Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر ارجمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه صدور مجوز اقامتگاه‌های جدید بوم‌گردی اغلب در روستاهای هدف گردشگری صادر شده است، افزود: پنج مورد این اقامتگاه‌های بومگردی در شهرستان خدابنده، یک مورد در شهرستان ماهنشان و ۲ مورد در شهرستان زنجان تاسیس شده اند.  

وی ادامه داد: همچنین طی سه ماهه امسال ۱۱ مورد تمدید مجوز اقامتگاه‌های بومگردی در استان انجام شده هفت مورد آن در شهرستان ابهر، ۲ مورد در شهرستان ایجرود و ۲ مورد در شهرستان خدابنده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گفتنی است راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی به منظور فراهم کردن زمینه و بستری برای معرفی فرهنگ، گویش، پوشش، غذای محلی، موسیقی و فعالیت های مبتنی برآداب و رسوم مردم محلی است تا شرایطی را برای تجربه زندگی در محیط های طبیعی و سنتی برای گردشگران ایجاد کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: باتقویت ظرفیت‌های بوم‌گردی در روستاها و  ایجاد اشتغال برای جوانان می‌توان هم حوزه گردشگری روستایی را پایدار ساخت و هم سبب جلوگیری از مهاجرت از روستاها شد.

وی افزود: شهرستان‌های خدابنده، ابهر و ایجرود در استان در زمینه راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی پیشتاز هستند. 

برچسب‌ها ابهر ایجرود میراث فرهنگی بوم گردی جهانگردی زنجان اقامتگاه بوم گردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر ایجرود میراث فرهنگی بوم گردی جهانگردی زنجان اقامتگاه بوم گردی ابهر ایجرود میراث فرهنگی بوم گردی جهانگردی زنجان اقامتگاه بوم گردی اقامتگاه های بوم بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان

مسئولان وزارت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در دیدار با مسئولان نهاد‌های زیرمجموعه سازمان ملل اعلام کردند بر اثر سیلاب‌های اخیر، دستکم ۷۰ نفر جان خود را از دست داده و ۵۶ نفر دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، این سیلاب‌ها به ساکنان ۲۳ ولایت افغانستان آسیب زده و ۶۰۰ رأس احشام را تلف و هزار و ۲۳۵ خانه را تخریب کرده است.

«جانان سایق» سخنگوی این وزارتخانه اوایل هفته جاری اعلام کرده بود ولایت‌های بادغیس، ارزگان، فراه، قندهار، تخار، زابل، پروان، ننگرهار، هلمند، کابل، خوست، دایکندی، کنر، کاپیسا، پنجشیر، پکتیکا، پکتیا، لوگر، لغمان و هرات شاهد بارش باران و جاری شدن سیلاب در روز‌های اخیر بوده‌اند.

وی گفته بوداز آغاز ماه جاری تاکنون با همکاری سازمان‌های ملی و بین المللی برای ۲۲ هزار و ۸۵۱ خانواده آسیب‌پذیر کمک‌های اضطراری توزیع شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان بار دیگر هشدار داده است براساس اطلاعات هواشناسی، بارندگی‌ها در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • افزایش شمار قربانیان سیل و رعد و برق در پاکستان به ۶۳ نفر
  • اجرای تور کارگاه‌گردی صنایع‌دستی شهرستان کوار با گردشگران کشور لیتوانی
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • کشف ۱۸ فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور در خدابنده
  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی
  • ◄ تمرکز ستاد سفر بر کاهش حوادث جاده‌ ای