Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حمید جمال‌الدینی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات برگزاری امتحانات دروس عملی و آزمایشگاهی اظهارکرد: ما مطابق با بخش‌نامه‌های ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت بهداشت، کلاس‌‎های دروس عملی و آزمایشگاهی گروه پزشکی که نیاز با ارتباط با بیمار نداشتند، از نیمه دوم خردادماه برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کلاس‌های دروسی که نیاز به ارتباط با بیمار را داشتند از ابتدای تیرماه درحال برگزاری است.

وی افزود: مشکل اصلی فرآیند کارورزی دانشجویان رشته پزشکی در این مدت، تعداد کم بیماران غیرکرونایی بود؛ به همین دلیل برای حفظ استانداردها و کیفیت آموزش تمهیدات خاصی را برای این بخش از دانشجویان نیز فراهم کنیم تا واحدهای عملی خود را بگذرانند. دروس عملی و آزمایشگاهی رشته‌های زیر مجموعه پزشکی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستور العمل‌های سازمان مرکزی دانشگاه درحال برگزاری است.

جمال‌الدینی ادامه داد: براساس دستور العمل‌های وزارت بهداشت، ظرفیت کلاس‌های عملی کاشه داشته است؛ همچنین در این راستا زمانبندی و سانس کلاس‌ها را نیز افزایش داده‌ایم تا دانشجویان حداقل تماس را با یک دیگر داشته باشند. همچنین به کلیه استادان ابلاغ کرده‌ایم که ارزیابی دروس آزمایشگاهی به صورت ترکیبی و مطابق با برنامه آموزشی(کریکولوم) هر درس زیر نظر دانشکده برگزار شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به زمان بندی امتحانات تصریح کرد: زمان برگزاری امتحانات دروس عملی با یک دیگر متفاوت است؛ به عنوان مثال تعداد کلاس درس دارای یک واحد عملی، با درس دارای 2 تا 3 واحد عملی تفاوت دارد. همچنین دروس دارای کارورزی که در برخی موارد جزو دروس عملی قرار می‌گیرند، با اولویت حفظ سلامت دانشجو درحال برگزاری است و دانشجویان دوره درحال گذراندن دوره کارورزی خود هستند. این مسائل باعث می‌شود که زمان برگزاری امتحانات دروس عملی با یک دیگر متفاوت باشد.

وی اضافه کرد: برنامه امتحانی دروس عملی در سایت هر دانشکده درج شده است و دانشجویان می‌توانند با مراجعه با سایت دانشکده‌های خود از زمان بندی امتحانات مطلع شوند. بخشی از امتحانات اواخر تیرماه، بخشی اواخر مرداد و بخش دیگری از دروس با مجوز سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اواخر شهریورماه برگزار خواهد شد. همچنین برای رعایت برنامه آموزشی وزارت بهداشت و حفظ پروتکل‌های بهداشتی، مجوز برگزاری برخی امتحانات در شهریور ماه را اخذ کرده‌ایم.

جمال‌الدینی گفت: امتحانات بخشی از دروس عملی نیز که دارای واحدهای کمتری بودند یا به صورت ادغامی در دروس عملی و نظری حضور داشتند، تا پایان تیرماه برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با اشاره به بستر برگزاری امتحانات مجازی خاطرنشان کرد: امتحانات مجازی در بستر ال ام اس واحد الکترونیک برگزار خواهد شد اما از سامانه‌های دیگری نیز به منظور پشتیبانی و جایگزین استفاده خواهیم کرد تا مشکلات به حداقل برسد. همچنین برای کاهش استرس دانشجویان، با ایجاد ساختاری تحت عنوان کمیته امتحانات، آموزش‌های لازم را در راستای شیوه شرکت در امتحان و نحوه امتحان دادن را در اختیار دانشجویان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشجویان رشته پزشکی واحد علوم پزشکی تهران سید حمید جمال الدینی دروس عملی دانشجویان پزشکی امتحانات دانشگاه آزاد

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشجویان رشته پزشکی واحد علوم پزشکی تهران دروس عملی دانشجویان پزشکی امتحانات دانشگاه آزاد امتحانات دروس عملی برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد آزاد اسلامی جمال الدینی دروس عملی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد

