Web Analytics Made Easy - Statcounter

بالاخره فشارها جواب داد و مؤسس جمعیت امام علی دستگیر شد. ساعت 23 روز یکشنبه، خبر دستگیری شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت امام علی‌(ع) روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. بنا بر خبر منتشرشده، در همین شب مرتضی کی‌منش، مسئول رسانه جمعیت امام علی و همین‌طور کتایون افرازه، بازرس علی‌البدل این مجموعه نیز دستگیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شرق، از سال گذشته این مؤسسه خیریه با فشارهای مختلفی روبه‌رو بود و تحت هجمه رسانه‌های تندرو و برخی کاربران خاص شبکه‌های اجتماعی در توییتر بود، با‌این‌حال مجوز این خیریه به تازگی تمدید شده بود و فعالیت‌ آنها در چارچوب قانون صورت می‌گرفت.

در زمینه این دستگیری و پیگیری‌های انجام‌شده، سخنگوی روابط عمومی جمعیت امام علی(ع) به «شرق» توضیحاتی ارائه کرد. وی با این توضیح که هنوز دلیل دستگیری اعضای جمعیت مشخص نیست، گفت: «روز یکشنبه ساعت چهار بعدازظهر، مأموران امنیتی با حضور در منزل شارمین میمندی‌نژاد، مؤسس جمعیت و همسرش زهرا رحیمی مدیرعامل را دستگیر کردند. در همین ساعت هم‌زمان یکی‌دیگر از اعضای جمعیت، مرتضی کی‌منش، مسئول رسانه جمعیت امام علی را که در آنجا میهمان بود نیز دستگیر کردند. سپس از مرتضی خواسته‌اند با نامزدش کتایون افرازه تماس بگیرد که وی از این کار امتناع ورزیده اما به دلیل اینکه کتایون افرازه خود نگران شده به آنجا مراجعه می‌کند و او نیز دستگیر شده است. مأموران حدود هشت نفر بودند و منزل میمندی‌نژاد را به‌صورت کلی تفتیش کردند و وسایل الکترونیکی از جمله لپ‌تاپ و کامپیوتر و تلفن همراه و علاوه بر آن دست‌نوشته‌های شارمین میمندی‌نژاد را با خود بردند. مأموران بعد از دستگیری آنها به منزل مرتضی کی‌منش رفته و آنجا را نیز مورد تفتیش قرار دادند و هنوز خبری درباره وضعیت آنها نیست. این در حالی است که روز گذشته و هنگام دستگیری به خانواده شارمین میمندی‌نژاد گفته‌اند که روز دوشنبه ساعت 10 صبح با حضور در دادسرای اوین به همراه وکیل انتخابی و همین‌طور وثیقه برای تعیین تکلیف مراجعه کنند. اما روز دوشنبه صبح در دادسرای اوین کسی جواب‌گوی ما نشد و اعلام شد که ما نمی‌توانیم وکیلی برای این پرونده اختیار کنیم؛ مگر اینکه از لیست ماده 48 باشد و اجازه هیچ‌گونه ملاقاتی به ما ندادند و هیچ وکیلی در این بازپرسی حاضر نشد. در نهایت ما مطمئن نشدیم که اصلا زندانی‌های ما در زندان اوین زندانی هستند. البته ما از یک منبع غیررسمی شنیدیم که بازداشتی‌های جمعیت در زندان اوین هستند ولی جواب‌گویی رسمی وجود نداشت؛ درحال‌حاضر ما هیچ اطلاعی از وضعیت عزیزانمان نداریم».


وقتی که میمندی‌نژاد بازداشت شده، ‌با او به دفتر جمعیت رفتند و اتاق‌های مالی و اداری تفتیش شده و زونکن‌ها و تمام پرونده‌ها و کامپیوترها و سرور مالی را با خود برده‌اند.

نماینده جمعیت امام علی با اشاره به اینکه فعالیت‌های معمول جمعیت امروز از سر گرفته شده گفت: «آنچه در خانه‌ها اتفاق می‌افتاده امروز ادامه داشته. به‌صورت کلی جمعیت امام علی مجوزش تاریخ اعتبار دارد و تمام فعالیتش در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی صورت گرفته است. حکمی که در هنگام ورود به منزل به همسر میمندی‌نژاد نشان داده‌اند، دلیل بازداشت توهین به رهبری و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی در آن درج شده بود. اما این اصلا با بینش جمعیت سنخیتی ندارد؛ مگر اینکه اشخاص در حوزه مسائل اجتماعی صحبتی کرده باشند که در جایگاه نقد اجتماعی قرار بگیرد که به‌هیچ‌عنوان این اتفاق نیفتاده بود. دلیل دستگیری کی‌منش و افرازه هم اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است». وی با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی در زمینه فعالیت خیرخواهانه جمعیت وجود دارد، گفت: «تا جایی که بتوانیم به بچه‌ها خدمت‌رسانی می‌کنیم. هدفی که جمعیت دارد، نمی‌تواند تحت‌الشعاع این مسئله قرار بگیرد؛ با‌این‌حال احساس ناامنی در اعضا وجود دارد،. این احساس که فعالیتی که در راستای منافع کشور و بدون چشم‌داشت و هیچ‌گونه دریافت مالی و با خلوص نیت انجام می‌شود، چنین پاسخی گرفته و این‌گونه به حاشیه می‌رود و وارد فضایی می‌شود که با آن آشنایی نداریم. ما فضای سیاسی را نمی‌شناسیم، بلکه در زمینه نقد اجتماعی می‌توانیم صحبت کنیم و انتظارمان این بود که در چارچوب قوانین اجتماعی به این اتهامات پاسخ بدهیم. اگر در زمینه اجتماعی و راهبردها خطا کردیم، نسبت به آن پاسخ می‌دهیم،‌ اما یک مددکار که سال‌ها در زمینه کودکان فعالیت می‌کند، علیه امنیت کشوری که به آن خدمت می‌کند، اقداماتی انجام نمي‌دهد. لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر نیز کارشکنی‌هایی در روند فعالیت‌های جمعیت از طرف وزارت کشور صورت گرفته است».

جمعیت امام علی‌(ع) فعال در حوزه کمک‌های داوطلبانه در مناطق محروم و مناطق تحت آسیب‌های اجتماعی، همواره مورد انتقاد اصولگرایان بوده‌ است.

این جمعیت از سال ۲۰۱۰ به عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد، ECOSOC، درآمده است.

گفتنی است اکانت‌های تلگرام، جی‌میل، فیسبوک و لینکدین تعداد زیادی از اعضای این جمعیت در ششم اردیبهشت‌ماه هدف «حمله سایبری» قرار گرفت. این مسئله پیش‌تر هم در بهار سال ۹۷ اتفاق افتاده بود و پیگیری‌ها برای شناسایی عاملان حمله، نتیجه‌ای دربر نداشت.

شارمین میمندی‌نژاد، نویسنده، کارگردان و بنیان‌گذار جمعیت امام علی (ع) است. وی در سال ۱۳۴۹ در تهران متولد شد. او فرزند پروفسور محمد‌حسین میمندی‌نژاد، مؤلف و محقق نامی است. او علوم کاربردی را در دبیرستان فراگرفت و در سال ۱۳۷۰ در رشته هنر‌های نمایشی دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران مشغول به تحصیل شد. او در رشته ادبیات نمایشی در مقطع فوق‌لیسانس همان دانشگاه ادامه تحصیل داد و در سال ۱۳۷۷ فارغ‌التحصیل شد.

میمندی‌نژاد در سال ۱۳۷۸ جمعیت امام علی (ع) را که اولین کمیته مستقل دانشجویی در ایران است، پایه‌گذاری کرد و اولین دفتر رسمی آن در سال ۱۳۷۹ در دانشگاه شریف تأسیس شد. فعالیت‌های اصلی این جمعیت در رابطه با معضلات اجتماعی (خصوصا در رابطه با کودکان) است. اخباری که در رسانه‌های اصولگرا درباره دستگیری میمندی‌نژاد منتشر شده، نشان از امنیتی‌بودن این پرونده دارد. در متن منتشره در خبرگزاری تسنیم درباره دستگیری اعضای این مرکز خیریه آمده است:‌ به نقل از یک منبع آگاه، فردی به نام ش. م در سال‌های اخیر با تشکیل مؤسسه‌ای خیریه و در پوشش اقدامات عام‌المنفعه اقدام به شبکه‌سازی برای نفوذ در سطوح مختلف افکار عمومی کرده است. وی و عوامل مرتبط با او با سوء‌استفاده از عناوین مقدس در سایه اجرای برنامه‌های شبه‌فرهنگی‌- اجتماعی به ترویج فرهنگ التقاطی پرداخته‌اند. این فرد همراه با عوامل خود،‌ در سال‌های فعالیت مؤسسه مذکور علاوه بر همراهی با مراکز ضد‌ایرانی به طرح ادعاهایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی پرداخته و با هدف تحت‌فشار قرار‌دادن کشور و ملت ایران اقدامات گسترده‌ای را علیه جامعه ایرانی رقم زده است. همچنین عناصر اصلی این مؤسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضددینی با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته و به ‌ترویج ابتذال درون‌گروهی پرداخته‌اند. گفتنی است که فعالیت‌های این افراد هیچ ارتباطی با برنامه‌های جاری و خیرخواهانه مؤسسه مذکور نداشته است.

از سال‌ گذشته فشارها به جمعیت امام علی و فعالیت‌های آن بیشتر از پیش شد، هرچند در تمام سال‌های فعالیت آن، حواشی زیادی از سوی تندروها وارد می‌شد. در سال‌های گذشته روزنامه کیهان در مقاله‌ای با عنوان «مسئولان خواب‌زده و دشمنان بیدار» این نهاد را متهم کرده که با عناوین مذهبی و دینی اقدام به فریب مردم مؤمن می‌کند و با سوءاستفاده از باور‌های عمیق مذهبی مردم متدین ایران، ضمن کاسبی مال و آبرو، به نشر افکار ضاله و انحرافی خود می‌پردازد. این نهاد در اساسنامه خود تأکید کرده که با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند و اعضایش به قانون اساسی ایران اعتقاد دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جمعیت امام علی بازداشت شارمین میمندی نژاد جمعیت امام علی کی منش سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟

یدالله فرجی، که فعال صنفی بازنشستگان کارگری است، به اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد که افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت اعمال خواهد شد و معوقه فروردین در خرداد پرداخت خواهد شد.

او اظهار کرد: باید از ایشان بپرسیم، چقدر قرار است به حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیرانِ سازمان تامین اجتماعی اضافه شود که تصویب و پرداخت آن را سه ماه طول می‌دهید؟ چرا مانند سایر بازنشستگان کشور افزایش حقوق ما را از فروردین اعمال نمی‌کنید؟

او ادامه داد: چرا سازوکار مناسب برای صدور احکام حقوقی جدید بازنشستگان از فروردین وجود ندارد؟ مدیران سازمان تامین اجتماعی هر هفته و هر ماه، در مورد مزایایِ الکترونیکی‌سازی و دولت الکترونیک صحبت می‌کنند پس چرا صدور احکام جدید بازنشستگان بیش از دو ماه به طول می‌انجامد؟ اینهمه هزینه که صرف الکترونیکی‌سازی شده، چرا به کار بازنشستگان نمی‌آید؟

به گزارش ایلنا، فرجی با تاکید بر لزوم صدور سریع احکام حقوقی جدید بازنشستگان تاکید کرد: به جز صدور احکام حقوقی جدید، اجرای متناسب‌سازی برای بازنشستگان کارگری هم یک مسئله‌ی علیحده است؛ مگر متناسب‌سازی حقوقِ تمام بازنشستگان کشور از جمله بازنشستگان کارگری، تکلیف روشن برنامه هفتم توسعه نیست؛ مگر در مجلس مصوب نشده؛ مگر اجرای آن نباید از فروردین ۱۴۰۳ آغاز شود؛ باید از آقایان پرسید شما که هنوز احکام حقوقی جدید را صادر نکرده‌اید، چه زمانی می‌خواهید فرمول‌های متناسب‌سازی را تدوین و اجرای آن را کلید بزنید؛ ما بازنشستگان چند ماه باید منتظر بمانیم؟

این فعال صنفی اضافه کرد: خواسته بازنشستگان تامین اجتماعی، اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی‌ست؛ افزایش ۳۵ درصدی و ۲۲ درصدی مصوب شورایعالی کار، برای افزایش حقوق بازنشستگان کارگری کافی نیست؛ خواسته ما اجرای نص صریحِ دقیق قانون است.

همه «حداقل‌بگیر» می‌شوند!

به گفته وی، افزایش ناچیز دستمزدِ سایر سطوح مزدی، کمال بی‌عدالتی‌ست؛ بازنشسته‌ای که سی سال برای این کشور زحمت کشیده و عرق ریخته و پای تولید و سازندگی ایستاده، چرا باید «سایر سطوح مزدی» به حساب بیاید و مشمول افزایش ۲۲ درصدی حقوق شود؟

فرجی تاکید کرد: افزایش سایر سطوح مزدی کمتر از حداقل مزد و مستمری، هیچ تناسبی با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارد و با این رویکرد، به تدریج سایر سطوح مزدی از میان برداشته می‌شود و همه بازنشستگان تبدیل به حداقل‌بگیر می‌شوند؛ بازنشسته‌ای که امروز سایر سطوح است، در زمان اشتغال حقوق بالاتر از حداقل دستمزد داشته و بیشتر از حداقل بیمه تامین اجتماعی پرداخته؛ پس حالا باید از اندوخته‌ی سی سال خود، حقوق عادلانه دریافت کند؛ انصاف نیست که این بازنشسته را به یک حداقل‌بگیرِ چند بار زیر خط فقر بدل کنند.

او افزود: افزایشی مطابق با تورم و سبد هزینه‌های زندگی، باید بلااستثنا به همه مستمری‌ها اضافه شود؛ نباید تفاوتی میان حداقل و سایر سطوح باشد؛ ماده ۹۶ این الزام را تاکید کرده است؛ این ماده قانونی باید مبنای تصمیم‌گیری در مورد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار بگیرد.

۲۰ درصد افزایش اصلاً کافی نیست

این بازنشسته با تاکید بر اینکه بازنشستگان دولتی سطح حقوق بالاتری نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی دارند؛ اضافه کرد: بازنشستگان صندوق‌های دولتی سطح حقوق و مزایای بالایی دارند و عموم آن‌ها با ۲۰ درصد افزایش حقوق، بیش از ۱۲ یا ۱۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند؛ گرچه این رقم اصلاً کافی نیست اما بازهم بهتر از حقوق کارگران بازنشسته است که گویا قصد دارند آن را با افزایش امسال به ۱۰ میلیون تومان برسانند؛ وقتی خط فقر بیش از ۳۰ میلیون تومان است، بازنشسته با ۱۰ میلیون که هیچ، با ۱۵ میلیون هم نمی‌تواند نصف ماه زندگی کند.

فرجی در ادامه بیان کرد: خیلی دوست داریم بدانیم فیش حقوق و مزایای مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است و چه ارقامی دارد؛ واقعاً آقایان با ماهی چند میلیون تومان زندگی می‌کنند که در مصاحبه‌ها از ۲۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان کشور دفاع می‌کنند؟ چطور توقع دارند یک خانواده بازنشسته با ۱۰ میلیون تومان ناچیز، ۳۰ روز یک ماه را سر کند و هیچ مشکلی نداشته باشد؟! اول از فیش‌های حقوقی خودشان رونمایی کنند بعد در مورد حقوق بازنشستگان تصمیم بگیرند!

نشانه‌های بهبود وضع سازمان کو؟!

به گفته این فعال صنفی، اینهمه تبلیغات مدیران سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه مدیران سازمان تامین اجتماعی کسری بودجه این صندوق را برطرف کرده‌اند و تامین اجتماعی از بدهکار به طلبکار بدل شده، هیچ تاثیری در زندگی یومیه‌ی بازنشستگان و مستمری‌بگیران این صندوق نداشته است.

فرجی با بیان اینکه «چرا ما مستمری‌بگیران نشانه‌ای از این بهبود ادعایی در معیشت و زندگی خود نمی‌بینیم» تصریح کرد: اگر واقعاً درست می‌گویند و وضع مالی صندوق تامین اجتماعی در این دولت بهبود پیدا کرده، چرا به معیشت و رفاه بازنشستگان نمی‌رسند؟ اگر صداقت دارند وام ضروری ۲۰ میلیون تومانی را ۱۰۰ میلیون تومان کنند تا لااقل بازنشسته بتواند با آن، فرزندش را روانه خانه بخت کند. همان وام ۲۰ میلیون تومانی را با هزار اما و اگر و شرط و شروط می‌پردازند، آن وقت مدعی هستند که صندوق تامین اجتماعی دیگر هیچ مشکلی ندارد و وضع مالی‌اش بهتر از همیشه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی به روایت عباس زاده مشکینی /کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد
  • دیدار مدیران اداره کل بیمه سلامت با نماینده ولی فقیه در استان
  • افزایش ۳۲ درصدی جمعیت دام سنگین نژاد اصیل کشور
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • برخی ساختارها در حوزه جوانی جمعیت رفع شود
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان