Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، یادش بخیر وقتی نسل ما پدر و مادرهای امروزی و حتی نسل های پیش از ما، دوران کودکی  خود را می گذراندیم، فرصت کسب تجربه های بسیار خوبی را داشتیم؛ مثل تجربه کشف طبیعت با بازی های هیجان انگیزی که همراه دویدن و بالا و پایین پریدن بود. شرایط زندگی امروزه و فضاهای محدود و کوچکی که افراد در اختیار دارند موجب شده تا فرصت های کمتری برای بازی کردن کودکان باشد و همیشه والدین در پی یافتن بازی هایی هستند که هم سر و صدای کمتری داشته باشد و هم بازی های هدفمندی برای افزایش هوش کودکان  باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بازی مهارت های زندگی:

این بازی را می توان به دو صورت گروهی و انفرادی اجرا کرد. می توان از وسایل پلاستیکی  و اسباب بازی  برای تقریب بیشتر ذهنی استفاده کرد. کودکان، مهارت هایی مثل آشپزی، بچه داری، باغبانی، خیاطی، ظرف شویی، خانه داری، خرید کردن از مغازه و مواردی از این قبیل را به شکل نمایشی بازی می کنند. مثلاً یکی نقش آشپز را بازی می کند و نحوه درست کردن ماکارونی را آموزش می دهد. هدایت به وسیله افراد گروه و راهنما انجام می پذیرد.

حدس بزن:

یکی از بازی هایی که بسیاری از کودکان دوست دارند بازی حدس بزن است به این صورت که شما برای هر نفر از اعضای شرکت کننده در بازی یک اسم روی کاغذی مینویسید و بعد کاغذ مربوط به هر شخص را روی پیشانی اش می چسبانید و به نوبت بدون اینکه کاغذ را نگاه کند هر شخص که نوبت اش است باید حدس بزند که روی کاغذ چه چیزی نوشته شده است (میتوانید به صورت 20 سوالی او را راهنمایی کنید )

 

 اسم بازی:

اسم‌بازی یکی دیگر از بازی‌هایی است که علاوه بر سرگرم کردن کودکان دامنه لغات آنان را وسیع‌تر می‌کند. یکی از این بازی‌ها این است که یک اسم را بگویید و از بازیکن بعدی بخواهید با آخر آن اسم یک اسم دیگر بسازد و این بازی ادامه می‌یابد تا یکی‌یکی بازیکنانی که نتوانسته‌اند اسمی ‌بگویند یا اسم تکراری گفته‌اند از دور خارج شوند.

نوع دیگر این بازی، بازی با متضاد‌ها، مترادف‌ها و هم‌خانواده‌هاست. شما یک کلمه را می‌گویید و از دیگران می‌خواهید که کلمه هم‌معنی، متضاد یا هم‌خانواده آن را بگوید. هر بازیکن طبق توافق می‌تواند وقت محدودی داشته باشد مثلا تا 5 بشمارید و اگر موفق نشد به اصطلاح سوخته است.

 بازی نقطه گذاری:

 روی تخته وایت برد، یک دایره رسم و از کودک خواسته می شود با دقت، موقعیت خود را تا رسیدن به تابلو در نظر بگیرد و سپس با چشمان بسته در داخل دایره یک نقطه بگذارد، برنده مسابقه کسی است که بتواند با تشخیص موقعیت دقیق خود و تابلو و دایره، علامت را نزدیک تر به مرکز دایره بگذارد بازی می تواند روی کاغذ نیز انجام شود.

 

 ساختمان سازی:

برای ساختن یک ساختمان فانتزی نیاز به ابزار یا وسایل خاص و گران‌قیمت ندارید. می‌توانید با چوب بستنی یا کارت‌های بازی ساختمان‌های فانتزی، برج یا قلعه بسازید. می‌توانید مسابقه‌ی ساخت بلندترین ساختمان یا قلعه را برگزار کنید و لحظات شاد و هیجان‌انگیزی برای خودتان و بچه‌ها رقم بزنید.

 

6- بولینگ خانگی:

 با چند لیوان یکبار مصرف کاغذی و یک توپ پلاستیکی میتوانید یک بولینگ خانگی برای کودکانتان درست کنید.

 

7- تست تمرکز و حواس:

می توانید  بازی هوش برای کودکان انجام دهید. مثلا یک سکه را زیر یکی از سه فنجان برعکس شده بر روی میز قرار دهید و فنجان ها را جا به جا کنید و  از کودکتان بخواهید که حدس بزند، سکه زیر کدام فنجان است. حتی می توانید یک سکه را در دستان قایم کنید و از کودکتان بخواهید که حدس بزند، کدام دست خالی است.

 

8- حبا‌ب‌سازی:

برای لذت بردن از بازی با حباب لازم نیست حتما بیرون از خانه بروید. برای این بازی، شما به یک بشقاب و نی برای هر نفر، مقداری مایع ظرف‌شویی و آب احتیاج دارید. کمی مایع ظرف‌شویی وسط هر بشقاب بریزید. کمی آب روی آن ریخته و به آرامی هم‌ بزنید، این کار را تا کف کردن آب ادامه دهید. از بچه‌ها بخواهید که نی را داخل کف گذاشته و به آرامی داخل آن فوت کنند. حالا می‌توانید حباب‌های بزرگ درست کنید. برای ایجاد رقابت میان بچه‌ها، می‌توانید به هرکسی که حباب بزرگ‌تر درست کند یا حبابش دوام بیشتری داشته باشد، جایزه بدهید.

منبع: جی پلاس

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانه بازی فرزند بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تاریخ بازگشت بارسلونا به نیوکمپ جدید

بارسلونا تا چند ماه آینده به خانه نوسازی شده اش برمی گردد.

طرفداری | باشگاه بارسلونا در حال برنامه ریزی برای بازگشت به نیوکمپ است، زمانی که فاز تعمیرات به آنها اجازه دهد تا هواداران دوباره به معبد بارسا بازگردند. کارها با سرعت خوبی در حال پیشرفت هستند و خوان لاپورتا در چندین نوبت به طور علنی اعلام کرده است که در صورت عدم وجود مشکلات غیرمنتظره در طول سال 2024، اعضای باشگاه و هواداران کاتالان ها قادر خواهند بود به خانه خود بازگردند.

 بر همین اساس، همانطور که منابع موثق به موندو دپورتیوو اطلاع داده اند، در حال حاضر یک تاریخ مشخص در تقویم هیئت مدیره بارسا برای بازگشایی اسپوتیفای نیوکمپ وجود دارد: یکشنبه، 15 دسامبر (۲۵ آذر).

هیئت مدیره بارسلونا در ابتدا قصد داشتند بازگشت به نیوکمپ را با تاریخ 125 سالگرد تأسیس باشگاه، یعنی 29 نوامبر که جمعه است، همزمان کنند. با این حال، در نهایت تصمیم گرفته شد که عجله ای در کار نباشد و طبق برنامه قرار است از لیگ درخواست شود که اولین بازی در نیوکمپ جدید در تاریخ 15 دسامبر برگزار شود. این بازی یکی از آخرین بازی های قبل از تعطیلات کریسمس خواهد بود. پیش بینی می شود 60 درصد از کل ظرفیت قابل استفاده باشد؛ نیوکمپ جدید ۱۰۵ هزار نفر ظرفیت خواهد داشت و بارسا می خواهد در این فاز ابتدایی از ۶۳ هزار صندلی استفاده کند و در ادامه به این عدد اضافه کند.

از دست ندهید ????????????????????????

خوشحالی آلونسو از تقابل با رم در لیگ اروپا؛ بی‌احترامی یا انتقام‌جویی؟ تیم منتخب گل‌سازهای فوتبال ایران کابوس انگلیسی‌ها؛ فقط نماینده بی‌ادعا آبروداری کرد! دروازه‌بان آرژانتین بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها رفت

دیگر خبرها

  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • رونمایی از تاریخ بازگشت بارسلونا به نیوکمپ جدید
  • ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • طلسم اصفهان: رکورد خاص ذوب آهن شکست!
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • رفتار صحیح با کودکانی که زیاد کابوس می‌بینند | ۵ اقدامی که باید هنگام کابوس دیدن کودکتان انجام دهید