Web Analytics Made Easy - Statcounter

توجه به پوست صورت و زیبایی از دیرباز رواج داشته است. همه ما به دنبال جلوه‌ای زیبا از خودمان هستیم و برای محقق شدن ترکیب زیبایی درونی و بیرونی هر روز تلاش می‌کنیم. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ بازار اخبار سازمان‌ها و شرکت‌ها نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعدی بیتی دارد که می‌گوید: «رنگ رخساره خبر می‌دهد از سّر درون».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مصرع سعدی در دنیای امروز بسیار قابل توجه شده است. توجه به پوست صورت و زیبایی از دیرباز رواج داشته است. همه ما به دنبال جلوه‌ای زیبا از خودمان هستیم و برای محقق شدن ترکیب زیبایی درونی و بیرونی هر روز تلاش می‌کنیم. در این میان گاهی روی پوست بعضی از افراد به دلایل مختلف، لک یا جوش پدیدار می‌شود. به گونه‌ای که به دنبال از بین بردن لک صورت و جوش برمی‌آیند. اینکه چه عواملی باعث ایجاد جوش و لک صورت می‌شوند و در نهایت برای رفع آن‌ها چه باید انجام داد را در ادامه این مقاله خواهید خواند. به شما اطمینان می‌دهیم که در کمتر از 5 دقیقه بتوانید به راهکاری موثر برای حل این موضوع برسید. همچنین به شما خواهیم گفت که چه ماسک‌های صورت و کرم‌هایی با چه ویژگی‌هایی برای رفع لک صورت و جوش کارایی و اثر بهتری دارند.

چه عواملی باعث ایجاد جوش و لک صورت می‌شوند؟

قرار گرفتن در معرض اشعه ماورا بنفش خورشید، هورمون‌ها، داروهای خاص و عوارض درمان‌های پزشکی می‌توانند باعث ایجاد واسطه‌های التهابی شوند. اگر می‌خواهید میزانی برای سنجش کارایی یک ماسک زیبایی مشخص کنید با یک بار استفاده نمی‌توانید نتیجه درستی بگیرید. بهترین ترکیب‌های ضد لک و جوش بعد از چند روز و یا چند هفته پوستتان را بهبود می‌بخشند. لکه‌های رنگی که در زیبایی شناسی دنیای امروز جایی ندارند، دلیل عدم سلامت پوست نیستند.

عوامل زیادی مثل فشار خون و ویروس‌ها می‌توانند خال و لک روی پوست ایجاد کنند. طبق آخرین یافته‌های پزشکی واسطه‌های التهابی اولین قدم در شکل‌گیری نقاط رنگی و خال و آکنه روی پوست هستند. مؤثرترین دارویی که در دنیا برای از بین بردن لک صورت و جوش کشف شده، دارای نوعی اسیدآمینه است. برای غیرفعال کردن واسطه‌های التهابی اسید آمینه‌ای با نام اسید تراگزامیک بهترین و جدیترین درمان در جهان شناخته شده است. سرم دفع رنگ و لک که با این اسید آمینه ساخته می‌شود، می‌تواند لک‌های قهوه‌ای پوست را کاملاً از بین ببرد. معمولاً سرم‌های ضد رنگدانه‌های نامطلوب بعد از دو هفته تأثیرشان را نشان می‌دهند. برای درمان خال و لک به دنبال سرم‌ها و ماسک‌هایی باشید که از اسید ترانگزامیک در ترکیبشان استفاده کرده‌اند.

علاوه بر ماسک و کرم ضد جوش صورت برای داشتن پوست زیباتر، بهتر است نکات دیگری را در نظر داشته باشید که اغلب به آن‌ها توجه نمی‌کنید.

1 - تافت را به پوست صورتتان نزنید

شاید جایی شنیده یا خوانده باشید که تافت می‌تواند آرایش صورت را فیکس کند ولی این موضوع صحت ندارد. فیکساتورها حاوی لاک و الکل هستند که پوست را به شدت خشک و شکننده کرده و باعث می‌شوند پوست پیرتر شده و یا پیرتر به نظر برسد. علاوه بر این، تافت‌ها حاوی موادی موسوم به دفع‌کننده هستند که پوست را تحریک می‌کنند و باعث بروز لک، قرمزی و برآمدگی های نازیبا می‌شوند. برای از بین بردن لک صورت و جوش صورت خود، استفاده از تافت را کنار بگذارید.

2- از دئودورانت ضد تعرق برای پوست صورت استفاده نکنید

فقط به این دلیل که اسپری ضد تعرق می‌تواند عرق زیر بغل را کم کند، نمی‌توان توقع کم کردن عرق صورت را از آن‌ها داشت. بافت پوست صورت با قسمت‌های دیگر بدن فرق می‌کند. پوست صورت چند برابر سایر نقاط نیاز به تنفس دارد و نباید راه‌های تنفس آن را ببندید که اسپری‌های ضد تعرق معمولاً از این روش برای کم کردن تعرق استفاده می‌کنند. برای کم کردن درجه حرارت پوست صورت و حفظ کیفیت آرایش و پوست، راه‌های دیگری وجود دارد.

3- از رنگ مو برای ابرو استفاده نکنید

استفاده از رنگ مو باعث تغییر حالت پوست اطراف ابروها می‌شود. پوست اطراف ابروها بسیار حساس و نازک است. مواد موجود در رنگ مو حتی می‌توانند باعث پارگی مویرگ‌های چشم شوند. بهتر است برای آرایش ابرو از رنگ‌های روزانه و با ماندگاری کم و ریمل‌های قابل شستشو استفاده کنید. به این صورت مانع ایجاد قرمزی، زخم و لک روی صورت خود خواهید شد.

4- پوست صورت را با شامپو نشویید

برای از بین بردن لک صورت و جوش به هیچ عنوان از مواد شوینده‌ای مانند شامپو استفاده نکنید. شامپوها برای تمیزکردن و تقویت ساقه و ریشه مو ساخته و برای محافظت از پوست ظریف صورت فرموله نشده‌اند. علاوه بر آن امکان دارد شامپو عامل رشد موهای زائد صورت باشد.

5- از هر سرمی برای از بین بردن لک صورت و جوش استفاده نکنید

صرف اینکه روی یک محصول کلمه سرم یا ماسک نوشته شده به این معنی نیست که برای پوست صورت مفید است. بسیاری از سرم‌ها و ماسک‌های درمانی برای موی سر فرموله شده‎اند و یا برای شستشوی قسمت‌هایی غیر از پوست صورت مفید هستند. در این مواقع بهتر است تنها به خرید ماسک صورت اقدام نمایید.

6- شامپو بدن را برای پوست صورت استفاده نکنید

لوسیون‌های بدن حاوی اسانس‌های خوشبوکننده‌ای هستند که باعث تحریک پوست صورت می‌شوند. پس لوسیون‌های بدن را به هیچ وجه برای از بین بردن لک صورت و جوش استفاده نکنید. همچنین لوسیون‌های بدن امکان دارد که باعث ضخیم شدن و سفتی پوست صورت شوند.

لوسیون‌هایی که برای صورت استفاده می‌کنید، باید بسیار ملایم‌تر و لطیف‌تر از لوسیون بدن باشند. نوع رایحه‌هایی که در ماسک‌های زیبایی و تقویتی استفاده می‌شوند، معمولاً بسیار متفاوت و طبیعی‌تر از رایحه‌های استفاده شده در لوسیون‌های بدن است. لوسیون‌های صورت آبرسانی پوست را به سرعت انجام داده و باعث اصلاح واسطه‌های التهابی می‌شوند تا از ابتدا هیچ لک و خالی در صورت و پوست بدن ظاهر نشود.

7- کرم‌های نرم کننده دست و پا را روی صورت امتحان نکنید

مطمئن باشید که این کار بی‌فایده است، گاهی پیش می‌آید که کرم‌های دست و پا در نزدیکتان هستند و از آن‌ها به پوست صورتتان می‌زنید. این عادت را ترک کنید. ترکیبات کرم‌های دست و پا بسیار متفاوت از فرمول کرم‌های صورت هستند و نمی‌توانند به جای هم استفاده شوند. کرم‌های دست و پا بیش از حد چرب، غنی و چسبناک هستند و با چند بار استفاده باعث ضخیم شدن پوست صورت می‌شوند.

کرم‌های دست و به خصوص پا فرموله شده‌اند تا کالوس‌های ضخیم پوست پا را تجزیه کرده و از هم جدا کنند و چنین ترکیبی برای پوست صورت خطرناک است. کرم‌های دست و پا اغلب حاوی مواد اکسفولوژی شیمیایی با درصد بالا هستند و شما هرگز نمی‌خواهید چنان چیزهایی را روی صورتتان استفاده کنید.

8- وسیله آرایش الکلی را استفاده نکنید

ممکن است در شرایطی خاص مانند مهمانی،‌ تصمیم بگیرید که برای چند ساعت با لاک ناخن، رنگ یا طرحی را روی پوست صورتتان بزنید. این کار به خصوص روی پوست صورت کودکان اصلاً توصیه نمی‌شود. لاک‌‌های ناخن را در دسترس کودکانتان قرار ندهید و برای شاد کردن یا مشغول کردنشان از لاک ناخن استفاده نکنید. لاک ناخن دارای ترکیبات اکریلیک است که در واقع نوعی خشک کننده پوست هستند و برای پوست به خصوص پوست صورت مضر به حساب می‌آیند. برای از بین بردن لک صورت و جوش از مواد دارای اسیدهای استیک پرهیز کنید.

اگر تصمیم به خرید ماسک صورت زیبایی گرفته‌اید با محصولات میس و مستر آشنا شوید.  فروشگاه لوازم آرایشی میس و مسترسعی دارد علاوه بر توسعه محصولات زیبایی در ارائه اطلاعات پزشکی مرتبط با زیبایی نیز فعال و بروز باشد.

* این مطلب صرفا تبلیغاتی است و محتوای آن مورد تایید خبرگزاری تسنیم نیست.

انتهای پیام/

R1012122/P/S1407,1431/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای پوست صورت استفاده نکنید صورت می شوند پوست صورت باعث ایجاد روی پوست روی صورت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سرمایه‌گذاری در همدان هستیم

مدیرعامل شرکت کیان خودرو پارس با اشاره به درخواست این شرکت برای احداث کارخانه تولید خودرو برقی و ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو در همدان، گفت: در صورت احداث این کارخانه در منطقه جهان آباد سه مرحله تولید خودرو با لوازم جانبی صورت خواهد گرفت که در حال حاضر مراحل سرمایه‌گذاری طی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، حمیدرضا خیری امروز _شنبه یکم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در روند فرایند اقدامات اظهار کرد: حمایت سرمایه‌گذار می‌تواند منافع دوسویه برای ذی‌نفعان داشته باشد.

وی افزود: یکی از بسترهای خودروهای برقی ایجاد جایگاه‌های شارژ این خودروها است که طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته لازم است در شهر همدان جایگاه‌هایی را احداث کنیم.

مدیرعامل شرکت کیان خودرو پارس با اعلام اینکه همدان به‌عنوان اولین آزمونه راه‌اندازی شارژ خودروی برقی در سطح وسیع در کشور تعیین شده است، ادامه داد: شرکت ما درخواست ایجاد جایگاه‌های شارژ خودرو برقی را به شهرداری جهت تأمین زمین لازم معرفی کرده است و در حال حاضر طراحی جایگاه‌های شارژ خودرو انجام و به شهرداری ارائه شده است.

خیری با بیان اینکه مسئولان استان همدان باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بلند نظر باشند، اضافه کرد: حمایت سرمایه‌گذار، تشویق و افزایش انگیزه آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری بیشتر به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز به ایجاد بیش از ۱۰۰ جایگاه شارژ خودرو در همدان، ما اعلام آمادگی اجرای آن را داریم.

کد خبر 746449

دیگر خبرها

  • اعتراف اینتری‌ها به اشتباه در لو دادن خرید طارمی و زیلینسکی
  • یکی از معجزه‌آساترین خواص این گیاه تقویت دید چشم است
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • رایج‌ترین علائم ام اس را بشناسید
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!
  • تاثیر بی‌نظیر ماسک آب برنج در جوانی و شادابی پوست
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند
  • آماده سرمایه‌گذاری در همدان هستیم