Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:21:57 GMT

زنگ خطر کرونا با رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۲۴۸۳

زنگ خطر کرونا با رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی

در اوایل آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی با توجه به همه گیر شدن کرونا و ترس مردم از مبتلا شدن  شاهد همکاری خوب بیشتر مردم در اجرای این طرح بودیم.

عملیاتی شدن طرح فاصله گذار اجتماعی با اعلام آن از سوی دولت و وزارت بهداشت با همکاری نهادها، سازمان‌ها و همراهی خوب مردم به سدی محکم در مقابله کرونا تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر مردم با اجرای این طرح و با ماندن در خانه تا حدود زیادی موفق به کنترل ویروس کرونا شدند.

مردم استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد اگرچه در این مدت به خوبی پای کار آمدند و دستورالعمل های طرح فاصله گذاری اجتماعی را بکار بستند و شاهد نتایج خوب آن نیز بودیم اما رفته رفته حساسیت ها کمرنگ شد و مردم با حضور در اجتماعات، عروسیها، مراسمات  و طبیعت روند صعودی ویروس کرونا را شدت بخشیدند. 

سیر نزولی بیماری به ویژه در گروه های حساس جامعه، کاهش قابل توجه فوتی ها و درصد بهبود یافتگان استان کهگیلویه و بویراحمد را به یکی از استانهای موفق در مقابله با ویروس کرونا معرفی کرده بود.

مسئولان کشوری نیز در راستای اجرای طرح مقابله با ویروس کرونا از مسئولان استانی نیز با اهدا لوح سپاس تقدیر کردند.

یکی از شهروندان دهدشتی در جواب سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر عدم رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی گفت: ما دیگر بیخیال کرونا شدیم.

حسین جوادی جوان ۲۰ ساله که ویروس کرونا را مشکلی زودگذر دانست افزود: هر بلایی که آید خوش آید.

یکی دیگر از شهروندان شهرستان کهگیلویه که بر خلاف سهل انگاری جامعه ویروس کرونا را تهدید جهانی دانست و گفت: باید شهروندان با رعایت نکات بهداشتی اعلام شده دچار عواقب تلخ این بیماری نشوند.

جمال حسنی نقش فضای رسانه ای در ارائه آموزش را بسیار مهم دانست و گفت: نیاز است مانند گذشته آموزش ها از طریق فضای مجازی و رسانه ها بین مردم تشریح شود.

آمار های منتشر شده از سایت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گویای این حقیقت تلخ است که ویروس منحوس کرونا همچنان در حال گسترش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی رغم هشدار ها، همچنان شاهد حضور افراد در مکان های عمومی پر خطری همچون مراسم های تشییع جنازه، ختم و مجالس عروسی هستیم.

دکتر پرویز یزدان پناه ابراز داشت: افزون بر ۹۰ درصد مبتلایان در کهگیلویه و بویراحمد در این مکان های پرخطر به ویژه حضور در مراسم ترحیم و عروسی به بیماری کرونا دچار شده اند.

یزدان پناه تاکید کرد: بی توجهی به دستورالعمل ها و توصیه های بهداشتی، خطرات بزرگی از حیث گسترش این بیماری در استان را در پی دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی ها خواست که از هر گونه تردد و سفر غیر ضرور به جد پرهیز و به سلامت خود و جامعه احترام بگذارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز از مردم خواست فقط برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند، چنانچه به بیرون می روند باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 محمد مهدی بانشی افزود: در روزهای اخیر مردم کهگیلویه و بویراحمد در رعایت مسائل بهداشتی بسیار ضعیف عمل کرده اند و چنان می پندارند که این بیماری به هیچ وجه به این استان وارد نشده است.

وی تاکید کرد: مردم هوشیار باشند که در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی تاوان سختی خواهیم داد که آن هم مرگ عزیزان مان خواهد بود و به سرنوشت استان خوزستان دچار خواهیم شد.

پس بهتر است به خاطر عزیزانمان هم شده به خود رحم کنیم و در خانه هایمان بمانیم و اندکی صبر داشته باشیم تا باز هم بتوانیم برای باری دیگر در جمع خانواده حضور پیدا کنیم.



 

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا توییتر فاصله گذاری اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا توییتر فاصله گذاری اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ویروس کرونا توییتر فاصله گذاری اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد فاصله گذاری اجتماعی ویروس کرونا طرح فاصله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد

به گزارش خبرنگار مهر، طی حکمی از سوی رئیس کل دیوان محاسبات کشور، «سید ایوب صدر پور» به عنوان سرپرست جدید دیوان محاسبات استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد.

پیش از این «اسماعیل کیهان» این مسئولیت را بر عهده داشت، که بازنشسته شدند.

صدر پور پیش از این مسئولیت معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات استان را برعهده داشت.

کد خبر 6087736

دیگر خبرها

  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری