Web Analytics Made Easy - Statcounter

صیدمحمد قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالجاری در مجموع بدن ۵۹ هزار و ۲۵۰ راس دام سبک و یک هزار و ٨۰۰ راس دام سنگین در شهرستان اسلام آبادغرب سمپاشی شده است.

وی اظهار داشت: با همکاری دامداران و کارشناسان این شبکه بیش از ٨۲ هزار متر مربع جایگاه دام نیز در راستای مقابله با بیماری تب کریمه کنگو سمپاشی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه دامپزشکی اسلام آبادغرب ادامه داد: این اداره در راستای مبارزه با این بیماری در فصل بهار علاوه بر آموزش دامداران، مقدار ۲۱۰ لیتر سم را بصورت ‌رایگان‌ و به ویژه در دهستان‌های‌ محروم‌حومه ‌شمالی ‌و منصوری‌ توزیع کرده است.

قاسمی، کشتار غیرمجاز دام را از مهمترین راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کنگو عنوان کرد و افزود: در همین راستا کشتارهای ‌غیرمجاز در ‌روستاهای تجرکرم‌پناه‌آبادو برف‌آبادعلیا ساماندهی‌شده‌است.

وی گفت: مردم جهت جلوگیری از این بیماری از خرید و مصرف گوشت های حاصل از کشتار غیرمجاز خودداری نمایند و از گوشت هایی استفاده نمایند که در کشتارگاه ذبح گردیده و مهمور به مهر دامپزشکی باشند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اسلام آبادغرب اضافه کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یکی از بیماری‌های کشنده و خطرناک ویروسی مشترک بین انسان و دام است که عفونت این بیماری در انسان، پس از گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست نیز ایجاد می‌شود.

اسلام آبادغرب در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون اسلام آباد غرب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون اسلام آباد غرب سازمان دامپزشکی کشور واکسیناسیون اسلام آباد غرب اسلام آبادغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدناصر موسوی گفت:  یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار دامی، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.   وی افزود: در همین راستا واکسیاسیون عمومی و سراسری بر علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در بیش از ۷۰ روستا در سطح شهرستان هویزه با اولویت مناطقی که در سال‌های گذشته درگیر تنش آبی بوده اند توسط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی به صورت رایگان آغاز شد.   موسوی ادامه داد: در این طرح سراسری واکسیناسیون در برابر بیماری‌های واگیر دار دامی بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) زیر پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.   رئیس اداره دامپزشکی هویزه واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری را مهمترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دامی عنوان و اضافه کرد: دامداران در صورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری باید از جابه‌جا کردن دام خودداری کرده و دام و دامداری را قرنطینه کنند و مراتب را در کوتاهترین زمان ممکن به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • هشدار دامپزشکی گناباد در خصوص شیوع بیماری تب مالت
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۳۷۵ هزار راس دام روستایی و عشایری
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزارقطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در نائین