Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:18:39 GMT

۲۰ میلیون نفر تحت تاثیر آسیب موادمخدر قرار دارند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۵۸۱۷

۲۰ میلیون نفر تحت تاثیر آسیب موادمخدر قرار دارند

سعید عمرانی روز سه‌شنبه در مراسم نشست تخصصی بزرگداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ویدیو کنفرانس همزمان در ۳۱ استان برگزار شد،  افزود: در حوزه قضایی مبارزه با مواد مخدر مشکلات بسیاری وجود دارد چه در بخش قضایی و چه انتظامی سه عنوان مهم وجود دارد ک بحث مواد مخدر را تحت تاثیر قرار داده است و آن سه مورد معتادان متجاهر، خرده فروشان و ضربه به بنیان های قاچاقچیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: در شرایط فعلی در هر سه مورد از لحاظ قوانین با خلاءهایی مواجه هستیم که روند مبارزه را تحت تاثیر قرار داده است، براساس قانون تعیین شده مدت نگهداری معتادان سه ماه است در حالی که هیچ معتادی در طول سه ماه به شرایط عادی بازنمی گردد این مستلزم تغییر قانون به دو سال است.  

عمرانی با اشاره بر اینکه دستگاه های تقنینی ما در قبال این آسیب اجتماعی مسوول است، افزود: مواد مخدر تنها فرد مصرف کننده را درگیر نمی کند بلکه بیش از ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور را به صورت مستقیم درگیر می کند و  ناهنجاری هایی مانند طلاق، کودک آزاری، همسر آزاری و بسیاری موارد دیگر را به دنبال دارد. اگر مصرف مواد مخدر کنترل شود مسائل و آسیب های اجتماعی به حداقل  می‌رسد.

معاون قضایی دادستان کل کشور افزود: امیدواریم مجلس جدید اهتمام ویژه به این امر داشته باشند چرا که این آتشی است که اگر فراگیر شود دامن همه را می‌گیرد. پس جا دارد سیستم حکومت در این امر تعارف نداشته باشند.  

عمرانی با تاکید بر اینکه قانون باید پویا باشد همانطور که جرایم پویا هستند، گفت: اگر قانون حامی نباشد به منزله بدون سلاح رفتن رزمنده به جنگ با دشمن است. امیدواریم مجلس جدید در این سه حوزه قوانین را بازنگری کنند. از خانواده ها و جامعه هم تقاضا داریم در طرح یاریگران همراهی کنند که اگر مشارکت نداشته باشند این مبارزه از لحاظ ساختاری موفق نخواهد بود.  

در این نشست که به بهانه ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با مواد مخدر  برگزار شد، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، الکساندر فدولف نماینده دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد در تهران، سرتیپ پاسدار قاسم رضایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و رئیس کمیته مقابله با مواد مخدر و سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و رئیس کمیته حقوقی قضایی حضور داشتند.  

برچسب‌ها دادستانی کل کشور مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادستانی کل کشور مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر دادستانی کل کشور مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسن هاشم نیا اظهار کرد: پیرو خبر مردمی واصله در اجرای طرح ایست و بازرسی موقت مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در عوارضی کاشان – قم به یک دستگاه کامیون بار تره بار هندوانه با شماره پلاک معلوم مشکوک و آن را متوقف کردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم افزود: پس از انتقال و تخلیه بار در بازرسی صورت گرفته از کامیون موصوف، " در ۲۲ هنداونه، ۲۸۷ بسته کوچک مواد مخدر تریاک به وزن کلی ۸۷ کیلو و ۹۰۰ گرم "کشف و در نهایت متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شد.

کد خبر 6087093

دیگر خبرها

  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۲ کیلوگرم مواد مخدر شیشه در فهرج
  • کشف ۵۶ کیلو حشیش از یک‌ منزل
  • جمع‌آوری و دستگیری ۴۴ نفر از معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود