Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:20:11 GMT

تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی زنجان

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۷۳۲۴

تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو در استان، کشتارگاه‌های سنتی تعطیل شده و کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی منتقل شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع تب کریمه کنگو در دو سطح روستایی و شهری همچنان ادامه دارد و در این میان شهروندان بیشترین نقش را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: بیماری ویروسی تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک بوده و از طریق گزش کنه‌ها و تماس انسان با بافت و خون دام‌های آلوده منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی مبنی بر وقوع تب کریمه کنگو در حوزه دامپزشکی در استان زنجان گزارش نشده است، افزود: برای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو افرادی که با دام سر و کار دارند باید نکات بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از تماس با کنه و یا دام‌هایی که به صورت غیر مجاز کشتار شده‌، خودداری کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شهروندان، گوشت را تنها از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بیماری تب کریمه کنگو در استان توسط اکیپ‌های دامپزشکی در حال پایش بوده و شهروندان در صورت مشاهده هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت بدون برچسب دامپزشکی در مراکز عرضه و قصابی‌ها، مراتب را با شماره ۱۵۱۲ در میان بگذارند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان در رابطه با اقدامات اداره‌کل دامپزشکی استان در راستای مقابله با  تب کریمه کنگو، ادامه داد: نظارت مستمر بر مراکز عرضه گوشت، تشدید نظارت‌های این اداره‌کل در فصول گرم سال، برخورد با متخلفان و افرادی که کشتار غیرمجاز انجام می‌دهند، آموزش و اطلاع‌رسانی به کارکنان کشتارگاه‌ها و میادین دام، سلاخان و قصابان، از جمله اقدامات این اداره‌کل در راستای مقابله با تب کریمه کنگو است.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو در استان، کشتارگاه‌های سنتی تعطیل شدند و انتقال کشتار به کشتارگاه‌های صنعتی از اقدامات اساسی و مطلوب اداره‌کل دامپزشکی به شمار می‌رود، زیرا اگر لاشه‌های کشتار شده ۲۴ ساعت در سردخانه نگه‌داری شود، عامل تب کریمه کنگو، تب مالت و بسیاری از بیماری‌ها غیرفعال می‌شود، خاطرنشان کرد: قابل ذکر است شهروندان زنجانی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماری، راه‌های انتقال آن و غیره با شماره ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تب کریمه کنگو دامپزشكي زنجان بيماري تب کریمه کنگو کشتارگاه ها کل دامپزشکی بیماری تب اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، مهدی فیضی در دیدار با امام جمعه مشگین شهر اظهار کرد: معضل کشتار غیر مجاز دام در برخی از محور‌های مواصلاتی و روستا‌های گردشگری منطقه و تعدد پرونده‌های ارجاعی به مراجع قضایی در این زمینه جدی است.
وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده دامپزشکی در این راستا ملموس است از امام جمعه مشگین شهر خواست؛ با استفاده از تریبون نمازجمعه در راستای آگاهی دهی به شهروندان و توصیه به مردم در راستای عدم خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام، دامپزشکی را یاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: رفع معضل کشتار غیر مجاز دام علاوه بر فرهنگسازی نیازمند عزم و اراده جدی، خیزش عمومی و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط حوزه سلامت است.
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: اگر دامپزشکی به تنهایی در میدان عمل باشد و دیگر دستگاه‌ها همکاری نکنند کار به جایی نخواهد رسید و راه به جایی نخواهیم برد.
فیضی با تقدیر از امام جمعه و مسئولان ارشد شهرستان در حمایت‌های بی دریغ از دامپزشکی گفت: در این مسئولیت سنگین همواره خود را نیازمند راهنمایی و دعای خیر شما می‌دانیم.
در این دیدار امام جمعه شهرستان مشگین شهر نیز با اشاره به اینکه دامپزشکی جایگاه ویژه‌ای در حوزه سلامت عمومی جامعه دارد، اظهار کرد: دامپزشکی را به عنوان یک مجموعه تلاشگر در تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه می‌شناسیم
حجت الاسلام رضا باوقار افزود: با توجه به ظرفیت دامپروری مشگین شهر اقدامات دامپزشکی در تامین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی جامعه اعتماد عمومی را افزایش و احساس امنیت در مردم را بالا برده است.
وی با تاکید بر درک کامل از جایگاه حساس و خطیر مسئولیت به عنوان یک امانت الهی گفت: سفارش می‌کنم به صورت هدفمند به دنبال ارتقای بیش از پیش سطح خدمات رسانی به مردم باشید و این ویژگی در مدیران دامپزشکی وجود دارد.

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان/ فوت ۱ مبتلا
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان
  • ابتلای ۶ نفر به تب کریمه کنگو در این استان/ یک نفر فوت شد
  • برگزاری کلاس آموزشی راههای انتقال و پیشگیری ازبیماری‌های مشترک انسان و دام دردامپزشکی نیشابور