Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از نهاوند ؛ حسن ظفری در جلسه شورای مسکن شهرستان نهاوند گفت: از مجموع  ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در ساخت و ساز مسکن در شهرستان نهاوند، مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش دولتی و مابقی آورده متقاضیان بوده است.

وی با اعلام اینکه بخش عمده این اعتبارات در شهرستان نهاوند به منظور تهیه مصالح مورد نیاز هزینه شده است، افزود: ساخت و سازهای جدید منجر به ایجاد اشتغال در سطح شهرستان نهاوند شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظفری با یادآوری اینکه در سیل فروردین ماه سال گذشته  خسارات عمده‌ای به منازل شهری و روستایی وارد و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مسکن شهری و روستایی آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: قبل از شروع مراحل بازسازی و تعمیر منازل آسیب‌دیده، ۱۲ هزار بازدید از سوی کارشناسان مربوطه صورت گرفت تا خسارت‌ها دقیقا ارزیابی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اظهار داشت: پس از بازدیدهای صورت گرفته ۲ هزار و ۶۱۹ واحد احداثی، یک هزار و ۶۴۹ واحد تعمیری و یک‌هزار و ۷۶ واحد معیشتی شناسایی و بازسازی و احداث آنها آغاز شده است.

وی افزود: برای احداث این واحدها مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر متقاضی وام و ۱۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به ساخت واحدهای آسیب‌دیده پرداخت شد.

مراد ناصری فرماندار نهاوند نیز با بیان اینکه سالی که پشت سر گذاشتیم سال سختی بود، افزود: بحران سال ۹۸ به خوبی مدیریت و به فرصت تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در این بحران تمام ظرفیت‌ها و بانک‌ها در کنار بنیاد مسکن شهرستان نهاوند قرار گرفتند، گفت:
ساخت ۴ هزار واحد مسکونی با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار در شهرستان نهاوند اجرایی شده است.

46

کد خبر 1402384

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان شهرستان نهاوند آسیب دیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن

ساخت ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان سیستان و بلوچستان ضمن ایجاد امید در مردم برای داشتن سرپناه مناسب، اشتغال‌زایی حدود ۴۹ هزار نفری به همراه داشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مسکن یکی از ضروری‌ترین نیازهای انسان محسوب می‌شود به نحوی که یکی از حقوق اولیه انسانی بوده و پس از خوراک و پوشاک، مسکن سومین نیاز اساسی افراد جامعه است که برای حفظ و  بقای فرد و جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

تأمین مسکن مناسب بسته به شرایط مختلف اعم از بازار مسکن، تحولات جمعیتی و میزان نیاز به مسکن، رویکرد دولت‌ها و موارد دیگر متفاوت است.

خانه‌دار شدن در ایران در سال‌های اخیر به نحوی بود که بیشتر مردم در رویا می‌توانستند به آن فکر کنند؛ سختی‌های خانه به دوشی و استیجاری بودن بسیار است و بسیاری از مستاجران را نسبت به  پرداخت اجاره‌های کمرشکن به ستوه آورده است.

آنچه باید به آن توجه شود، نقش مسکن در تامین هزینه و معیشت خانوارهاست و بر همین اساس در این شرایط اقتصادی جامعه، داشتن مسکن مناسب، می‌تواند نقشی آرامش دهنده و محوری در رفاه و زیست خانواده‌ها داشته باشد.

اجرای موفق طرح «نهضت ملی مسکن» در سیستان و بلوچستان

همچنین اشتغال، یکی از نیازهای اساسی برای امرار معاش، تشکیل خانواده و گذران زندگی افراد جامعه است بر همین اساس شغل مناسب در ابعاد بزرگتر نیز موجب چرخش چرخ اقتصاد، تامین رفاه عمومی و رشد و توسعه هر منطقه‌ای است؛ در این میان اجرای موفق طرح «نهضت ملی مسکن» در سیستان و بلوچستان ضمن ایجاد امید برای داشتن سرپناه مناسب، اشتغال‌زایی بخش قابل توجهی از جویندگان کار را به همراه داشته است.

 بنیامین شکوه‌فر رئیس کمیته پروژه‌های عمرانی دولت در بازدید آذرماه سال 1402 از پروژه‌های طرح نهضت مسکن زاهدان با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با الحاق زمین، طراحی و آماده‌سازی و پیشرفت فیزیکی مناسب واحدهای مسکونی در دست ساخت طرح نهضت ملی مسکن یکی از استان‌های پیشتاز در کشور به شمار می‌رود، گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اقدامات، دولت است که در این زمینه مسئولان این استان اهتمام ویژه‌ای را در پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان از بهترین راه‌ها برای تحقق نهضت ملی مسکن و برون‌ رفت از مشکلات فعلی مسکن در کشور است که استان سیستان و بلوچستان در این زمینه گام‌های خوبی برداشته است.

رئیس کمیته پروژه‌های عمرانی دولت گفت: با توجه به اینکه مطابق قانون جهش تولید مسکن، باید 20 درصد اعتبار بانک‌ها به سمت مسکن حرکت کند و بانک‌ها مکلف به اعطای تسهیلات به این طرح هستند با دستور رئیس جمهور بسیاری از بانک‌ها پای کارآمده‌اند.

18000 واحد مسکونی آماده بهره‌برداری

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز اسفندماه 1402 در آخرین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 18 هزار و 210 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی این استان به مرحله نازک کاری و اتمام رسیده‌ است.

عطاءاله اکبری عنوان کرد: 45 هزار و 719 واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی و شهری این استان در حال ساخت است که 39 هزار و 53 واحد در مرحله اتمام فونداسیون، 27 هزار و 114 واحد به مرحله اسکلت و سقف، 21 هزار و 505 واحد به مرحله سفت کاری و 18 هزار و 210 واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مصالح مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن از تولیدکنندگان استان تأمین می‌شود، افزود: ساختمان یک صنعت پیشران محسوب می‌شود و طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد اشتغال برای بخش قابل توجه از شهروندان بسیاری از صنایع را در استان پویا کرده است.

واگذاری زمین برای ساخت 17 هزار واحد

دبیر شورای مسکن استان سیستان و بلوچستان از واگذاری زمین برای ساخت 17 هزار و 76 واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: بیشترین اراضی واگذار شده با 11 هزار و 972 واحد در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره‌کل راه و شهرسازی شمال استان بوده و این روند همچنان با توجه به اراضی تأمین شده و استقبال مردمی با قوت ادامه دارد.

اکبری از پیشرفت 50 درصدی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان خبر داد و افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح 50 درصد است.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بر احداث هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: واگذاری زمین در طرح ملی مسکن یک طرف قضیه است اما مهمتر از آن فراهم کردن زیرساخت‌ها است و اگر جایی زمین واگذار می‌شود حتماً دستگاه‌هایی مانند آب و برق زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

اشتغال 48 هزار و 717 نفر در طرح نهضت ملی مسکن

محمد کرمی با بیان اینکه تمام مدیران باید در خدمت مردم باشند، ابراز امیدواری کرد: باور مدیریتی مسئولان برای خانه‌دار کردن مردم و تحقق مسکن در افق چهار ساله باید به سرعت اجرایی شود. باید این‌قدر مسکن بسازیم و به بازار عرضه کنیم، که دیگر تقاضا نباشد و با افزایش عرضه، شاهد کمتر شدن قیمت‌ها باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های مهم سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع‌ شده، کوتاهی کند. تمامی دستگاه‌های استان که مرتبط با حوزه ساخت مسکن هستند، موظفند کمک کنند که در کمترین زمان ممکن، مسکن برای مردم ساخته شود.

وی از اشتغال 48 هزار و 717 نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و افزود: تاکنون 270 هزار و 117 نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که 46 هزار و 78 نفر تایید نهایی شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحویل ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن تا سه ماه آینده درسیستان و بلوچستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال برای جبران سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان آب گذاری شده است
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد ماه تحویل متقاضیان می شود
  • ۱۸۰ واحد مسکن ملی دماوند خرداد تحویل متقاضیان می شود