Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنفرانس WWDC ۲۰۲۰، بزرگ‌ترین همایش جهانی توسعه دهندگان محصولات اپل است که ازدوشنبه، ۲ تیرماه، آغاز به کار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت اپل همانند سال‌های قبل، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان محصولات خود را در اوایل تابستان برگزار کرده است. به نظر می‌رسد که در این کنفرانس از محصولات نرم افزاری و سخت افزاری این شرکت رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت اپل به منظور رعایت نکات بهداشتی در دوران شیوع ویروس کووید -۱۹، تصمیم گرفته است امسال این کنفرانس را به صورت آنلاین برگزار کند، اما این موضوع باعث کاهش کمیت و کیفیت کنفرانس WWDC ۲۰۲۰ نمی‌شود. در ادامه به بررسی بعضی از نرم افزارها و سخت افزارهایی که در این کنفرانس معرفی می‌شود، می‌پردازیم:

سیستم عامل iOS۱۴

همانند سال‌های گذشته، انتظار می‌رود شرکت اپل در مراسم امسال، نسخه جدید iOS به نام iOS۱۴ را به طور رسمی معرفی کند. ظاهراً قرار است نام این سیستم عامل به iPhone OS تغییر پیدا کند؛ تمرکز این سیستم عامل بر بهبود عملکرد و ثبات خواهد بود. علاوه بر این شرکت اپل در زمینه پیشرفت پلتفرم هوش مصنوعی اپل استور و استار باکس نیز اقداماتی انجام داده است تا کاربران به کمک دوربین گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود و با استفاده از این پلتفرم، اطلاعات بیشتری درمورد این محصولات به دست بیاورند. جالب‌ترین ویژگی این نسخه iOS، پشتیبانی از قابلیت CarKey (سوئیچ خودرو) است که به کاربران گوشی آیفون و اپل واچ این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سوئیچ، خودرو خود را روشن یا خاموش و در آن را باز و بسته کنند.

سیستم عامل MacOS

۱۰.۱۶ سیستم عامل جدید MacOS ۱۰.۱۶، یکی از محصولاتی است که در رویداد WWDC ۲۰۲۰ معرفی می‌شود. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این سیستم عامل، اپلیکیشن جدید Messages است. شرکت اپل قصد دارد نسخه Catalyst اپلیکیشن Messages را جایگزین نسخه فعال موجود روی macOS کند. فناوری Catalyst به توسعه دهنگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌ها را از iOS به macOS منتقل کنند.

سیستم عامل WatchOS

۷ سیستم عامل WatchOS ۷ از دیگر محصولاتی است که شرکت اپل در رویداد WWDC امسال آن را معرفی می‌کند. اپل قصد دارد با معرفی این سیستم عامل، ظاهر ساعت هوشمند اپل واچ را بیش از پیش به مشخصات ساعت‌های آنالوگ شبیه کند. به احتمال زیاد WatchOS ۷ ظاهری جدید با نام "اینفوگراف پرو" خواهد داشت که به مسافت سنج نیز مجهز است. علاوه بر این، سیستم عامل مذکور دارای ویژگی‌های خاصی است که به والدین این امکان را می‌دهد تا اپل واچ کودک خود را مدیریت کنند. احتمالاً در نسخه جدید این سیستم عامل، امکان سنجش سطح اکسیژن خون برای اولین بار قرار داده می‌شود و در صورتی که سطح اکسیژن خون کاربر از میزان مشخصی کمتر شود، اپل واچ به او هشدار می‌دهد.

تلویزیون جدید اپل

به نظر می‌رسد تلویزیون جدید اپل در مقایسه با مدل‌های قبلی، قدرت بیشتری دارد و به یک ریموت کنترل جدید مجهز است. با توجه به گزارشات اعلام شده، از تراشه A۱۲ برای ساخت این نوع تلویزیون استفاده شده است، این مدل پردازنده از پردازنده‌های A۱۰X فیوژن پیشرفته‌تر است. تلویزیون جدید اپل به HDMI ۲.۱ و حافظه‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی مجهز است.

هوم پاد جدید اپل

هوم پاد اپل، سخت افزاری فوق العاده برای گوش دادن به موسیقی است، اما قیمت بالای این محصول باعث شده تا مورد استقبال افراد زیادی قرار نگیرد. شرکت اپل امیدوار است با ارائه هوم پاد جدید که قیمت مقرون به صرفه‌ای خواهد داشت، پیشرفتی در این زمینه به وجود می‌آورد. بر اساس اخبار منتشر شده، انداره هوم پادهای جدید اپل، تقریباً نصف هوم پادهای قبلی خواهد بود.

ایرتگ اپل

ایرتگ یکی از محصولاتی است که توسط شرکت اپل معرفی خواهد شد. ایرتگ به تگ‌هایی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند به وسایل خود مانند کیف پول، کوله پشتی و کلید متصل کنند و در صورت گم شدن یا دزدیده شدن آن‌ها، با کمک برنامه Find My آن‌ها را پیدا کنند. به نظر می‌رسد این محصول با استفاده از فناوری واقعیت افزوده به کاربران اپل کمک می‌کند تا لوازم گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنند.

کد خبر 430096

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اپل اپلیکیشن سیستم عامل شرکت اپل اپل واچ محصولات اپل جديدترين محصولات اپل کنفرانس WWDC 2020 رويداد WWDC کنفرانس WWDC تلويزيون اپل شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سیستم عامل جدید اپل شرکت اپل اپل واچ WWDC ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های چینی مورد نیاز متروی تهران توضیح داد. - اخبار اجتماعی -

سیدمحمد آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره ماجرای سنگ‌اندازی یک مقام ارشد در وزارت کشور برای واردات اتوبوس‌های برقی و واگن‌های متروی چینی اظهار کرد: دو سیستم برای واگن‌های مترو شامل AC , DC وجود دارد و واگن‌ها باید بر اساس آنالیزور سیستم‌های الکتریکالی که روی آنها نصب است، ساخته شود تا کارایی داشته باشند.

وی ادامه داد: بر این اساس، شرکت‌های چینی به ایران آمدند و از سیستم‌ قطارهایی که مدنظر ماست نمونه‌برداری کردند تا طراحی بر اساس آن انجام شود؛ بنابراین آنالیز سیستم قطارهای مترو به شرکت چینی داده شده و امر واگن‌سازی در حال انجام است. 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: خللی در ساخت واگن‌ها وجود ندارد اما به دلیل اینکه پک پای قرارداد مربوط به دولت است، طرف چینی اعلام کرده که سیستم‌‌های فنی که در قرارداد شهرداری تهران پیوست شده، باید به تأیید دولت هم برسد.

وی افزود: تأیید سیستم فنی که درخواست شرکت چینی بود، به وزارت کشور رفته اما نیروهای فنی که بخواهد آن را خوب بررسی کند، در اختیار نداشته‌اند که باعث شده کار مدتی معطل بماند. 

آقامیری با اشاره به اینکه خللی در تولید و قرارداد ایجاد نشده است، گفت: در این راستا گلایه‌هایی مطرح شد و پیگیری‌هایی در حال انجام است که زودتر پاسخ شرکت چینی مبنی بر تأیید سیستم فنی قطارها داده شود.

مشکلات واگن‌های مترو با ورود رئیس‌جمهور حل می‌شود؟

به گزارش تسنیم، پیش از این، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نسبت به ممانعت از ورود واگن‌های مترو و اتوبوسهای برقی وارداتی از چین به داخل کشور انتقاد کرده و گفته بود: "متأسفانه فردی که در وزارت کشور مسئولیت دارد برای ورود واگن‌ها و اتوبوس‌ها چالش ایجاد کرده است!"

این واگن‌ها مربوط به قرارداد 791 واگنی است که زاکانی سال گذشته برای عقد قرارداد آن عازم چین شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • سورپرایز تازه پژو در بازار؛ ایران‌خودرو از فروش محصول محبوب صرف‌نظر کرد؟
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد
  • شرکت راه آهن کشش سیستم خنک کاری دیزل لکوموتیوها را برقی کرد
  • بهبود دیدگاه‌ها نسبت به ریاست جمهوری ترامپ در آمریکا
  • معرفی ۵ پکیج تولید ایران
  • دعوت ناسا از رسانه‌ها برای شرکت در تله‌کنفرانس ماموریت «آوردن نمونه مریخ»
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • ابزار جدید «تایچی» معرفی شد/ ارتقای تصویربرداری پزشکی با هوش مصنوعی