Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجلس سنای الجزایر اعلام کرد عذرخواهی فرانسه از جنایت‌هایی که در دوره اشغالگری‌اش در الجزایر مرتکب شده، کافی نیست.

به گزارش ایسنا، عبدالوهاب بن زعیم، عضو مجلس سنای الجزایر در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک تأکید کرد: قبل از جرم دانستن استعمار باید فرانسه رسما به استعمار و جنایت‌هایی که در طول ۱۳۲ سال اشغال الجزایر مرتکب شده اذعان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به دنبال بازپس‌گیری "جمجمه‌های شهدا" برای دفنشان در خاک الجزایر هستیم. باید این را نیز بدانیم که تا به امروز برخی مناطق صحرایی از تأثیرات آزمایشات هسته‌ای فرانسه در دوره اشغالگری‌اش رنج می‌برند. ما خواهان پاکسازی تمام این مناطق هستیم و اینکه این آزمایش‌ها چه تاثیری بر سلامت الجزایری‌ها گذاشته است. سؤالات زیادی وجود دارد که فرانسه باید به صورت واضح به آن پاسخ بدهد. باید پرونده‌های مختومه با فرانسه مجددا بازگشایی شده و مذاکراتی در این باره انجام شود.

در این راستا حدة حزام، تحلیلگر سیاسی الجزایری گفت: اعتراف و عذرخواهی و بعد درخواست برای غرامت مثل کاری که آلمان درباره یهودی‌ها یا ایتالیا درباره لیبیایی‌ها انجام داد مسئله مهمی است چراکه الجزایر ۱۳۲ سال با جنگی فرسایشی مواجه بود که منابع و ساکنانش را هدف قرار داد.

الطیب الزیتونی، وزیر مجاهدین الجزایر نیز گفت این کشور برای تدوین قانون "جرم دانستن استعمارگری فرانسه بین سال‌های ۱۸۳۰ و ۱۹۶۲" تلاش می‌کند.

پارلمان الجزایر یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نمایندگان به الزیتونی اعلام کرده‌اند قانون جرم دانستن استعمار یک خواسته مردمی است و تمام نمایندگان درباره آن توافق دارند.

این وزیر گفت: تدوین چنین قانونی لازم است. این قانون اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی درباره بازپس‌گیری "جمجمه‌های شهدا" گفت کمیته مشترکی بین وزارت‌های دفاع، خارجه و مجاهدین با حمایت کارشناسان تشکیل شده که باید این مأموریت را پیگیری کنند و مأموریتش تأیید DNA شهدا قبل از انتقال آن به وطن است.

اشغالگری فرانسه در الجزایر بیش از پنج میلیون کشته برجای گذاشت که حدود یک و نیم میلیون آن طی انقلاب آزادی بین سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۶۲ بود. همچنین هزاران تن مفقود و معلول شده‌ و تشعشعات آزمایشات هسته‌ای فرانسه در صحرای الجزایر نیز بر سلامتی مردم این کشور تأثیر گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: الجزاير فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمید مطهری رسما مربی تراکتور شد

مربی تیم ملی به کادرفنی تراکتور اضافه شد.

طرفداری | براساس تصمیم هیات مدیره باشگاه تراکتور «حمید مطهری» به کادرفنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.

به گزارش رسانه باشگاه تراکتور، باتوجه به طی شدن پروسه مذاکره با گزینه مدنظر و پیگیری‌‌های صورت گرفته برای توافق قطعی، با تصمیم هیأت مدیره باشگاه تا نهایی شدن اقدامات انجام گرفته، حمید مطهری به جمع کادرفنی تیم ملحق و مسئولیت فنی تیم به ایشان واگذار شد.

مطهری بعد از ظهر امروز - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه - با حضور در دفتر مدیرعامل، قرارداد همکاری با باشگاه تراکتور را امضا کرد.

بر این اساس، تمرینات تراکتور از امروز زیر نظر مطهری و سایر اعضای کادرفنی برگزار می‌شود.

شایان ذکر است مدیریت باشگاه نیز با جدیت پیگیر توافق و معرفی سرمربی مورد نظر در اسرع وقت است.

 

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • حمید مطهری رسما مربی تراکتور شد
  • شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد
  • اگر سپاه نبود، ایران تاکنون صدپاره شده بود!
  • تنش سیاسی مراکش و الجزایر بخاطر پیراهن فوتبال!
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • حملات هوایی شدید بامدادی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • اذعان به زخمی شدن ۳۲۹۴ نظامی صهیونیست از ۷ اکتبر/ حال ۲۴ نفر وخیم است
  • اذعان رژیم صهیونیستی به زخمی شدن بیش از ۳ هزار نظامی خود در غزه