Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز نخستین مورد عفونت با ویروس جدید کرونا در اوائل ژانویه از چین گزارش شد و تا میانه ماه مه طول کشید تا شمار موارد عفونت به ۴.۵ میلیون برسد. اما فقط پنج هفته طول کشید تا این شمار دو برابر شود و ۹ میلیون مورد برسد.

آمریکا با ۲.۲ میلیون مورد یعنی ۲۵ درصد کل موارد عفونت در راس سایر کشورها قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمارها همچنین نشان می‌دهد که بیماری به با بیشترین سرعت در آمریکای لاتین در حال گسترش است و این بخش از جهان اکنون ۲۳ درصد کل موارد بیماری را دارد.

کشور برزیل در آمریکای لاتین پس از ایالات متحده آمریکا از لحاظ شمار موارد عفونت در رده دوم قرار دارد و هند در حال پشت سرگذاشتن روسیه و رسیدن به رده سوم در شمار عفونت‌ها است.

افزایش عفونت‌های جهانی با وجود همه اقدامات در کشورها برای مهار همه‌گیری کرونا با سرعتی حدود یک تا دو درصد در روز از شروع ماه ژوئن (اوائل خرداد) ادامه یافته است.

شمار مرگ‌های ناشی از کرونا نیز در طول هفت هفته دو برابر شده و اکنون از ۴۶۴۰۰۰ مورد گذشته است.

بحران در بزریل با افزایش موارد تلفات به بالای ۵۰۰۰۰، نبود آزمایش‌های گسترده و منصوب نشدن وزیر دائمی بهداشت در حال عمیق‌تر شدن است.

شمار تلفات در آمریکا به حدود ۱۲۰۰۰۰ نفر رسده است و شمار موارد عفونت پس از روند کاهشی که بیش از یک ماه طول کشید، دوباره رو به افزایش است و ماسک زدن هنوز در اغلب ایالت‌ها اجباری نیست.

چین نیز در حال تلاش برای مهار کردن شیوعی تازه در پکن است و تاکید می‌کند ظرفیت انجام بیش از یک میلیون آزمایش در روز را فقط در این شهر دارد.

آمریکا در بهترین وضعیتش در سراسر این کشور ۵۹۴۰۰۰ آزمایش انجام داده است، اما اغلب شمار روزانه آزمکایش‌ها کمتر از نیم میلیون مورد در روز بوده است.

حتی در آلمان، کشوری که در مهار شیوع کرونا و محدود کردن تلفات موفق بوده است، میزان عفونت‌ها دوباره دارد بالاتر از حدی که برای مهار درازمدت بیماری لازم است افزایش یافته است. استرالیا نیز در حال مبارزه با افزایش موارد بیماری در ایالت ویکتوریا در این کشور است.

در عین حال نقاط روشنی هم دیده می‌شود، اسپانیا دارد مرزهایش را می‌گشاید، شمار مرگ‌ها در ایتالیا که قبلا یک کانون داغ شیوع بود دارد پایین می‌آید و یونان دوباره از گردشگران خارجی استقبال می‌کند.

حدود نیمی از همه موارد گزارش شده عفون بهبود یافته‌اند، گرچه احتمالا این میزان باید بالاتر باشد چرا که برخی از کشورها شمار بهبودیافتگان را اعلام نمی‌کنند.

کد خبر 524508 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس موارد عفونت شمار موارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۷۹۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت سیزدهم در دیپلماسی انرژی را موفق ارزیابی کرد و گفت: دولت با این رویکرد موفق شد خریداران جدیدی را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه و قراردادهایی برای توسعه میدان‌های نفتی امضا کند.

به گزارش شانا به‌نقل از ایرنا، فریدون حسنوند درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان گفت: پیش از این تهران و اسلام‌آباد در توسعه خط لوله صادرات گاز ایران به پاکستان (آی‌پی) به توافق رسیده بودند و بخش ایرانی این خط لوله در خاک کشور تکمیل شده است؛ اکنون انجام تعهدهای طرف پاکستانی دراین‌باره از مسائل مهمی است که در سفر رئیس‌جمهوری به اسلام‌آباد درباره به نتیجه رساندن آن گفت‌وگو خواهد شد.

وی با اشاره به علاقه‌مندی بسیاری از مسئولان پاکستانی برای اتمام پروژه خط لوله صلح افزود: این پروژه برای هر دو کشور منفعت اقتصادی خواهد داشت؛ البته سرمایه‌گذاری مشترک بین دو کشور، به‌ویژه در بنادر جنوبی ایران، فصلی تازه‌ را در همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی باز خواهد کرد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به سیاست دولت سیزدهم مبنی بر گسترش ارتباطات عمیق با همسایگان تصریح کرد: طبق آمار و ارقام، دولت سیزدهم توجه بیشتری به گسترش روابط با همسایگان داشته، تا آنجا که تولید و فروش نفت از ۵۰۰ هزار بشکه در روز چند برابر شده و این موضوع نشان می‌دهد دولت در دیپلماسی انرژی با دیگر کشور در حوزه صنعت نفت و گاز موفق عمل کرده است.

حسنوند گفت: دولت سیزدهم موفق شد خریدارانی تازه را به فهرست مشتریان نفت ایران اضافه کند و قراردادهای امضاشده در زمینه توسعه میدان‌های نفتی برای کشور حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: در طرح ملی فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به‌عنوان مهم‌ترین و راهبردی‌ترین طرح صنعت نفت، اقدام‌های مهمی در دولت سیزدهم انجام شد و این پیشرفت‌ها حکایت از این دارد که دولت در توسعه دیپلماسی نفت و گاز بسیار موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • افزایش ابتلا به سرطان در افراد کمتر از پنجاه سال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • هشدار اورژانس نسبت به افزایش ۲۲ درصدی غرق‌شدگی در فروردین امسال
  • دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم شمار مشتریان نفت ایران را افزایش داد
  • افزایش شمار اسیران کرانه باختری
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم