Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰۰ هکتار باغ در روستای رودشتی سادات محمودی شهرستان دنا به دلیل عدم پرداخت بدهی برق در آستانه خشکیدگی بوده تا دسترنج ۵ ساله ۷۰ باغدار به باد فنا برود. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سال 94 با همراهی مردم و مشارکت جهاد کشاورزی 100 هکتار باغ انار در روستای رودشتی از توابع دهستان سادات محمودی شهرستان دنا با هزینه انجام شده 40 میلیارد ریالی احداث شد ولی بعد از گذشت دو سال ورق جور دیگری برگشت و تمام آرزوهای باغداران در مسیر نابودی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خان طلا محمودی‌کیا از باغداران انار روستای رودشتی می‌گوید: به دلیل استهلاک و خرابی پمپ‌های آب پروژه و نامناسب بودن پمپ‌ها با توجه به شرایط رودخانه بشار و عدم توانایی کشاورزان برای تعویض این پمپ‌ها و نوسانات و افت ولتاژ برق و عدم همراهی مسئولان 100 هکتار باغ انبار در رودشتی دنا در سال جهش تولید در آستانه خشک شدن هستند.

وی با اشاره به همکاری سازمان جهاد کشاورزی برای احداث باغ‌های انبار در روستای رودشتی، افزود: جهاد کشاورزی در زمینه تامین نهال و ایجاد کانال نهایت همکاری را با باغداران داشتند ولی این باغ‌ها سال گذشته تنها 25 روز آبیاری شدند و بعد از آن تاکنون به دلیل قطع برق و خرابی هنوز آبیاری نشده‌اند.

محمودی‌کیا با بیان اینکه در سالی که باغات انبار به مرحله ثمر دهی رسیده و بسیار گل داده‌اند بودند باید فاتحه آنان را خواند، ادامه داد: انتظار می‌رود سازمان جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر با رایزنی با شرکت توزیع نیروی برق و دیگر دستگاه نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

رحیم راهدان از دیگر اهالی روستای رودشتی خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده مشکل تعمیرات پمپاژ برطرف شد و هم اکنون مشکل بدهی برق داریم که شرکت برق اقدام به قطع برق کرده و باغ‌های انار در حال خشک شدن است.

باغ‌های اصفهان از حمله ملخ‌ها مصون ماندند/ ردیابی ملخ‌ها در 200 هزار هکتار از اراضی استانگزارش| تغییر الگوی کشت مزارع و باغات خراسان‌شمالی/ نسخه «علاج‌بخش» کشاورزی استان چیست؟از گوشه و کنار آذربایجان‌غربی|امسال 16 هزار تن گیلاس از سطح باغات استان برداشت می‌شود

الیاس تاج الدینی رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه به تسنیم گفت: مشکل ایستگاه پمپاژ آب باغات روستای رودشتی بدهی انباشت شده نزدیک به 90 میلیون تومان به شرکت توزیع برق بوده که اقدام به قطع برق ایستگاه کرده‌اند.

حسین صیادی مدیر شرکت برق شهرستان دنا در این زمینه به تسنیم گفت: برق پمپاژ آب باغداران رودشتی دنا 1.4 مگاوات بوده که هم اکنون به دلیل 85 میلیون تومان بدهی قطع شده و تا زمان پرداخت این میزان بدهی امکان وصل وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته 4 سال برق مجانی استفاده کرده‌اند، خاطرنشان کرد: فرماندار و فرمانده سپاه تماس گرفتند عرض کردم باید بخشی از این بدهی را پرداخت کنند و مابقی نیز تسقیط شود ولی هیچ کدام از باغداران حضوری پیگیر رفع مشکل نمی‌شوند بلکه تلفنی پیگیر کار هستند.

انتهای پیام/541/ ت

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی جهاد کشاورزی هکتار باغ قطع برق باغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس

بالاخره بعد از سال‌ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند. پرسپولیس به کنسرسیومی از ۶ بانک داده شد و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار گردید. نکته جالب در خصوص این واگذاری‌ها بدهی سنگین باشگاه استقلال به مالک جدید پرسپولیس است. بانک شهر که بیشترین سهام پرسپولیس را در اختیار دارد و حتی قرار است بیشترین عضو را در هیئت مدیره داشته باشد، طی دو سه سال اخیر وام‌های سنگینی به پرسپولیس و استقلال داده و به نوعی اسپانسر دو باشگاه هم بود. مدیران استقلال طی چند سال گذشته چندین بار از این بانک وام گرفتند و در حال حاضر هم بدهی سنگینی به بانک شهر دارند.

آبی‌ها چیزی در حدود ۱۸۶ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارند و برای گرفتن وام هم سند ورزشگاه مرغوبکار را گرو گذاشتند. شاید ماجرای مالکیت این بانک بر باشگاه پرسپولیس به زودی به ضرر استقلالی‌ها تمام شود و این باشگاه را با مالک جدید قرمز‌ها وارد چالش بزرگی کند. حال باید دید حالا که بانک شهر مالکیت پرسپولیس را برعهده گرفته، چطور می‌خواهد با رقیب سنتی کنار بیاید و آیا این موضوع برای باشگاه استقلال مشکل ساز خواهد شد یا خیر.

بعد از گرفتن وام، باشگاه استقلال به صورت ماهیانه اقساط سنگینی را پرداخت می‌کرده و هنوز هم باید این اقساط را پرداخت کند. البته مشخص نیست در این زمینه باشگاه استقلال اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و یا اینکه در پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده تاخیر داشته است.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد