Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان ضمن بازدید از از روند توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و آخرین دستاوردهای علمی نخبگان و سرآمدان علمی این استان، کلنگ‌ کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری زاهدان را نیز به زمین می زند.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری صبح امروز با استقبال استاندار و جمعی از مسوولان استانی، وارد سیستان و بلوچستان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر بررسی میزان پیشرفت پروژه‌های فناورانه‌ سفرهای قبلی و شتاب دادن به فعالیت‌های علمی و فناوری استان دنبال می‌شود. به همین دلیل معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان کلنگ کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری زاهدان را به زمین می‌زند.

معاون علمی‌وفناوری رئیس جمهوری در سفر پیشین خود به منطقه چابهار، در جمع مدیران ارشد استان سیستان‌وبلوچستان و منطقه آزاد چابهار حاضر شد. ستاری ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان برای پیوستن به زیست‌بوم نوآوری را مناسب دانست و از راه‌اندازی کارخانه نوآوری در آینده نزدیک در این استان خبر داد. این اتفاق در سفر امسال معاون علمی و فناوری به استان زاهدان محقق می‌شود.

عملیات اجرایی کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری زاهدان در ۲۰ هزار متر مربع و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری آغاز خواهد شد. فضایی که قرار است به توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیانی و استارتاپی استان بیانجامد.

افتتاح خانه خلاق پارک علم و فناوری زاهدان

از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه افتتاح مجتمع فناوری نوگام در ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع است. مجتمع فناوری که در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد. بازدید از نمایشگاه شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان و افتتاح فاز نخست پارک انرژی در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع هم دیگر برنامه‌ای است که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری انجام می‌شود.

افتتاح خانه خلاق با همکاری مشترک پارک علم و فناوری و سازمان میراث فرهنگی هم یکی دیگر از برنامه‌های این سفر یک روزه است. همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از مرکز رشد دانشگاه و تیم‌های مستقر در این مرکز، سرای نوآوری و مرکز تحقیقات این دانشگاه بازدید می‌کند. افتتاح کارگاه تولید اتانول از دیگر برنامه‌های ستاری در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان است.

برگزاری نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید

بازدید از تیم‌های مستقر در مجتمع فناوری و نوآوری و فن‌بازار دانشگاه سیستان‌وبلوچستان اتفاق دیگری است که در این سفر می‌افتد. مجتمعی که با هدف توسعه فعالیت‌های فناورانه دانشجویان دانشگاه سیستان‌وبلوچستان ایجاد شده است.

همچنین ستاری در این سفر از مجتمع شتاب‌دهی کسب‌وکارهای نوپا بازدید می‌کند. این سفر یک روزه قرار است با برگزاری نشست اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری سیستان و بلوچستان ادامه یابد. دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اتفاق می‌افتد.

پس از آن، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با افتتاح و بررسی پیشرفت چند طرح مورد حمایت معاونت علمی و فناوری به نشست خبری صداوسیمای استان می‌رود تا نتیجه مصوبات سفر را با مردم استان بازگو کند.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری جهش تولید افتتاح معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری حضور معاون علمی و فناوری استان سیستان و بلوچستان پارک علم و فناوری کارخانه نوآوری فناوری زاهدان مجتمع فناوری دیگر برنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، مای فای که فردای روز رای گیری چهل و چهارمین سالگرد تولدش را جشن گرفت، پیش از این هرگز در هیچ انتخاباتی برنده نشده بود. وی این اوج گیری یکباره را مدیون مرشد سیاسی اش عثمان سونکو، رهبر حزب مخالف پاستف، است که به دلیل رد صلاحیت، نتوانست در انتخابات نامزد شود. وی به همین علت بسیرو دیومای معاون اش در حزب را جایگزین خود کرد. سونکو در هنگام معرفی مای فای به مردم گفت: من بسیرو را که برادر کوچک من است، با تحلیل عینی و راهبردی برای نامزدی ریاست جمهوری برگزیدم. 
رئیس جمهور جدید از خانواده‌ای دهقان می‌آید، تحصیلات حقوقی دارد و از مدرسه عالی مدیریت سنگال فارغ التحصیل شده است. وی در سال ۲۰۰۷ به همراه عثمان سونکو به عنوان ممیز مالیاتی کار کرده است و در سال ۲۰۱۴ با هم حزب پاستف را راه اندازی کردند که به تدریج به اصلی‌ترین حزب مخالف کشور تبدیل شد. در ژوییه ۲۰۲۳، وی به خاطر اهانت به دستگاه قضا، زمانی که به بازداشت عثمان سونکو اعتراض کرده بود، راهی زندان شد و تنها ده روز قبل از روز رای گیری آزاد شد. بسیرو مای فای که در همان دور اول انتخابات به پیروزی رسید، آمال و آروز‌های بخش اعظم جامعه سنگال را به دوش می‌کشد که تشنه اصلاحات است. وی در شعار‌های انتخاباتی اش بر تقویت حاکمیت ملی و تقسیم عادلانه ثروت، مبارزه با فساد، اصلاح دستگاه قضایی، بازبینی در قرارداد‌های خارجی نفت و گاز، معدن و ماهیگیری، تاکید کرده است. وی در زمان انداختن رای به صندوق گفت: این انتخابات، انتخاب میان ادامه روند فعلی حاکمیت و تغییر اساسی در آن است. 
انتخاب بسیرو دیو مای فای قبل از هر چیز از غنای مردم سالاری در سنگال حکایت دارد که از معدود کشور‌های آفریقاست که هرگز رنگ کودتا به خود ندیده است.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری کمپ ۳ روزه تکواندو در زاهدان با حضور سرمربیان تیم ملی
  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار
  • افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار در سال گذشته
  • شبکه‌سازی کارآفرینان برای ایجاد خطوط تولید فناورانه در تحقق جهش تولید
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزایش یافت
  • صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان به یک و نیم میلیارد دلار افزیش یافت
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند