‌تری از سد دوستی در اختیار دامداران قرار بگیرد؛ پیگیری این پروژه بر عهده امور دام و عشایر جهاد کشاورزی است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس با تاکید بر اینکه پیگیر اجرای فاز دوم مجتمع امام رضا علیه‌السلام هستیم، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه هم کمبود آب دهستان خانگیران رفع می‌شود و هم مجتمع امام جواد علیه‌السلام را پوشش می‌دهیم تا مردم منطقه پل خاتون نیز از آب سد دوستی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه سر فصل حق آبه دام شهرستان باید احیا شود، عنوان کرد: در این پروژه و در قالب مسئولیت‌های اجتماعی از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق نیز برای تامین اعتبارات کمک خواهیم گرفت.

پوروحدتی در ادامه به حل مشکل آبی چندین ساله روستای قوش عظیم اشاره کرد و افزود: با طراحی فنی در شبکه توزیع، مشکل چندین ساله بخشی از این روستا که با مشکلات آبی درگیر بود، حل شد.

تشکیل اکیپ شناسایی انشعابات غیرمجاز
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس به تشکیل اکیپ شناسایی انشعابات غیرمجاز آب گفت: در دو هفته گذشته و با تشکیل این اکیپ، ۸ انشعاب غیر مجاز شناسایی و در مرحله پرداخت جریمه و تعهدات است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۶۱ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار نفر در قالب ۶ مجتمع و ۱۶ تک روستایی تحت پوشش این امور هستند.

پوروحدتی در ادامه با بیان اینکه در تامین آب دو شهر سرخس و مزداوند هیچ مشکلی نداریم، افزود: بخش اعظمی از زون‌بندی شبکه آب شهر سرخس در سال‌های ۹۶ و ۹۷ اصلاح شبکه فرسوده داشتیم که حدود چهار و نیم کیلومتر در بافت فرسوده شهر اصلاح شبکه انجام شد.

۲۰ کیلومتر از شبکه آب شرب شهر سرخس فرسوده است
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سرخس در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چقدر از شبکه توزیع آب در شهر سرخس فرسوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ کیلومتر شبکه توزیع در شهر سرخس فرسوده است که با اعتبارات کنونی امکان اصلاح شبکه وجود ندارد،.

وی در پایان به مشکل همیشگی ترکیدگی‌های لوله در خیابان امام خمینی (ره) شهر سرخس اشاره و تصریح کرد: از بانک مسکن تا خیابان امام (ره) که جزو شبکه اصلی آب شهر است اگر بخواهیم اصلاح شبکه داشته باشیم، نیازمند ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: دهستان خانگیران اصلاح شبکه تامین آب دو شرکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، معابر ۱۸ روستای شهرستان ایجرود به مساحت ۶۲۷۴۴ مترمربع با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال آسفالت‌ریزی شده است.

رضا خواجه‌ای در گفت‎وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از تعداد ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان تاکنون در ۴۵ روستا طرح هادی اجرا شده است که معادل ۶۰ درصد روستاهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی بوده است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی اهمیت اجرای طرح هادی هر روز بیشتر روشن می‌شود، تصریح کرد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته‌اند با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت‌وسازهای جدید، خانه‌های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

وی گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این راستا، توانسته است با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستاهای شهرستان ایجرود نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد.

کد خبر 747182

دیگر خبرها

  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • آسفالت نزدیک به ۱۱ کیلومتر از راه‌های روستایی چایپاره
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • روکش آسفالت محور روستایی اسلامیه سرند
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • توسعه و اصلاح بیش از ۴۷ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر قم
  • بازدید از روستای غیر تحت پوشش گله پران شهرستان خوی