Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت گفت از شما آقای حریرچی درخواست دارم تا به مشهد با وضعیت ویژه‌ای نگاه کنید، مسئله تعطیلی و بستن در‌های حرم یک جریان برخوردی شدید با عمق عواطف و احساسات عاشقان اهل بیت علیهم السلام در سراسر دنیا بود و فشار سنگینی را به تولیت آستان قدس رضوی وارد کرد، شما مستحضرید که حرم امام رضا علیه السلام وسعت زیادی دارد و بحمدالله با دقت عظیم، پروتکل‌های بهداشتی در حرم رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: فشار سنگین دو جانبه‌ای هم از سمت مردم و هم از سمت اصناف و بازاری‌های اطراف حرم برای مسائل اقتصادی وجود دارد که باید با توجه به این خواسته‌ها برای مشهد طرح محدودیت زیارت و اقتصادی ریخته شود. با اینکه الان در دهه کرامت هستیم و اوج حضور زائران در مشهدالرضا بوده است، به دلیل محدودیت‌ها مقدار حضور زائران بسیار کم شده است و این مهم معضل اقتصادی جدی‌ای را برای مردم مشهد ایجاد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان با تاکید به نقش ستاد ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: همینطور که به مردم گفته می‌شود با کرونا زندگی کنند ماهم باید بر اساس کرونا شهر‌ها و استان‌ها را مدیریت کنیم تا فشار اقتصادی بیش از این مردم را آزار ندهد.

او در ادامه گفت: ما باید برای مشهد برنامه ریزی خاصی داشته باشیم تا هم جوابگوی عواطف زیارت باشد و هم اقتصاد شهر مشهد فلج نشود. با یک مدیریت صحیح و تأمین منابع می‌شود زائران را در ورودی‌های شهر غربالگری کرد تا اقتصاد و عواطف زائران سرکوب نشود.

علم الهدی اضافه کرد: مردم مشهد در وضعیت اقتصادی نامطلوبی هستند، زیرا اقتصاد مشهد حول محور زیارت می‌چرخد، خداراشکر در جهت درمان، مشهد مقدس با کمبودی مواجه نشد و با همراهی بسیج دانشگاه علوم پزشکی، غربالگری گسترده مردم در خانه‌هایشان صورت گرفت. ان شاء الله با عنایت خداوند و مدیریت صحیح بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: مسئله ابتلاء در شهر زیارتی مشهد وضع نامطلوبی دارد و توسعه این بیماری زیاد شده است، اما از ابتدای این امر، استان خراسان رضوی با همت بالای استاندار و نیروی‌های جهادی، مشهد و استان در وضعیت خوبی قرار گرفت.

او افزود: استاندار خراسان رضوی توانست با وجود شرکت‌های معین بخشی از سرمایه مورد نیاز استان را تأمین کند و بخشی دیگر را به تأمین وسایل بهداشتی در دانشگاه‌ها اختصاص دهد، اما بازهم کافی نیست. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علم الهدی آستان قدس رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان امام رضا (ع) مشهد قطب درمانی شرق کشور در حوزه قلب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاد دانشگاه آخن آلمان گفت: امروزه می‌بینیم که بیماران غیرایرانی از  همه کشورهای دنیا برای درمان بیماری خود به مشهد سفر می‌کنند و افزون بر زیارت بارگاه منور رضوی، اقدامات درمانی موردنیازشان را انجام می‌دهند.

دکتر شهرام لطفی در  حاشیه برگزاری پنل عمل تاوی درپنجمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین، افزود: در شهر مشهد بیمارستان‌های رضوی و امام رضا(ع) در موضوع تاوی جزو پیشتازهای ایران و خاورمیانه هستند که در  بیمارستان رضوی به عنوان یک مجموعه خصوصی و غیردانشگاهی بستر بسیارخوبی برای انجام بهترین درمان‌های دنیا  وجود دارد  و در بیمارستان امام رضا(ع) با برخورداری از برترین متخصصان، جراحان و تجهیزات روز دنیا همه عمل‌های قلب، اعم از تاوی، بالن، قلب باز، دریچه و  پیوند با موفقیت انجام می شود و در نمونه‌های دانشگاهی آن هم بی‌نظیر است.

مسئول پنل عمل تاوی با بیان این که مشهد در حوزه گردشگری سلامت در تخصص‌های مختلف از جمله قلب جزء شهرهای سرآمد ایران و جهان است افزود:  مشهد در حوزه عمل های تاوی( کاشت دریچه آئورت) جزو موفق‌ترین شهرهای ایران بوده و در این شهر این درمان، متناسب با استانداردهای روز دنیا انجام می‌شود.

دکتر لطفی گفت: علوم پزشکی حوزه قلب و عروق در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد از جایگاه  بسیارخوبی برخوردار است  و ایران از نظر دانش، مهارت و تجربه در حوزه قلب در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

وی  گفت: دانشگاه آخن آلمان جزو دانشگاه‌های موفق این کشور در حوزه قلب بوده و ما آماده‌ایم که با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مسیر پیشرفت و توسعه رشته قلب در حوزه‌های آموزش، پژوهش، درمان و دارو همکاری‌کنیم .

عمل تاوی یک شیوه‌ای برای درمان دریچه آئورت آن هم بدون باز کردن قفسه سینه است، این شیوه درمانی مدت ۲۰ سال است که در نقاط مختلف جهان اجرا می‌شود.

 شروع این درمان از سال ۲۰۰۷ در کانادا بود و پس از آن نیز در آلمان، فرانسه و آمریکا اجرا شد.


دیگر خبرها

  • عضو کمیسیون امنیت ملی : خسارات سنگینی را به دشمن صهیونیست وارد کردیم/ مستندات و جزئیات میزان خسارت به اسرائیل منتشر می‌شود
  • برگزاری کرسی تلاوت «وعده صادق» در آستان قدس رضوی
  • مترو مشهد مقدس باید پیوست زیارت داشته باشد
  • بیمارستان امام رضا (ع) مشهد قطب درمانی شرق کشور در حوزه قلب
  • برگزاری مراسم دعای زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • استغاثه زائران رضوی برای پیروزی رزمندگان اسلام
  • نقاره‌نوازی؛ آیینی کهن در حرم امام رضا (ع) /۱/
  • ببینید | اعطای نشان خادمی حرم مطهر امام رضا(ع) به عوامل برنامه محفل
  • اعطای نشان خادمی حرم مطهر امام رضا(ع) به عوامل برنامه محفل + فیلم
  • ابراز ارادت باغدار قائم شهری با اهداء شاخه های گل به آستان مقدس رضوی