Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت شمال استان کرمان گفت: یک انبار احتکار لاستیک خودرو‌های سبک در کرمان کشف و پلمب شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدرضا ابوالقاسمی در این خصوص اظهار داشت: در بازرسی از یک انبارخصوصی تعداد زیادی لاستیک پراید (۴۶ جفت) پژو (۵۵ جفت) ولاستیک سمند (۱۴ جفت) کشف و ضبط شد.

اوافزود: پرونده این تخلف به ارزش ۷۱ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالقاسمی تصریح کرد:معمولا زمانی که احتمال افزایش قیمت برای کالایی مطرح باشد شاهد احتکارکالا هستیم.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صمت با اشاره به تغییرات دربازار مصالح ساختمانی نظیر اجر وسیمان گفت:بازرسی‌ها انجام شده وتخلفاتی داشتیم که بررسی‌های تخصصی‌تر درحال انجام است تا به نتیجه برسیم.

او تاکید کرد:گزارش‌های مردمی خوشبختانه کمک زیادی به ما کرده است واز سوی دیگر نیرو‌های افتخاری ما نیز کمک زیادی برای شناسایی تخلفات در بازار کرده اند.

ابوالقاسمی بیان کرد: کمک‌های خوبی از طرف بسیج اصناف و دیگر اقشار بسیج برای بازرسی‌های میدانی بازار دریافت کردیم.

او به کمبود نیروی بازرس رسمی دراین سازمان اشاره کرد وگفت: ۱۳۴ نیروی بازرس افتخاری نیز با این سازمان همکاری دارند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: صمت احتکار احتکار لاستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • کشف ۲۰ تُن آرد احتکار شده در اسلامشهر
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم؟!
  • ۲۴ آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • معافیت کالا‌های صادراتی ایران از دریافت گواهینامه کیفیت در کشور‌های مقصد
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت