Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن پاک‌آیین کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سرنوشتی که در انتظار توافق هسته‌ای است، گفت: تصویب قطعنامه ضد ایرانی سه کشور تروئیکای اروپایی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز یک روند است که تضعیف هرچه بیشتر برجام را در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ۱۰ کشور از ۲۵ عضو شورای حکام به این قطعنامه رای مثبت ندادند، روسیه و چین رای منفی دادند، پاراگوئه غایب بود و هفت کشور هم رای ممتنع دادند؛ بنابراین قطعنامه با رای ضعیف تصویب شد، اما آنچه مسلم اقدام شورای حکام، تحت تاثیر القائات منفی سه کشور انگلیس، آلمان و فرانسه است که غیرعادلانه هم بود.

پاک‌آیین با اشاره به پایبندی ایران به توافق هسته ای، اظهار کرد: جمهوی اسلامی ایران همانگونه که تعهدات خود را نسبت به برجام انجام داده، همکاری بسیار خوبی هم با آژانس انرژی اتمی داشته و بنابراین حق دارد که از اقدام آژانس ناراضی باشد. در عین حال دلیلی ندارد که ایران به تعهدات برجامی خود عمل کند، اما اعضای دیگر نسبت به انجام تعهدات خود بی اعتنا باشند.

بیشتر بخوانید

تکلیف برجام چه می‌شود؟

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: ملت ایران هم ثابت کرده که زیر بار فشار نمی‌رود؛ اقدامات یکجانبه و غیرعادلانه آمریکا و اروپا به شدت مغایر با رفتار کشور‌های مستقل است، این سه کشور نتوانستند در مقابل رویکرد یکجانبه ایالات متحده در خروج از برجام بایستند و علی‌رغم دادن وعده‌های متعدد به طور غیرمستقیم در تحریم‌های واشنگتن علیه ایران مشارکت کردند.

او با تاکید بر اشتباه بودن قطعنامه کشور‌های تروئیکای اروپایی در شورای حکام، تصریح کرد: اقدام این سه کشور غیرسازنده، خطرناک و در جهت منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و برجام را در آستانه فروپاشی کامل قرار داد، اما ملت ایران زیاده طلبی کشور‌های اروپایی را نمی‌پذیرند و معتقدند که اروپا خود را به برجام پایبند نمی‌داند. طبعا در این صورت دلیلی ندارد که ایران نیز خود را متعهد به برجام بداند.

پاک‌آیین تصریح کرد: باید از آمریکا و اروپا قطع امید کرد و با اتکا به منابع و توانمندی‌های داخلی به مقاوم سازی اقتصاد و غیر وابسته کردن آن به کشور‌های اروپایی اندیشید تا ان‌شاءالله به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق هسته ای شورای امنیت سازمان ملل اتحادیه اروپا شورای حکام سه کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اذعان کرد رژیم صهیونیستی قطعنامه شورای امنیت درباره کمک‌رسانی به نوار غزه را نقض کرده است.

   

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074455 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • آیا تابستان ۱۴۰۳ با شوک تورمی آغاز می‌شود؟
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه عمل نکرده است
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم