Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فلفل سیاه، سفید، قرمز و سبز، همه از یک گیاه تهیه می‌شوند. رنگ فلفل به زمان برداشت و شیوه عمل آوردن آن بستگی دارد.

فلفل فواید زیادی دارد و استفاده کردن از فلفل سیستم هاضمه را تقویت می‌کند و به گردش خون سرعت می‌بخشد.

سال‌ها پیش فلفل برای اروپاییان ادویه‌ای کمیاب و باارزش بود که آن را تنها در کشورهای دوردست می‌توانستند به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته هنوز هم فلفل از همین کشورها به اروپا صادر می‌شود، اما دیگر نه‌تنها ادویه‌ای نادر نیست بلکه یکی از نام‌آشناترین و پرطرفدارترین ادویه‌ها است که می‌توان آن را تقریبا روی هر میزی کنار نمک یافت.

«گرهارد وبر» از انجمن تخصصی صنعت ادویه در شهر بن آلمان می‌گوید: «خاستگاه فلفل از منطقه گرمسیر و مرطوب آسیا است. گیاه فلفل سال‌ها پیش در منطقه "مالابار" در جنوب هند کشت می‌شده است.»

خواص فلفل

فلفل پرزهای چشایی را تحریک می‌کند و پیامی به معده می‌فرستد که باعث ایجاد شدن ترشح اسید هیدروکلوریک و در نهایت هضم بهتر غذا می‌شود. اسید هیدروکلوریک برای هضم پروتئین‌ها و دیگر مواد غذایی در معده ضروری است. هنگامی‌که مقدار اسید هیدروکلوریک بدن کافی نباشد، غذا به مدت طولانی در معده باقی می‌ماند که منجر به سوء‌هاضمه می‌شود. به‌علاوه، فلفل تعرق و ادرار را بیشتر می‌کند. فلفل همچنین اثرات مفید آنتی‌اکسیدان و آنتی‌باکتریال مؤثر را در خود دارد.

فلفل سفید

این نوع از فلفل، زمانی به دست می‌آید که پوست بیرونی دانه‌ها بر اثر تابش نور خورشید خشک و باز شود. دانه‌های سفید درون این پوست‌ها، فلفل سفید است. فلفل سفید، عطر و طعم ماندگاری ندارد و پس از گذشت مدت زمانی به سرعت رایحه آن از بین می‌رود. به دلیل رنگ سفید این فلفل، بهتر است در غذاهایی از آن استفاده کنید که بخواهید رنگ یکدستی داشته باشند و دانه‌های فلفل در آن مشخص نباشند؛ مانند تهیه سس سفید و یا پوره سیب‌زمینی.

فلفل سیاه

فراوان‌ترین نوع از فلفل که بسیار در دسترس است، فلفل سیاه است. این فلفل به طور طبیعی از لایه بیرونی که توسط تابش نور خورشید به رنگ سیاه در آمده، به دست می‌آید.

عطر آن بسیار بیشتر از فلفل سفید است. همینطور ترکیب اجزای درون آن فایده‌های زیادی برای سلامتی دارد. فلفل سیاه می‌تواند در مدت‌زمان طولانی‌تری تازه بماند، بدون اینکه از خاصیت و عطر و طعم آن ذره‌ای کم بشود. استفاده از فلفل سیاه به‌جای سفید در وعده‌های غذایی، به دلیل برتری عطر و ماندگاری بیشتر، رایج‌تر است.

فلفل قرمز

فرآیند ساخته شدن فلفل قرمز با دو گونه قبلی به کلی تفاوت دارد. این فلفل از ماده Capsicum موجود در فلفل‌های چیلی به دست می‌آید.

مواد موجود در فلفل‌های سفید و سیاه از نوع ماده Piperine است. در فلفل قرمز، این ماده متفاوت بوده و در واقع Capsicum است.

هر ۳ نوع فلفل می‌توانند هم در خواص دارویی مفید باشند و هم در طعم‌بخشی به غذاها، اما فلفل قرمز در بحث آنتی‌اکسیدان‌ها و اثرات مفیدی که بر روی سلامتی بدن دارد، بسیار قدرتمندتر از دیگر انواع آن است. همچنین فلفل قرمز بسیار تندتر است و طبیعت گرم آن نیز بسیار بیشتر است.

خاصیت‌های فلفل دلمه‌ای

۱. سیلیکون بالای آن ناخن‌ها و مو را تقویت می‌کند

۲.  افزایش رشد مو

۳.  تقویت فولیکلول مو

۴.  برای بالا بردن رشد مو برای سلامتی

۵. مبارزه با آسیب اکسیداتیو

۶.  جوانسازی و سلامت پوست

۷.  درمان زونا و قارچ پا

۸.  کاهش علائم سالمندی

۹.  پاکسازی پوست

۱۰.  برای مفید برای چشم‌ها

۱۱.  کالری زیادی می‌سوزاند

۱۲.  مبارزه با سرطان

۱۳. فواید قلبی و عروقی

۱۴.  حمایت از سیستم ایمنی

۱۵.  منبع بزرگ ویتامین ب ۶ و منیزیم

۱۶. درمان کم‌خونی

۱۷. فواید کپسایسین

۱۸. ویژگی‌های سم‌زدایی

کد خبر 524573 برچسب‌ها سلامت غذا - ادویه تغذیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت غذا ادویه تغذیه فلفل سفید فلفل قرمز فلفل سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرمصرف‌ترین داروها در ایران

رئیس اداره پایش تامین زنجیره تامین داروی سازمان غذا و دارو گفت: متفورمین مصرفی بیماران مبتلا به دیابت با بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون عدد فروش، پرمصرف ترین داروی کشور در سال گذشته بود.

به گزارش مشرق، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

دیگر خبرها

  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • ببینید | اعتراف عجیب مجری زن جنجالی صدا و سیما با چاشنی آشپزی
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • پرمصرف‌ترین داروها در ایران
  • این روغن ناجی دیابتی ها، قندخون را بطور کامل شفا میدهد
  • کدام میوه‌های تابستانی ویتامین C بالایی دارند؟