Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه شیروان بر لزوم الگوبرداری دختران ایران اسلامی از زندگی ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه (س) و حصرت معصومه (س) تاکید کرد.

«حجت الاسلام حسین تکمیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: پرورش و تربیت فرزندان به ویژه دختران باید مورد توجه خانواده ها قرار گرفته و از احکام و معارف اسلامی در تربیت فرزندان بهره گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


امام جمعه شیروان با تأکید بر رعایت عفاف و حجاب و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یکی از مهم ترین منکرها که دختران و زنان ایرانی باید از آن دوری کنند بد حجابی است.

 

 


وی افزود: پیشرفت دختران در آموزش و به ویژه سطوح علمی و دانشگاهی به همت خود آنان و با زمینه های ایجاد شده در کشور از وضعیت خوبی برخوردار بوده و از دستاوردها به شمار می آید، در زمینه های دیگری مانند ورزش نیز شاهد نمونه های موفق آنان هستیم و دختران هنرمند سرآمدی را در عرصه های ادبی، تجسمی و دیگر رشته ها داریم.

 

 


وی در معرفی عظمت مقام  بانوی کرامت حضرت معصومه(س) نیز بیان کرد: از آنجا که حضرت معصومه (س) که از دودمان نبوت و ولایت است به جایی می‌رسد که امام هشتم و امام نهم(ع) دربارهٴ زیارت او توصیه و سفارش و دستور و برنامه دارند وجود مبارک امام هشتم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) رسیده است که، خواهر ما فاطمهٴ معصومه در قم مدفون است و هر کس این بانو را زیارت کند بهشت برای او است و از وجود مبارک امام نهم امام محمد تقی(ع) روایت شده است که عمّهٴ من فاطمهٴ معصومه(س) در قم مدفون است و هر کس آن حضرت را زیارت کند بهشت برای او است.

 


امام جمعه شیروان تصریح کرد: این بانوی بزرگوار بعد از امام رضا (ع) والاترین فرزند امام موسی کاظم (ع) است.

 


حجت الاسلام تکمیلی با بیان اینکه هیچ امامزاده ای ویژگی حضرت معصومه (س) را ندارد، افزود: امام صادق (ع) در حدیثی حضرت معصومه (س) را با لفظ مبلغه دین، وصف می کند.

 


وی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) فرمودند هر کسی خواهر مرا زیارت کند گویی مرا زیارت کرده است، گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی نیز ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) را برابر ثواب زیارت امام حسین (ع) بیان کرده است.

 


وی با اشاره به نامگذاری این روز به عنوان روز دختر به عظمت و جایگاه کریمه اهل بیت (ع) نیز اشاره و بیان کرد: دختران ما باید برای رشد از نظر روحی و فکری به صورت مستمر قرآن را قرائت کنند.

 


وی با بیان اینکه هر کسی که با قرآن ارتباط برقرار کرده و با آن انس بگیرد قرآن او را هدایت می کند، ادامه داد: دختران باید اهل مطالعه بوده و زندگی امامان و ائمه اطهار را بخوانند.

 


فاطمه معصومه(س)، دختر موسی بن جعفر و نجمه خاتون است، ایشان اوّل ذی القعده سال ۱۷۳هـ . ق در مدینه منوّره به دنیا آمد و در سن ۲۸ سالگی در شهر قم از دنیا رفت.

 

 

 

پایان پیام/641

منبع: شبستان

کلیدواژه: ائمه اطهار ایران اسلامی دختران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود

مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آنها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • امامزاده‌ای که زیارتش مانند زیارت سیدالشهدا (ع) است
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • وظیفه محوری سپاه، پاسداری از انقلاب اسلامی است
  • بررسی فقهی، پزشکی عبادات و عقود افراد دارای اختلالات گفتاری
  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • ۵۶۰ هزار افطاری ساده و گرم در حرم حضرت معصومه (س) توزیع شد
  • دریادار سیاری: پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • حمایت ائمه جمعه و شورای فرهنگی اهل سنت گلستان از اقدام فراجا برای اجرای طرح نور