Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@21:59:37 GMT

تاکید بر الگو گیری از سیره و منش شهید چمران

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۲۱۴۵

تاکید بر الگو گیری از سیره و منش شهید چمران

سردار غیاثی راد بر الگو گیری جامعه دانشگاهی از سیره و منش شهید چمران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سردار « داود غیاثی راد»(2 تیر )در مراسم بزرگداشت شهادت شهید مصطفی چمران که با حضور آیت الله دری نجف آبادی و جمعی از مسئولان در اراک برگزار شد، گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا که برای عزت اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی امور رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت شهید چمران افزود: شهید چمران بنیانگذار مبارزات دانشجویی بودند و مبارزه اش با درس خواندن شروع شد.

 

وی با اشاره به زندگینامه و دوران تحصیل این شهید بزرگوار بیان کرد: ایشان تلاش های گسترده ای را در بخش های مختلفی علمی، فرهنگی و مبارزه علیه استکبار داشتند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه شهید دکتر مصطفی چمران پایه‌گذار جبهه مقاومت و مبارزه همه جانبه با استکبار و صهیونیسم بودف ادامه داد: تفکر استکبار ستیزی شهید چمران زمینه‌ساز پیروزی‌های بسیاری در جبهه مقاومت شد و نام و آوازه این شهید بزرگوار به عنوان الگوی مقاومت درتاریخ جبهه مقاومت و ایران اسلامی نقش بسته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مردم لبنان و جبهه مقاومت همچنان شهید چمران را به عنوان فرمانده و مغز متفکر عملیات‌های خود می‌دانند، خاطر نشان کرد:  این شهید بزرگوار بنیانگذار مقاومت در انقلاب اسلامی و منطقه است.

 

معاون فرهنگی امور رزمندگان غرب و شمال غرب کشور و دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت شهید چمران با اشاره به اینکه ایشان با تکیه بر روحیه جهادی و ایمان و اعتقاد بالای خود توانست پایه گذار ستاد جنگ های نامنظم و چریکی باشد، گفت: شهید چمران در مسیر ارزش های اسلامی حرکت کرد و توانست در زمره دانشمندان، اندیشمندان، مجاهدان و مبارزین در حوزه های مختلف قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه شهید چمران به عنوان الگویی ارزشمند برای جوامع مختلف بوده است، اظهار کرد: شهید مصطفی چمران در ابعاد مختلف نظامی، علمی، سیاسی و فرهنگی تلاش های فراوانی داشت و جزء نخبگان زمان خود بود.

 

این مقام مسئول همچنین به نامگذاری سالگرد شهادت شهید چمران به عنوان روز بسیج اساتید اشاره کرد و گفت: این مهم مسئولیت سنگینی را بر روی دوش دانشگاهیان و اساتید دانشگاه می گذارد و جامعه دانشگاهی باید با الگو گیری از این بزرگ مرد تاریخ موفقیت های گسترده ای را در زمینه های مختلف علمی و دفاعی به دست آورند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: استان مرکزی اراک شهید چمران جبهه مقاومت شهادت شهید شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با جمعی از هنرمندان انقلابی و مسئولین فرهنگی با بیان اینکه  غرب در حال به استخدام در آوردن تمام رسانه هایی هستند که دارای دانش، نظر و تکنولوژی در مقوله هنرند خاطرنشان کرد :  غربی ها اندیشه های خود را به جهانیان تحمیل می کنند و جهان استکبار به دنبال جنگ نرم است. رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به تعریف تهاجم نرم یادآور شد: تهاجم نرم یک تهاجم هنری است، به طور نمونه اگر آمریکا به کشور ویتنام حمله می کند همزمان تولید هنری در سطح جهان ارائه می دهد که تجاوز خود را به کشور ویتنام مثبت جلوه دهد. وی خاطرنشان کرد: در جریان حمله صهیونیسم به مردم بی دفاع غزه نیز همین استراتژی را در پیش گرفتند و با یک برنامه ریزی هدفمند رسانه ای و هنری در سطح بین المللی به دنبال مظلوم نشان دادن ظالم هستند.  امام جمعه بوشهر با برشمردن رسانه به عنوان یک امر راهبردی ادامه داد: تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان یک ضرورت است.   آیت الله صفایی بوشهری به ویژگی‌های استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در استان بوشهر نیز هنر و به خصوص شعر، نقش اثرگذاری در جغرافیای استان و همچنین در نظام روانشناسی مردم داشته است .  وی به تاریخ استان بوشهر و رشادت مبارزانی همچون شهید رئیسعلی دلواری اشاره کرد و گفت : اینکه امروز عکسی از رئیسعلی در دسترس ما نیست، نشان می دهد که انگلیسی ها از عکس و نام رئیسعلی دلواری هم می ترسند. شهید رئیسعلی دلواری با ضربات سخت نظامی به انگلیس باعث شد استراتژی آنها در دنیا عوض شود به سمت استعمار نو پیش بروند.  رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: در شرایط کنونی وارد فاز جدیدی از تحول جهانی شده ایم  و تولیدات هنری ما دیگر نباید محدود به جغرافیای استانی و ایران باشد بلکه از افق بوشهر، به ایران  و به تحولات جهانی نگاه کرد و اثر هنری تولید کنیم.      در ادامه چهره های شاخص هنر انقلاب در سال 1402 به ارائه دیدگاه ها و نظارت خود پرداختند. پیش از این نیز عبداله شاهینی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر پیرامون برنامه های هفته هنر انقلاب و شرایط انتخاب چهره سال توضیحاتی ارائه نمود.  

دیگر خبرها

  • رونمایی از نماهنگ جدید خواننده سلام فرمانده
  • واکنش ایران محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • ایثارگری‌های جبهه مقاومت ‌برای نسل جدید بازگو شود
  • برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت در بندرعباس
  • برنامه‌ریزی برای احداث پارکینگ در خیابان شهید چمران قم
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • تقدیر رئیس سازمان سنجش از مسئول حفاظت آزمون استان خوزستان
  • ضرورت تشکیل جبهه هنری و رسانه ای در سطح محور مقاومت و جهان
  • ثمره مقاومت هوشمندانه در جنگ با تل‌آویو
  • تاکید استاندار تهران بر تقویت تعاونی‌ها