Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-24@14:31:32 GMT

قدم در بهشت مازندران

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۱۶۸۵

قدم در بهشت مازندران

به گزارش جام جم آنلاین از ایرنا، در دل جنگل الیمستان با درختانی از طایفه هیرکانی چشمه‌سارهای بسیار و آبشارهای کوچک و بزرگ با آب زلال روان است. در میان جنگلی با درختان انبوه، دشت‌هایی گسترده شده‌اند که با ابرهای پرتلاطم و اسب‌های وحشی، تصویری رویایی در مقابل چشم‌ها ایجاد می‌کند.

گذر فصل‌ها در الیمستان

طبیعت منطقه جنگلی الیمستان در تمام فصل‌ها زیبایی و شکوه مختص خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهار و تابستان بهترین فصل‌های این جنگل هستند چرا که بسیاری از درختان و گیاهان بومی منطقه در این فصول جوانه می‌زنند و رنگی از تازگی و طراوت بی‌مانند به منطقه می‌دهند.

این دو فصل به خصوص از اوایل اردیبهشت تا پایان تابستان، بهترین زمان برای غرق شدن در جنگلی مه‌آلود و لمس شبنم و نم باران بر صورت است. خنکی و سردی جنگل حتی در فصل گرم تابستان نیز حس می‌شود.

پاییز در الیمستان، دنیای رنگ و زیبایی است. درختان طیفی از زرد، نارنجی و قرمز به خود می‌گیرند و جنگل را یک سره غرق رنگ می‌کنند.

در این فصل پیاده‌روی در جنگل اگرچه ممکن است به خاطر سرما کمی سخت باشد اما برای عاشقان پاییز، بهشت روی زمین است.

زمستان اما سردتر از آن است که هر کسی بتواند قدم در راه بگذارد. باید کمی صبر کرد تا اردیبهشت زیبا دوباره از راه برسد.

قله‌ای در میان جنگل

زیبایی‌ها و دیدنی‌های این منطقه تمامی ندارد. جنگل‌نوردی تنها انتخاب برای قدم گذاشتن بر این پهنه بیکران نیست. دوستداران کوه و کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند مسیر قله الیمستان را برگزینند و با گام نهادن بر این کوه، مسیر حدود دو هزار و ۵۰۰ متری آن تا رسیدن به قله را طی کنند. در تمام مسیر دامنه شرقی، قله دماوند پیداست و هر لحظه با شما حرکت می‌کند.

برای رسیدن به بهشت مستان باید قدم در این راه گذاشت

راه رسیدن به جنگل الیمستان از جاده هزار می‌گذرد. برای حرکت از تهران، باید مسیر دماوند را طی کرد و بعد از گذر از پنجاب، بلده و در نهایت زردبند از جاده هزار بیرون رفت و وارد جاده الیمستان شد.

بعد از حدود نیم ساعت رانندگی در جاده خاکی الیمستان، نخستین ایستگاه جنگل پیمایی در الیمستان دیده می‌شود.

کوهنوردانی که علاقه به پیاده‌روی از ابتدای راه را دارند، در نخستین ایستگاه از خودروها پیاده می‌شوند و راه را آغاز می‌کنند.

در طول مسیر دو دشت با مناظری عجیب و باورنکردنی انتظار گردشگران را می‌کشد. دشت اول الیمستان فاصله کمتری با ایستگاه نخست پیاده‌روی دارد.

پیش از رسیدن به دشت اول، بقعه متبرکی به نام امامزاده حسن واقع شده است که می‌توان در آنجا استراحتی کوتاه داشت و وسایل مورد نیاز را از مغازه‌های اطراف امامزاده تهیه کرد.

بعد از نیم ساعت پیاده‌روی در دل جنگل، دشت اول از میان انبوه درختان جنگل بیرون می‌آید. دشت دوم جایی دورتر در دل جنگل بکر پوشیده از درختان و گیاهان سرسبز و باطراوت قرار دارد.

رسیدن به دومین دشت این جنگل نیاز به ۴۵ دقیقه پیاده‌روی دیگر دارد. جنگل ابر و مه‌آلود این دشت دیدنی‌ترین و رویایی‌ترین جنگل در مازندران است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: الیمستان هیرکانی مازندران پیاده روی جنگل نوردی هراز پیاده روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست

به گزارش قدس خراسان، حسین جمشیدی اظهار کرد: این جانباز ۷۰درصد به عنوان نیروی وظیفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال ۶۵ در جریان عملیات کربلای چهار بر اثر بمباران شیمیایی دشمن بعثی به فیض جانبازی نائل شده بود.

فرماندار تربت جام ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر شهید پاسبان فردا پنجشنبه ششم اردیبهشت از ساعت ۹صبح از محل تیپ ۳۸ زرهی ارتش تا میدان حضرت ولیعصر(عج) بر دستان اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار، امامان جمعه و جماعات، مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی، رزمندگان، همرزمان و بستگان شهید تا بهشت نبی(ص) تربت جام برگزارخواهد شد.

وی گفت: پس از اقامه نماز، پیکر شهید در قطعه شهدای آرامستان بهشت نبی (ص) آرام خواهد گرفت.

جمشیدی از همه مردم شهیدپرور تربت جام دعوت کرد برای تجلیل و تکریم از مقام و جایگاه شهید پاسبان در این محفل شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • نجات گردشگران ناپدید شده در جنگل‌های سوادکوه
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • مسدود شدن مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • اجرای مسدودیت مقطعی محور سوادکوه مازندران
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه
  • توزیع ۴۲۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت