Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اروپا و رئیس شورای اروپایی نگرانی شدید خود را بابت قانون جدید امنیت ملی چین در هنگ کنگ به رهبران ارشد چین ابراز کرده و گفتند، اگر پکن این قانون را اجرایی کند، با پیامدهای بسیار منفی روبرو می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منتقدان می‌گویند، این قانون جدید آزادی‌ها و خودمختاری هنگ کنگ را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام نگرانی از سوی اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا و شارل میشل، رئیس شورای اروپایی در جریان نشست ویدئویی با شی جینپینگ و لی کچیانگ، رئیس جمهوری و نخست وزیر چین به یکسری دلواپسی‌های بین‌المللی درباره هنگ کنگ افزود، اگرچه پکن گفته که این قانون برای حفظ نظم در این دولتشهر ضرورت دارد و نشانه‌ای از عقب نشستن از این قانون دیده نمی‌شود.

رئیس شورای اروپایی پس از این دیدار ویدئویی گفت:‌ ما نگرانی عمیق خود را درباره این قانون جدید برای هنگ کنگ اعلام کردیم. ما از دولت چین می‌خواهیم تا به تعهداتش در قبال مردم هنگ کنگ و جامعه بین‌المللی با توجه به سطحی از خودمختاری و آزادی‌های تضمین شده عمل کند.

وزارت خارجه چین در پاسخ به این اظهارات، امروز (سه‌شنبه) گفت که مساله مربوط به هنگ کنگ، یک امر داخلی است و سخنگوی این وزارت خانه اعلام کرد: ما مخالف مداخله خارجی در این مساله هستیم. رهبران چین نیز در این نشست ویدئویی موضع خود را اعلام کردند.

در گزارش منتشر شده از این نشست توسط خبرگزاری شینهوا اشاره‌ای به هنگ کنگ نشده اما آمده که رئیس جمهوری چین تاکید کرده که کشورش به دنبال صلح بدون هژمونی است.

رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به نشست اخیر گروه هفت و تاکید به چین برای بررسی مجدد این قانون جدید گفت: کشورهای عضو مشخصا به چین اعلام کردند که اتحادیه اروپا بر این باور است که اعمال این قانون جدید نقض تعهدات بین‌المللی پکن در قبال این دولتشهر است. قانون جدید امنیت ملی اصل "یک کشور، دو سیستم" و سطح بالای خودمختاری هنگ کنگ را تضعیف می‌کند.

وی ادامه داد، به رهبران چین هشدار داده که هنگ کنگ موفقیت اقتصادی خود را مدیون خودمختاری از پکن است. بنابراین اگر این قانون در این دولتشهر اعمال شود، برای چین پیامدهای بسیار منفی در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اروپایی در ادامه گفت: ما شاهد حملات سایبری علیه بیمارستان‌ها و مراکز محاسباتی بوده‌ایم. همچنین، شاهد افزایش اطلاع رسانی نادرست آنلاین هستیم.

یک نگرانی درباره این مساله وجود دارد که کمپانی‌های چینی به دنبال خرید کمپانی‌های اروپایی هستند که بابت کرونا دچار رکود و ضعف شده‌اند. شی جینپینگ گفته بود که اقتصاد چین و اروپا باید به یک موتور دوگانه اقتصاد جهانی به منظور احیا پس از پاندمی کرونا بدل شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ چین اتحاديه اروپا رئیس کمیسیون اروپا قانون جدید هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