Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور گفت: دشمنان می‌خواهند ارتباط بین مردم و حاکمیت و ارتباط مردم با قوای سه‌گانه کشور را تضعیف کنند. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: وزارت کشور با توجه به جایگاهی که در نظام مدیریتی کشور به عنوان یک دستگاه حاکمیتی دارد، از نظر موضوع و جغرافیا همه کشور را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر موضوعی که در کشور باید به مرحله اجرا برسد، در جغرافیای استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها عملیاتی و اجرایی می‌شود. استانداران به عنوان مدیران بین بخشی و فراقوه‌ای با ساختاری که دارند باید با هماهنگی بتوانند این مصوبات و قوانین را اجرایی کنند.

روحانی: بانک مرکزی باید متخلفان ارزی صادرات و واردات را به مردم معرفی کندجهانگیری: توسعه صادرات غیرنفتی بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کردجهانگیری: قطعنامه شورای حکام تأثیر جدی بر شرایط کشور ندارد

وی افزود: حضور این وزارتخانه در تمام نقاط کشور با ساختار بزرگ و متنوع مواجه است؛ ما  31 استاندار، بیش از 127 معاونت استانداری، 470 مدیرکل در استانداری‌ها، 1318 شهردار و 3708 نفر دهیار در کشور داریم که همه اینها وظیفه دارند قوانین و مقررات را اجرا کنند.  وزارت کشور به عنوان یک نهاد موثر می‌تواند عامل شتاب‌دهنده و هم‌افزا در کشور باشد.

وزیر کشور گفت: با حفظ وحدت، انسجام و همراهی می‌توانیم همافزایی داشته باشیم و کارها را پیش ببریم و تا الان هم اینگونه بوده است. ما در استان‌ها با حوزه‌های مختلف اجرایی مواجه هستیم که اگر هماهنگی وجود نداشته باشد دچار اشکال خواهیم شد. از سویی نماینده ولی فقیه را در استان به‌عنوان یک فرد موثر داریم که در هماهنگی در سطح استان نقش بالایی در امور دارد و از سویی دیگر نیروهای مسلح را داریم که از سوی سلسله مراتب خود مدیریت می‌شوند ولی در شوراهای تأمین در سطح استان همکاری مخوبی دارند. با توجه به عضویت رئیس دادگستری و دادستان استان در سطوح استان نیز همکاری خوبی اعمال می‌شود و نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مردم نیز در سطوح استانی می‌توانند تاثیری خوبی داشته باشند که همین نیز اتفاق افتاده است. این برنامه ما بوده و تاکنون هم خلاف این عمل نکردیم و حتی یک مورد اختلاف در این هماهنگی‌ها نداشتیم و اگر هم موردی بوده، حل و فصل شده است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در شرایط کنونی به اتحاد و وحدت در سطح ملی اهمیت فراوان دارد و وزارت کشور نهادی است که مدیریت و نظارت بر جریانات سیاسی را برعهده دارد. منظور از سیاسی، فعالیت‌ها و تحولات جریانات سیاسی که عمدتا در بستر اراده مردم و شرایط اجتماعی و سیاسی متحقق می‌شود. مثلا برای ما مهم است که بتوانیم هر انتخاباتی را به تقویت انسجام ملی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در کشور از نظر جغرافیای انسانی با تنوع مختلفی مواجه هستیم و بی‌احتیاطی کردن و منجسم نگه نداشتن می‌تواند مشکل ایجاد کند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی دشمنان ما از همه ظرفیت‌ها برای برهم‌زدن این اتحاد ملی کار می‌کنند. اگر موضوع انرژی هسته‌ای و مباحث مربوط به آژانس و تحریم و تهدید و جنگ روانی علیه ما مطرح می‌شود برای این است که بتوانند نارضایتی اجتماعی را تقویت کرده و اختلافات درونی را تقویت نمایند. آنان می‌خواهند ارتباط بین مردم و حاکمیت و ارتباط مردم با قوای سه‌گانه کشور را تضعیف کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: برای آنان در 40 سال گذشته ثابت شده که نمی‌توانند با هیچ وسیله‌ای که از بیرون به داخل نشانه‌روی می‌کند در کشور ما اقدامی انجام دهند و بلکه نتیجه این اقدامات آنها موجب وحدت ما شده و به عنوان راه و روشی برای خودباوری است. باید بر وحدت و انسجام داخلی دقت داشته باشیم و وزارت کشور تمام سعی حود را داشته که منادی وحدت در داخل کشور باشد.

وی هم‌چنین با بیان اینکه مسئله امنیت در وزارت کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: مسئولیت امنیت داخلی کشور با این وزارخانه است و با قوانین و مقررات و اختیاراتی که در اختیار این وزارتخانه داده شده، موظف به تأمین امنیت داخلی است. مسئول شورای امنیت کشور که همه اعضای آن از قوا و دستگاه‌های مختلف هستند، وزیر کشور است و این شورا در کل کشور باید امنیت داخلی کشور را تأمین کنند؛ امنیت داخلی از مرزی تا انتظامات داخل شهری را شامل می‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: ما در شرایط کنونی بالاترین و مهمترین مسئله‌ای که ارزش افزوده بالا داشته و دشمنان و دوستان و مردم عزیزما آن را لمس و در تجربه دریافت می‌کنند مسئله امنیت داخلی است. ما در اطراف خود کشورها و همسایگانی مختلفی  داریم؛ به‌طور مثال کشور افغانستان روابط خوب و حسنه‌ای نیز با آنان داریم و بیش از 3 میلبون اتباع افغانی در کشور ما هستند. در آن کشور گروه‌های تروریستی و خرابکار وجود دارند و برخی از اعضای این گروه‌ها می‌خواهند به نحوی وارد کشور ما بشوند. ما با رصد مستمر نیروهای امنیتی و نظامی تا الان در معیارهای بین المللیِ برقرار امنیت موفق بوده‌ایم.

رحمانی فضلی گفت: حوزه اجتماعی از حوزه‌های مهم است و این حوزه بستر تجلی تحولات سیاسی و اقتصادی است و در زمینه آسیب‌ها و قوت‌ها با برخی موضوعات مواجه هستیم. باید امید و اطمینان را تقویت کرده و نسبت به مشکلاتی که موجب آسیب‌های اجتماعی شده تلاش کنیم و علت این‌ها نیز نوعا موضوعات اقتصادی است.

وی هم‌چنین گفت: در فرمایشات امروز رئیس مجلس تأکید شد که در مجلس باید در تغییر ساختار بودجه‌ریزی اقدام شود که این کلید تحولات نظام بودجه‌ریزی کشور است.

وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: ما با مسئله‌ای به عنوان حاشیه‌نشینی مواجه هستیم و این از موضوعات اصلی است که 4 سال گذشته طبق دستور مقام معظم رهبری، جلسه‌ای با سران قوا تشکیل شد و ایشان 7 جلسه را خودشان مدیریت کردند و بودجه مناسب برای این موضوع برقرار و سازمان اجتماعی کشور ایجاد شد. هم‌چنین و گام‌های بلندی در این زمینه برداشته شده و البته نسبت به جایگاهی که باید داشته باشیم هنوز عقب هستیم ولی همه سعی خود را برای رسیدن به اهداف انجام می‌دهیم.

رحمانی فضلی گفت: در 15 ماه باقیمانده از این دولت می‌توانیم با هم‌افزایی در شرایط خاص کنونی به مطالبات مردم عزیز و رهبر معظم انقلاب پاسخ مثبت دهیم.

انتهای پیام/

R1531/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط مجلس دولت دوازدهم عبدالرضا رحمانی فضلی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس دولت دوازدهم عبدالرضا رحمانی فضلی مجلس دولت دوازدهم عبدالرضا رحمانی فضلی شرایط کنونی امنیت داخلی مواجه هستیم رحمانی فضلی وزارت کشور وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی

واقعیت این است که نظام حکمرانی ما هنوز به اندازه رشد مردم غنا نیافته است. نظام حکمرانی ما هنوز تصور می‌کند مردم یعنی صندوق رأی و خلاص.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان؛ مدیرمسئول روزنامه همشهری طی یادداشتی نوشت:

ماجرای حکمرانی در این روزگار با گذشته یک تفاوت اساسی کرده است. مهم‌ترین رکن متفاوت آن حکمرانی در فضای شیشه‌ای است؛ جایی در معرض چشم مردم. اساسا در نزدیک‌ترین حالت ممکن به متن مردم هستیم.

همه تصمیمات مسئولان در مقابل چشم مردم قرار دارد و نتیجه اقدامات آنها توسط مخاطب دیده و ارزیابی می‌شود. اجمالا اگر این حکمرانی شیشه‌ای منجر به مردم‌سالاری و رشد آگاهی مردم شود، باید بدان بالید، و اما اگر ثمره‌اش پوپولیسم باشد باید نگران بود. پدیده‌هایی شبیه پروژه‌بگیری در فضای مجازی ثمره همین آسیب است. بماند. در این رابطه باید بیشتر نوشت. اما غرض این متن توجه‌دادن به مسئله دیگری ازجمله قصه دامنه‌دار حجاب است.

