Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم حفظ سکونت پایدار در محدوده پهنه رودکی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، احمد مسجدجامعی در دویست و بیست و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری با تأکید بر اینکه تذکرات در قالب نقد هستند و نفی افراد محسوب نمی‌شوند، گفت: در خصوص پهنه رودکی باید به این نکته اشاره کنیم که این پهنه بخشی از محله انقلاب است و کاربرد آن باید خیلی گسترده‌تر تعریف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید از اعضای اسلامی شورای شهر تهران برای اجرایی شدن این طرح در دوره پنجم قدردانی کنم.

وی ادامه داد:‌ درباره برخی موضوعات از ما انتظار می‌رود که به عنوان نمایندگان مردم مورد توجه قرار گیرد که از جمله آن این است که محدوده طرح رودکی به پیاده‌راه تبدیل نشود. در حقیقت در این طرح موضوع "تالار تا تالار" یعنی "تئاترشهر تا تالار وحدت" و بهره‌گیری از ظرفیت‌های این محدوده باید مورد توجه قرار گیرد و این کار نیز باید با حداقل دخالت در پروژه توسط شهرداری تهران انجام شود.  

وی تأکید کرد: باید در این محدوده حفظ سکونت پایدار در دستور کار قرار گیرد و جایگاه ذینفعان محله ای از طریق مذاکره با آن‌ها مورد توجه قرار گیرد.

مسجدجامعی با تأکید بر اینکه باید توسعه همگام با طبیعت در پهنه رودکی در دستور کار باشد، افزود: در این محدوده دو قنات وجود دارد که مقرر بود در اجرای طرح برای طراوت آن‌جا مورد استفاده قرار گیرد. همچنین هویت‌بخشی و احیا خاطرات شهر نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است که می‌توانست در ورودی این محدوده بازتاب هویت شهری را عملیاتی کنیم. در این محدوده نام رودکی گذاشته شده اما هیچ المانی از رودکی دیده نمی‌شود. شاعر ملی که به عنوان پدر شعر فارسی و موسیقی ایرانی شناخته می‌شود و می‌تواند به عنوان یک ظرفیت در دیپلماسی شهری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از گذشته طرحی تحت عنوان خانه رودکی به عنوان محل نگهداری اسناد محله رودکی مورد توجه بود. با اجرای این طرح می‌توان اسناد زیاد موجود را در قالب خانه رودکی نگهداری کرد. بی‌تردید از ما به عنوان نمایندگان شورا در دوره پنجم انتظار می‌رود شهر و شهروندان را به شکل دیگری ببینیم و جذب مشارکت شهروندان را نیز به شکل دیگری به پیش ببریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پهنه رودکی شوراي شهر تهران شهرداري تهران پهنه رودکی قرار گیرد مورد توجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۵۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، هشتمین کمیته اجرایی سکوهای فناوری و نوآوری و سومین کمیته اجرایی پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری در تاریخ ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار و گزارش آخرین وضعیت سکوهای فناوری و نوآوری ارائه شد.

در این جلسه، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و با اشاره به نحوه مطلوب اجرای ماموریت‌های محوله به موسسه ISC، نسبت به تقویت نیروی انسانی و زیر ساخت این موسسه تاکید کرد.

وی با اشاره به توسعه سکوهای فناوری و نوآوری کشور در موسسه ISC بر حمایت و پشتیبانی وزارت عتف از تکمیل و توسعه سخت افزاری، نرم افزاری و امنیت شبکه تاکید نمود.

وزیر علوم در ادامه بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها و نیازها و همچنین نقش آن در کاربردی کردن پارساهای دانشجویی (پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری) تاکید کرد.

وی افزود: از دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش و فناوری برتر در زمینه همکاری موثر با این سکوی علم و فناوری تجلیل شود.

زلفی گل ضمن استقبال از ایجاد درگاه سرآمدان علمی، فناوری و نوآوری توسط موسسه ISC، آن را طرحی مناسب در راستای مرجعیت علم و فناوری و تقدیر از دانشمندان و محققین کشور دانست.

وی از همکاری موسسه ISC و دفتر استعدادهای درخشان وزارتخانه در ارتباط با طرح استادمحوری و تغییرات ایجاد شده در دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری بر اساس نام اساتید و موضوع پارساها تقدیرکرد و این را سرآغاز جدیدی در حرکت دانشگاه ها به حل مسائل کشور دانست.

در ادامه، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت عتف و دبیر کل شورای عالی عتف گفت: تعامل بسیار خوبی بین دبیرخانه شورای عالی عتف و موسسه ISC وجود دارد و شیوه نامه پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه بعدی کمیته مطرح و ان شاء الله تا ۳ ماه آینده در کمسیون دائمی شورای عالی عتف تصویب خواهد شد.

سجاد محمد علی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف ضمن قدردانی از توسعه و تحول خوب سکوهای علمی و فناوری توسط ISC گفت: درگاه جریان اقتصادی نوین (جان) به زودی رونمایی خواهد شد و به سامانه نان متصل می شود.

در ادامه این جلسه، سید احمد فاضل‌زاده گزارش کاملی از وضعیت پیشرفت سکوهای علم و فناوری در یک سال گذشته و برنامه های سال ۱۴۰۳ ارائه نمود.

وی همچنین قابلیت های درگاه سرآمدان علم، فناوری و نوآوری را ارائه کرد. سپس با اشاره به وضعیت شاخص های فناوری و نوآوری کشور بر توجه به فناوری‌های نوظهور و سبز تاکید نمود.

رییس موسسه ISC ضمن اشاره به مصوبات و الزامات قانونی مرتبط با نظام ایده‌ها و نیازها به عنوان پنجره واحد نظام ملی علوم، تحقیقات و فناوری (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات دولت، شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، مجلس شورای اسلامی و ...)، دومین نسخه نظام ایده‌ها و نیازها (https://isc.ac) که به تازگی رونمایی شده است را ارائه داد. وی گفت که این این نسخه از سامانه کاربر پسند، انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر است.

کد خبر 6087880

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • وزارت راه : ۴٩ درصد از جمعیت ایران بر روی فرونشست و مجاور آن سکونت دارد
  • لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق بر روی پل‌ها و جاده‌ها
  • وزیر خارجه مصر: باید از تشکیل کشور فلسطین حمایت شود
  • حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • لزوم حفظ ثبات و امنیت پایدار به‌عنوان لازمه تحقق اهداف اقتصادی
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • آسفالت نامناسب خیابان شهید رودکی در ارومیه