رییس دانشگاه شاهد برنامه‌ها و اقدامات دو ساله این دانشگاه را تشریح کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، احمد چلداوی رئیس دانشگاه شاهد صبح امروز در نشست خبری  با اشاره به تاریخچه تاسیس این دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد در سال 1369 با دستور امام خمینی(ره) تاسیس و در ابتدا در چند رشته محدود فعالیت خود را آغاز کرد. دانشکده‌های این دانشگاه در گذشته در سطح شهر تهران پراکنده بود که در حال حاضر تجمیع و در مجاورت مرقد مطهر امام مستقر شدند.

وی افزود: این دانشگاه هم‌اکنون 10 دانشکده دارد که 4 دانشکده در حوزه پزشکی و 6 دانشکده در حوزه‌های هنر، علوم انسانی، علوم پایه، کشاورزی، فنی-مهندسی و ... فعالیت می‌کنند.

چلداوی خاطرنشان کرد: این دانشگاه هم‌اکنون 38 رشته کارشناسی، 40 رشته دکتری و 2 رشته دکتری عمومی در پزشکی و دندانپزشکی و  6 هزار دانشجو دارد.

وی با اشاره به حضور 2 ساله خود در جایگاه ریاست این دانشگاه به اقدامات این دوره اشاره کرد و گفت: اقدامات مهمی در این 2 سال انجام شده است. برای مثال بودجه پژوهشی دانشگاه 10 برابر شده است هر چند پژوهش در اغلب دانشگاه‌ها مظلوم است انا سعی کردیم پژوهانه استادان را هم  10 برابر کنیم. همچنین آزمایشگاهی با هزینه 5 میلیارد راه‌اندازی شده است که دانشگاهیان می‌توانند از ابرکامپیوتر این آزمایشگاه استفاده کنند.

رئیس دانشگاه شاهد با اشاره به اینکه  فرآیندهای مالی گرنت تسریع شده است، افزود: 20 میلیون کمک هزینه خرید لپ تاپ به استادان اعطا کردیم. قراردادهای ارتباط صنعت در 2 سال، 17 برابر شده و مبلغ آن‌ها هم 14 برابر شده و از نظر پژوهشی رشد 2 برابری رخ داده است.

چلداوی از راه اندازی  هزار متر مربع مرکز نوآوری در این دانشگاه خبر داد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی یادآور شد: در زمینه فرهنگی دوره‌های مختلفی برای دانشجویان، اساتید و کارکنان برگزار کردیم. برای مثال اردوهای راهیان نور و مشهد مقدس برگزار شده است.

چلداوی گفت: تحولاتی که در حوزه فرهنگی داشتیم در 2 شاخص فرهنگی بوده است که شامل سرانه فرهنگی و بودجه فرهنگی می‌شود و از این نظر رتبه اول دانشگاه‌های گروه ب وزارت علوم را کسب کردیم.

وی با یاداوری اینکه پذیرش دانشجو در این دانشگاه به صورت غیرمتمرکز است، افزود: 4 برابر ظرفیت دانشگاه‌ برای مصاحبه به ما معرفی شده  و دو مرحله مصاحبه در این دانشگاه انجام می‌شود. ولایتمداری از مهم‌ترین فاکتورهای مصاحبه است. دانشگاه شاهد ملجأ و ماوای خانواده‌های ارزشی است که تمایل دارند فرزندانشان در دانشگاهی با سطح علمی خوب و محیط ارزشی پرورش داده شوند و در این سال‌ها فقط پذیرای دخترانی بوده‌ایم که به انتخاب خودشان حجاب برتر را انتخاب کردند.

وی از حضور 344 عضو هیات علمی در دانشگاه شاهد خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون سرانه متوسط مقالات بین المللی دانشگاه شاهد 1.5 مقاله به ازای هر استاد است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این دوره دانشگاه شاهد خوابگاه متاهلی نداشت، تاکید کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و مراحل نقشه‌برداری خوابگاه متاهلی در محوطه این دانشگاه در حال انجام است.

وی با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر دانشگاه گفت: دانشگاه شاهد دانشگاهی سیاست‌زده نیست اما منفعل هم نیست. اینکه دانشجویان دانشگاه شاهد در اغتشاشات شرکت نکردند به معنی انفعال نیست بلکه حاکی از رشد عقلی و معرفتی دانشجویان و تحلیل درست آنهاست.

رییس دانشگاه شاهد با بیان اینکه تا پیش از این دوره دانشگاه شاهد هیچ فعالیتی در سطح بین‌المللی نداشت از واگذاری دیپلماسی علمی جبهه مقاومت به این دانشگاه خبر داد و گفت: هم‌اکنون 60 دانشجوی بین‌المللی داریم که از افعانستان، نیجریه و پاکستان در حال تحصیل هستند. همه این دانشجویان از سوی بنیاد شهید بورسیه شدند و هزینه‌های آنها نیز به دانشگاه پرداخت شده است.

وی با اشاره به بورسیه دانشجویان کشورهایی نظیر پاکستان و عراق از سوی آمریکا به نقش مهم ایران به عنوان کشور اصلی محور مقاومت اشاره کرد و گفت: سال آینده از 12 کشور شامل استرالیا، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان دانشجو خواهیم داشت که 200 نفر خواهند شد. رویکرد دانشگاه شاهد در حوزه بین‌الملل درآمدزایی نیست بلکه هدف ما تربیت نیرویی با تفکر اسلامی و پرورش یافته برای کمک به جبهه مقاومت و امام زمان است. 

چلداوی یادآور شد: قصد داریم 20 هزار متر فضای آموزشی برای رشته پزشکی‌ در پردیس مرکزی دانشگاه اختصاص دهیم. همچنین دانشکده کشاورزی از محل فعلی جا به جا خواهد شد و در زمین‌های کشاورزی ساختمانی برای این دانشکده ساخته می‌شود. ساختمان فعلی دانشکده کشاورزی به دانشکده حکمرانی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس دانشگاه شاهد خاطرنشان کرد: افزایش بودجه دانشگاه شاهد سال گذشته 25 درصد بود و امسال حدود 30 درصد افزایش یافته است. با توجه به افزایش 20 درصدی حقوق اساتید، این افزایش باید بیشتر صرف حقوق و دستمزد کارکنان می شود.

حیدری رییس دانشکده پزشکی این دانشگاه نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه پزشکی این دانشگاه گفت: در 2 سال گذشته  شاهد توجه و سرمایه گذاری بر مقوله پزشکی و توسعه و بهبود فعالیتهای رشته‌های پزشکی دانشگاه شاهد هستیم.

وی از تجهیز آزمایشگاههای جامع مربوط به دانشکده پزشکی و تعمیرات اساسی ساختمان های پرستاری و دندانپزشکی این دانشگاه خبر داد و گفت: در طی این دو سال روح تازه ای به حوزه علوم پزشکی دانشگاه شاهد دمیده شده و طب ایرانی، پرستاری در این دانشگاه رشد کرده است.

وی از تدوین برنامه 5 ساله دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد خبر داد و از حضور بهتر و توجه بیشتر به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی دانشگاه شاهد در این دو سال  ابراز رضایت کرد.

عباسی، معاون دانشجویی دانشگاه شاهد نیز از رشد 120 درصدی  خدمات و فعالیت های دانشجویی این دانشگاه نظیر مرکز مشاوره خبر داد‌.

یکی از مسئولان این دانشگاه نیز با اشاره به فعالیت های گروه جهادی پزشکی شهید سلیمانی این دانشگاه این گروه را برترین گروه جهادی و موکب فرهنگی، پزشکی دانشگاه در سال  1402 دانست و گفت: موکب فرهنگی اجتماعی شهید سلیمانی در راهیپایی اربعین و در عوارضی قم خدمات مختلفی را به  زوار ارائه می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • ۸ سکانس از مزه شیرین کارآفرینی که «ترین» شد؛ از «خر زورو» و شراکت با دایی‌جان تا تعیین نقشه راه تحول دیجیتال
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • درخواست بسیج اساتید برای به روز شدن محتوای دروس معارف اسلامی
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی