Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: قطعا آقای رئیس جمهور با رفتار غیرقانونی همراهی نکرده و ما نیز همین انتظار را داریم و می‌خواهیم به تخلفی که در جماران شده در حد آن برخورد شود

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدجواد حق‌شناس شامگاه گذشته (دوشنبه) در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درخصوص ساخت‌وساز غیرقانونی نهاد ریاست جمهوری در نیاوران تهران اظهار کرد: در رابطه با این موضوع شیطنتی شده و ساخت این این ساختمان به رئیس جمهور نسبت داده شد در حالی شأن شخص آقای رئیس جمهور به دور از این ماجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در جلسه اخیر شورای شهر سه نفر از اعضا درباره این ساختمان تذکر دادند و آقای سالاری شخصاً از این مکان بازدید و گزارش کاملی ارائه کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با تأیید تخلف نهاد ریاست جمهوری در این خصوص، تصریح کرد: این ساختمان بدون پروانه ساخته شده است؛ اعضای شورای شهر معتقدند اگر می‌خواهیم قائده و قانون اعمال شود فقط مخصوص آن پیرزن کرمانشاهی نباشد که تخلف کرد و جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: ساختمان مذکور پروانه نداشت و به وسیله گزارش محلی اعضای شورای شهر به آنجا رفتند، تذکر دادند و نهایتاً شهرداری وقتی طبقه چهارم تمام شده بود و طبقه پنجم در حال ساخت بود، روز ۲۹ خردادماه پروانه ساخت صادر کرد.

حق شناس خاطرنشان کرد: نداشتن پروانه یک تخلف اصلی بوده که بخشی از آن به خاطر عجله برای ساخت این ساختمان است؛ تخلف دیگر این بود که در این محور که چهار طبقه ساخته بودند ساخت و ساز بیش از دو طبقه غیر مجاز است ولی علاوه بر اینکه می‌دانستند تخلف است شبانه شروع کردند به بتون‌ریزی

وی ادامه داد: نهایتاً دو نفر از رؤسای کمیسیون‌های شورای شهر بالای سر کار ایستادند و تا تخلف رفع شود و پایه‌های بتنی که برای طبقات بالا و غیر مجاز بود همان جا بریده شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه این گذر شیب دارد و ساختمان از یک منظر دو طبقه و از منظر دیگر چهار طبقه دیده می‌شود، گفت: بافت جماران مسکونی است و زمینی که از قبل توسط نهاد ریاست جمهوری خریداری شده بود و برای ساخت تا مرحله حفاری پیش رفته و رها شده بود که یکی از فضاهای حفاری شده خطرناک محسوب می‌شد اما در این دوره شورا ساخت و ساز آن آغاز شد.

وی افزود: بنابر عکس‌های هوایی تا سال ۹۲ این ملک باغ بوده و اکنون این باغ گرفته شده است؛ انتظاری که امروز می‌رود این است که منطقه جماران به عنوان یک بافت تاریخی حفظ شود و باید همه این امر را رعایت کنیم و از نهادهای اداری و انتظامی انتظار بیشتری می‌رود.

حق شناس اضافه کرد: قطعاً آقای رئیس جمهور با رفتار غیرقانونی همراهی نکرده و به افراد مسئول تذکر داده است، ما نیز همین انتظار را داریم و می‌خواهیم به تخلفی که شده در حد آن برخورد شود که امیدواریم این اتفاق بیفتد.

تبدیل پادگان ۰۶ به بوستان در شورا تصویب نشده است

وی در خصوص ابهامات تبدیل پادگان ۰۶ تهران به بوستان اظهار کرد: با این تبدیل کاربری، بر خلاف تصور غالب ۳۵ هکتار به بوستان‌های تهران اضافه نمی‌شود زیرا این مساحت جزئی از بوستان‌های تهران بوده ولی به‌عنوان پادگان در سالهای گذشته دیوارکشی شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: محل سلطنت آباد از دوره قاجار بوستان بوده و شهروندان همواره از هوای پاک و قنات آن استفاده می‌کنند ولی با برداشتن این دیوار شهروندان به طور مستقیم از فضای سبز این محیط استفاده می‌کنند بنابراین چیز جدیدی به فضای سبز شهر اضافه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بوستان جدید این است که درختان جدیدی در یک فضای سبز جدید ایجاد شود، ادامه داد: سوالی که وجود دارد در خصوص ۱۵ هکتار باقی مانده از آن ۵۰ هکتار بود که بر اساس یک رویکرد قرار است آن ۱۵ هکتار به مجموعه‌های تجاری، اداری، مسکونی و گردشگری اختصاص یابد.

حق شناس با بیان اینکه قرار است ۶۳۰ هزار متر سازه در ۱۵ هکتار باقیمانده از این بخش ساخت و ساز شود، ادامه داد: بنده با این امر مخالفم زیرا ۱۵ هکتار از بوستان‌های پایتخت کاسته خواهد شد، در حالی که این طرح اصلاً به شورای شهر نیامده است.

حق شناس تصریح کرد: شش نفر از اعضای شورای شهر در تذکر خود معترض بودند که چرا این طرح به صورت قانونی و از طریق شورای شهر به آن پرداخته نشده است؛ هرچند هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده و پیشنهاد تفاهم نامه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه نباید در شهری که ۴۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد مجدداً بافت مسکونی با این حجم ساخته شود، ادامه داد: باید دید نتیجه این تفاهم نامه چیست، باید توجه داشت با توجه به فضای تنفسی پادگان‌ها برای شهر انتقال آنها به بیرون از شهرها منجر به تخریب پارک‌ها نشود.

برج میلاد دوم در انتظار تهران است؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اضافه کرد: یکی از طرح‌هایی که نسبت به ساخت و سازهای این ۶۳۰ هزار متر برنامه بهتری محسوب می‌شود ساخت یک برج برای عموم است ولی در حالی که تبعیض و فاصله طبقاتی عمیق است چرا باید یک برج در نقاط شمالی تهران ایجاد شود که افراد پولدار در آن خانه نشین شوند؟

وی تصریح کرد: در دو هفته گذشته شهردار تهران پاسخی به ابهامات ما نداده است در حالی ما درخواست داریم روند این طرح در شورای شهر بررسی شود.

حق شناس در پاسخ به اینکه آیا منابع طبیعی همچون پادگان ۰۶ در تهران وجود دارد که به مرور در مسیر ساخت و ساز گرفته باشد، گفت: در گذشته مناطقی در تهران وجود داشت که ذخایر طبیعی شهر بودند و رفته رفته این منابع با زمین خواری و کوه خواری ازدست رفت.

وی تاکید کرد: اولویت این است که دیوار پادگان برداشته و ۵۰ هکتار به شهر سپرده شود؛ همچنین این محدوده قابلیت خرید و فروش نداشته باشد و حق و حقوقی برای نهادی که سابقا مالک زمین بوده، نباشد.

کد خبر 430106

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تخلفات ساخت وساز ساخت و ساز غیرقانونی محمدجواد حق شناس شوراي شهر تهران پادگان نظامي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران رئیس جمهور ساخت و ساز ۱۵ هکتار حق شناس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکمنستان دقایقی پیش تهران را به مقصد عشق‌آباد ترک کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه ترکمنستان تهران را به مقصد این کشور ترک کرد.

گفت‌وگو در خصوص مسایل مورد علاقه دوجانبه به خصوص مسایل اقتصادی و تجاری، ترانزیت، انرژی و مبارزه با تروریسم از مهم‌ترین موضوعات مورد رایزنی در جریان این سفر خواهد بود.

در این سفر کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، دمیرچی‌لو مدیرکل اوراسیا و علیرضا محمودی مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان را همراهی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، ایران و ترکمنستان در جریان سفر سال گذشته قربانقلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و رئیسی جمهور سابق این کشور به تهران ۵ سند همکاری در زمینه‌های ترانزیت، برق، گاز، تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور امضا کردند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «دی ماه» سال گذشته
  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • انتقاد از ساخت مسجد در پارک قیطریه: تخریب شعائر اسلامی است
  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل
  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • امانی، عضو شورای شهر تهران: ساخت این مسجد وقفی در پارک قیطریه، خلاف قانون است
  • امیرعبداللهیان عازم عشق‌آباد شد
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس
  • زلنسکی مقام ارشد امنیتی اوکراین را برکنار کرد