Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@19:56:16 GMT

نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیل در مراکش

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۳۶۳۴

نرم‌افزارهای جاسوسی اسرائیل در مراکش

سازمان عفو بین الملل خواستار رسیدگی به شکایت روزنامه نگاران مراکشی از شرکت های اسرائیلی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایست مانیتور، سازمان عفو بین الملل خواستار رسیدگی به شکایت روزنامه نگاران مراکشی از شرکت های اسرائیلی شده است. این سازمان در بیانیه ای گفته است که نرم افزارهای جاسوسی تولید شده توسط شرکت ان اس او (NSO) اسرائیل برای جاسوسی از روزنامه نگاران مراکشی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سازمان عفو ​​بین الملل روز دوشنبه اظهار داشت ، نرم افزار شرکت امنیتی اسرائیلی گروه NSO برای دستگیری یک روزنامه نگار مراکش استفاده شده است.

 

سازمان عفو بین الملل گفت مقامات مراكش از نرم افزار Pegasus  برای جاسوسی و شنود تلفن همراه عمر رادی روزنامه نگار مراکشی استفاده می کردند. این روزنامه نگار توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. او متهم به انتشار پست های توئیتری علیه دولت است.

 

NSO در ایالات متحده با همکاری سرویس پیام رسانی واتس اپ به دلیل جاسوسی در فضای مجازی علیه فعالان حقوق بشر و دیگران مورد شکایت قرار گرفته است.

 

این شرکت اسرائیلی می گوید نرم افزارهای خود را برای مبارزه با تروریست ها به دولت ها می فروشد ولی ظاهراً تا کنون از نرم افزارهای این شرکت علیه مخالفان استفاده شده است.

 

گروه NSO یک شرکت فن آوری اسرائیلی است که نزدیک تل آویو مستقر است. این شرکت از سال 2010 تا کنون با سرویس های جاسوسی بسیاری همکاری داشته است.

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراکش اسرائیل جاسوسی نرم افزارهای سازمان عفو بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!

تعداد بازدید : 148 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 1130 کانال یازده تلویزیون اسرائیل از دستگیری یک اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران خبر داد. آن گونه که این شبکه گزارش کرد یک راننده کامیون نظامی در طول سفرهای خود در حین انجام وظیفه، ده‌ها گردان پدافند گنبد آهنین را مستند کرده و اطلاعات این سامانه‌ها از جمله عکس ها و مکان آنها را در فیس بوک برای یک مقام ایرانی که به عنوان یک زن اغواگر ظاهر شده، ارسال کرده است. حالا صهیونیست‌‎ها متوجه به این جاسوسی مخرب شده‌اند و او را دستگیر کرده‌اند. این دستگیری چند روز پس از انهدام دست‌کم یک سامانه گنبد آهنین توسط حزب الله لبنان انجام شد. گزارش شبکه یازده اسرائیل در این زمینه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • ببینید | جاسوسی یک نظامی اسرائیلی برای ایران
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • گزارش کانال 11 اسرائیل از دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • دستگیری جاسوس نظامی در اسرائیل؛ ارسال اطلاعات گنبدهای آهنین به ایران!
  • فیلم | واکنش متفاوت مردم نسبت به تست شکلات اسرائیلی!
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • اعتراف کارشناس اسرائیلی به مسخره شدن توسط ایرانی‌‎ها | ببینید
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی