Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@21:24:38 GMT

مشاوران املاک زمینه‌ساز گرانی مسکن

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۷۹۸۳۷

مشاوران املاک زمینه‌ساز گرانی مسکن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچی با انتقاد از نقش مخرب مشاوران املاک در عدم کاهش قیمت مسکن، گفت: متأسفانه عملکرد دفاتر مشاوران املاک در چند سال اخیر موجب شده که قیمت مسکن نه تنها کاهش نیافته، بلکه این مسئله زمینه ساز افزایش قیمت‌ها شده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل مرتبط با عملکرد مشاوران املاک، موضوع تعرفه و کمیسیون دریافتی در این دفاتر است، در شرایط کنونی به گفته مسئولان اتحادیه مشاوران املاک، میزان تعرفه دریافتی حدود نیم درصد است، براساس این روش، مشاوران املاک درصدی از قیمت فروش مسکن را به عنوان حق کمیسیون بر می‌دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکانیزم کنونی حق کمیسیون مشاوران املاک قیمت مسکن را بالا نگه داشته است

وی ادامه داد: روش کنونی در دریافت کمیسیون به گونه‌ای است که مشاوران املاک به افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن ترغیب می‌شوند، زیرا هر چه قیمت مسکن افزایش یابد، حق کمیسیون و سود آنها بالا می‌رود. با وضعیت کنونی اگر قیمت مسکن نزولی شود، مشاوران املاک برای جلوگیری از کاهش حق کمیسیونشان، از کاهش قیمت‌ها جلوگیری خواهند کرد.

لزوم تغییر تعرفه گذاری مشاوران املاک

رضایی کوچی بر لزوم تغییر تعرفه گذاری مشاوران املاک تأکید کرد و گفت: به نظر من حق کمیسیون مشاوران املاک باید ثابت باشد، تا مشاوران املاک از محل افزایش قیمت مسکن به سودهای کلان نرسند، در صورت اصلاح می‌توان از مشاوران املاک برای مدیریت بازار مسکن استفاده کرد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی با توجه به وضعیت بحرانی بازار مسکن، باید نظارت ویژه ای بر عملکرد مشاوران املاک داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مجلس شورای اسلامی مسکن وزارت راه و شهرسازی مشاوران املاک مشاوران املاک حق کمیسیون قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند

به گفته دکترحسین فاطمی، آزمایشگاه های تشخیص طبی معمولا در یک حلقه زنجیره ای از چالش ها هستند که یکی از آن ها آثار منفی نوسانات ارز و تحریم است.

دکتر حسین فاطمی، رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی ایران

وی می افزاید: از سال ۹۲ به بعد آزمایشگاه ها مجهز به وسایل مدرن شدند تا به طور دقیق تری پاسخ آزمایش بیماران را بدهند اما از آن جا که باید مواد این دستگاه ها از خارج کشور وارد شود در بیشتر مواقع با مشکل مواجهیم چرا که قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شود بنابراین در این باره باید دولت تدبیری بیندیشد تا آزمایشگاه ها از وابستگی در آمده و روی پای خود بایستند.

افزایش بی رویه قیمت تجهیزات آزمایشگاهی

رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی ایران بیان می کند: یکی از مشکلات پیش روی آزمایشگاه ها افزایش بی رویه قیمت تجهیزات و قطعات آزمایشگاهی است آن چنان که حتی فروشنده هم نمی داند به چه قیمتی باید قطعه را به آزمایشگاه بفروشد و منتظر می ماند ارز اعلام شود تا به آزمایشگاه قیمت بدهد.

آزمایشگاه ها به طور مداوم از سوی وزارت بهداشت کنترل می شوند بنابراین بیماران مطمئن باشند که تستی که به دست شان می رسد از سلامت برخوردار است فاطمی ادامه می دهد: با توجه به دستمزد وزارت کار، حق الزحمه پرسنل فنی کفاف زندگی شان را نمی دهد و چون تعرفه به صورت دستوری، هر سال درصدی اضافه می شود آزمایشگاه ها نیز به این مهم واقف هستند که دستمزد فعلی برای گذران زندگی پرسنل کافی نیست اما در عین حال نمی توانند دستمزدی بیش از این در نظر بگیرند.

تأخیر در پرداخت حق بیمه

وی درباره مشکلات بیمه ای آزمایشگاه ها تصریح می کند: بیمه ها به دلیل مشکلات مالی خود، به موقع به تعهدات شان عمل نمی کنند. بنابراین آزمایشگاه هزینه را پرداخت می کند و پس از ماه ها تأخیر، حق بیمه به آزمایشگاه پرداخت می شود.فاطمی می افزاید: در کشور ما همه خدمات با قیمت تمام شده انجام می شود اما متأسفانه خدمات پزشکی، هر سال به صورت دستوری و بدون توجه به قیمت تمام شده اعلام می شود.

آیا کیت ها و داروها قابل اعتمادند؟

رئیس انجمن متخصصین علوم آزمایشگاهی ایران درباره اعتماد به کیت ها و داروهای آزمایشگاهی توصیح می دهد: بین خطاهای پزشکی که گاه از رقم بالایی برخوردار است درصد خطاهای آزمایشگاهی بسیار اندک و انگشت شمارند چراکه وقتی کیت یا دارویی به آزمایشگاه می رسد قبل از استفاده برای بیمار، حتما کنترل شده و چنان چه پاسخ نادرست باشد آن کیت یا دارو کنار گذاشته می شود. ضمن اینکه آزمایشگاه ها به طور مداوم از سوی وزارت بهداشت کنترل می شوند بنابراین بیماران مطمئن باشند که تستی که به دست شان می رسد از سلامت برخوردار است چراکه ما آزمایش بیمار را امانتی در دست خود می دانیم که قرار است پزشک معالج بر اساس نتیجه آزمایش درباره بیماری اظهارنظر کرده و نسخه بنویسند.

فاطمی به جوانانی که علاقه مند به رشته علوم آزمایشگاهی هستند توصیه می کند: چنانچه تصمیمی گرفته اند وارد این رشته و حرفه شوند از مشکلات آزمایشگاه ها آگاه باشند. برای مثال برای اجاره محل آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی مساعدتی از سوی دولت انجام نمی گیرد و باید متخصص علوم آزمایشگاهی با ارز آزاد تجهیزات مورد نیاز را خریداری کند.

وی ادامه می دهد: تنها مسئله ای که دولت درباره آزمایشگاه ها کمک می کند تهیه دارو و کیت های مصرفی است که البته احتمال دارد در سال جاری این حمایت نیز برداشته می شود که این امر سبب افزایش ۷ تا ۸ برابری خدمات آزمایشگاهی می شود بنابراین دولت باید برای افزایش بی رویه هزینه ها تمهیداتی بیندیشد.

عفت زارع

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • احتمال افزایش ۷ تا ۸ برابری تعرفه های آزمایشگاهی/ بیمه ها به تعهدات شان عمل نمی کنند
  • رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
  • اعلام قیمت ویزیت پزشکان؛ تعرفه‌های پزشکی چقدر افزایش یافت؟
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • ۵ پیش‌بینی درباره نرخ اجاره در سال جدید/ آرامش چگونه به بازار اجاره بازمی‌گردد؟
  • رفتار هیجانی بازار ارز در شرایط کنونی طبیعی است/ تجربه جنگ اوکراین و کاهش ارزش مقطعی روبل و بازگشت به شرایط قبل را نباید فراموش کرد+فیلم