هر میزان که حاکمیت مردمی‌تر شود، باید به هنر نزدیک‌تر شود. مخلص کلام همین یک جمله است. هر میزان مردم سهم‌شان در حاکمیت فربه‌تر شود، چالش هنر و به‌طور اخص خلاقیت بیشتر خود را نشان می‌دهد.

واقعیت این است که نظام حکمرانی ما هنوز به اندازه رشد مردم غنا نیافته است. نظام حکمرانی ما هنوز تصور می‌کند مردم یعنی صندوق رأی و خلاص. فضای مجازی با همه آسیب‌هایش باعث شده است مردم به شکل ناخواسته قدر و منزلت پیدا کنند. جبر روزگار کم‌کاری ما را جبران و به تحقق مردم‌سالاری به‌مثابه آرمان انقلاب اسلامی کمک کرده است. اینجاست که باید قدر دانست، اما باید متناسب با این تحول خودمان را مهیا ‌سازیم. یکی از مهم‌ترین مقدمات نیز همین ساحت هنر در سیاست است.

هر میزان تصمیم حاکمیتی مردمی‌تر شود، باید هنری‌تر جلوه کند. هر میزان به متن حقیقی مردم نزدیک‌تر شویم، باید هنرمندانه‌تر رفتار کنیم؛ چون ساحت وجودی انسان ساحتی هنری است. هنر زبان فطرت است. گرایش فطرت، جمال‌پرستی است. به همین دلیل است که شهید مطهری هنر را زیبایی‌آفرینی می‌نامد و آیت‌الله جوادی‌آملی هنر را در اعلی‌درجه‌اش حرکت به سمت جمال وجودی می‌دانند. با این مقدمه مختصر وقتی قرار است حکمرانی مردمی شود و به زبان فطرت اجتماعی باشد و مردم را همراه سازد، باید هنرمندانه باشد و خلاقیت ابزار گفت‌وگو با مردم است.

اینکه در مواردی گویی بین حاکمیت و مردم یک زبان بیگانه حاکم است، به همین دلیل است؛ چون سهمی برای خلاقیت در سیاست‌ورزی‌مان قائل نیستیم. اساسا زبان هنر و خلاقیت را بلد نیستیم. هر تصمیمی که بدون خلاقیت باشد محکوم به شکست است. خلاقیت تبدیل یک ایده کارشناسی در سطح حاکمیت به ادراک اجتماعی است؛ یعنی به‌قاعده سیاست هنرمندانه. تصمیمات در بالاترین سطح کارشناسی اگر ابعاد هنری نداشته باشد، نمی‌تواند به زبان مردم ترجمه شود و لذا همراهی مردم را نخواهد داشت. با این توضیح ماجرای حجاب را نگاه کنید. مردم ما واقعا دیندارند؛ اما ما چقدر توانسته‌ایم با خلق زیبایی و زبان فطری مردم از دین بگوییم؟ چقدر با زبان هنر از حجاب گفته‌ایم؟ فقط هم وجه تبلیغی و فرهنگی حجاب نیست که هنر لازم دارد؛ حتی قهریه ما نیز برای اقدام سلبی باید به رنگ هنر و خلاقیت شود؛ وگرنه بهترین تصمیمات شکست می‌خورد. اینجاست که در اجرای مقدس‌ترین سیاست‌ها دچار لکنت می‌شویم.

چه باید کرد؟ واقعیت این است که هنوز مسئولان ما فکر می‌کنند رسانه یعنی همان روابط‌عمومی سنتی گذشته. سال‌ها گفته می‌شد تصمیمات حاکمیتی باید همراه با پیوست رسانه‌ای باشد؛ اما واقعیت این است که هنوز به این مرحله نرسیده، باید از آن عبور کنیم. در دوره‌ای قرار داریم که این‌بار سیاست‌ها و تصمیمات حاکمیتی باید پیوست هنر و رسانه شود؛ چون ابتدا جان مخاطب هدف است و بعد محیط و کالبد او. برای ساخت ذهن و قلب و ادراک اوست که توسعه و پیشرفت را در واقعیت رقم می‌زنیم. اساسا انقلاب اسلامی یعنی همین. باید بیشتر گفت.

دیگر خبرها

  • تضعیف فرهنگ جهاد و شهادت، هدف دشمنان انقلاب
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • حجاب و چالش خلاقیت در حکمرانی