Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، سوء استفاده‌ دولت‌های غربی از ظرفیت‌های بین‌المللی حقوق بشری علیه کشورمان را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای، سوء استفاده‌ دولت‌های غربی از ظرفیت‌های بین‌المللی حقوق بشری علیه کشورمان را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه‌ ستاد حقوق بشر در محکومیت قطعنامه شورای حقوق بشر علیه ایران به شرح زیر است:

"بسمه تعالی

بار دیگر عناد و کینه‌ برخی دولت‌های غربی نسبت به ملت ایران آشکار گردید و ملت ایران به دلیل پایبندی عملی به استیفای کامل حقوق خود و صیانت از کرامت انسان‌ها و دفاع از حقوق ملت‌های مستقل با صدور یک قطعنامه‌ سیاسی مجازات شد. این بار شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که نهادی شکل‌گرفته برای ارتقای حقوق بشر و صیانت از حقوق ملت‌ها در قبال ظلم و تعدی کشورهای خودبرتربین و زیاده ‌خواه و ناقض حقوق بشر است، ابزار سوء استفاده‌ سیاسی و منفعت ‌طلبانه‌ این کشورها قرار گرفت.

ملت بزرگ ایران هیچ‌ تردیدی در سوء استفاده سیاسی دولت‌های غربی از شورای حقوق بشر ندارد، چرا که با وجود عدم‌ موافقت صریح بیش از نیمی از کشورهای عضو شورای حقوق بشر با تصمیم سیاسی دولت‌های غربی، مأموریت گزارشگر ویژه‌ وضعیت حقوق بشر ایران تمدید شد.

پرسش مردم آزاده‌ جهان به‌ ویژه ملت رشید ایران از دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر این است که رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی و رژیم متجاوز سعودی باید چند کودک دیگر فلسطینی و یمنی را به خاک و خون بکشند تا سزاوار برخوردی جدی از سوی سازوکارهای بین‌المللی نظارتی حقوق بشری باشند؟ پاسخ بسیار روشن است؛ هیچ‌گاه، چون این دو رژیم هم‌پیمان کشورهای غربی و تأمین‌کننده‌ درآمد شرکت‌های تسلیحاتی آنها هستند.

کارنامه‌ ضدحقوق بشری دولت‌های غربی حامی تمدید گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر ایران آن‌قدر قطور و سیاه است که به‌هیچ وجه قابل انکار و فراموشی نیست. بیش از یک صد هزار جوان برومند جانباز شیمیایی که در جای جای سرزمین بزرگ ایران در حال جدال لحظه‌ای با مرگ هستند و هر دمی را که فرو می‌دهند، امیدی به بازدم ندارند، تنها یک نمونه از اقدام‌های ضدانسانی دولت‌های مدعی حقوق بشر است.

ملت هوشیار ایران هیچ‌گاه فریب بازی‌های سیاسی و ترفندهای رسانه‌ای دولت‌های غربی که نقش مؤثری در اقدام‌های ضد حقوق بشری مانند "طراحی و مشارکت در کودتا علیه دولت قانونی ایران"، "تجهیز صدام دیکتاتور برای تجاوز به سرزمین ایران"، "اجرای تحریم‌های مصوب رژیم آمریکا علیه مردم ایران"، "تحریم غذا، دارو و تجهیزات پزشکی علیه مردم ایران"، "حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله منافقین"، "پناه‌ دادن به دزدان اموال ملت ایران و عدم تحویل آنها به دستگاه قضایی ایران" و... را داشته و دارند، نخواهد خورد و ادعای مزورانه‌ آنها در حمایت از حقوق بشر در ایران را هرگز باور نخواهد کرد.

ترفند ناقضان حقوق بین‌الملل در سوء استفاده‌ سیاسی از جایگاه شورای حقوق بشر که اساساً وقعی به قواعد و اصول بنیادینی چون "اصل عدم مداخله در امور داخلی سایر دولت‌ها"، "اصل برابری حاکمیت‌ها"، "اصل منع تهدید و توسل به زور و اصل خودداری از کمک و مساعدت به دولت‌های ناقض قواعد آمره‌ حقوق بین‌الملل عام" از جمله در مورد آمریکا در پرونده‌ تحریم غذا و دارو علیه ملت ایران، نمی‌نهند، طنز تلخی است که جایگاه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را به عنوان نهادی مستقل و دارای شخصیت حقوقی بین‌المللی، زیر سئوال برده و حتی می‌تواند مسئولیت بین‌المللی این نهاد را نیز به دنبال داشته باشد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران تصریح می‌کند که "واقعیت تصمیم سیاسی" دولت‌های غربی در تمدید مأموریت گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر ایران، هیچ‌گاه "حقیقت روشن و افتخارآمیز" حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران را مخدوش و مکدر نخواهد کرد و جمهوری اسلامی ایران را لحظه‌ای در اجرای احکام دینی، ضوابط قانون اساسی و قوانین و مقررات موضوعه دچار تردید نخواهد کرد.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، با تقبیح هرگونه استفاده‌ ابزاری دولت‌های غربی از ظرفیت‌های بین‌المللی و ضمن نامشروع‌ دانستن تعیین گزارشگر ویژه، برخورد سیاسی با پدیده‌ حقوق بشر را بزرگترین تهدید علیه حقوق بشر دانسته و دولت‌هایی را که سابقه‌ طولانی و نظام‌مند در نفی و نقض حقوق ملت‌های آزاد و مستقل داشته و دارند، دارای صلاحیت برای نقش‌آفرینی در مراجع بین‌المللی حقوق بشر نمی‌داند و از تمامی دولت‌های مستقل می‌خواهد تا مانع نفوذ رویکردهای سیاست‌زده به حوزه‌ حقوق بشر و به ‌ویژه شورای حقوق بشر شوند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران هزینه‌مند سازی هرگونه اقدام علیه ملت ایران را راهبرد موفق و مؤثر دیپلماسی انقلابی دانسته و از وزارت امور خارجه می‌خواهد با به‌کارگیری همه‌ ظرفیت‌های دیپلماسی، تدابیر بازدارنده در قبال اقدام‌های خصمانه دولت‌های غربی در عرصه‌ حقوق بشر را اتخاذ نموده و ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی کشورهای مستقل برای نجات حقوق بشر از سلطه‌ سیاسی دولت‌های غربی در مراجع بین‌المللی را فعال نماید."

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ستاد حقوق بشر حقوق بشر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران دولت های غربی شورای حقوق بشر بین المللی گزارشگر ویژه سوء استفاده ملت ایران حقوق بشری دولت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایران و پاکستان با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواستند که به ماجراجویی‌های اسرائیل در منطقه پایان دهند.

در این بیانیه آمده است: از شورای امنیت می خواهیم که ماجراجویی های اسرائیل در منطقه را متوقف کند. ما از شورای امنیت می خواهیم از هدف قرار دادن تاسیسات دیپلماتیک خارجی توسط اسرائیل جلوگیری کند.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری و بدون قید و شرط جنگ در غزه، ارسال کمک‌ها و بازگشت آوارگان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد
  • نهاد حقوق بشری: ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه شناسایی کردیم
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • بیانیه دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره غزه
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • همکاری ۲۰ کشور منطقه و غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل