Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در مراسم تودیع مدیر کل قبلی امور مالیاتی استان و معارفه مدیر کل جدید امور مالیاتی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: مالیات یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی نزد سران قوا است که هوشمند سازی نظام مالیاتی در دستور کار نظام است و باید مدیر کل جدید جدید به این موضوع توجه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: به دلیل شرایط اقتصادی کشور و تهدیدات شرایط کرونا در بحث وصول درآمد‌های مالیاتی باید قضاوت‌های مالیاتی با عدالت و انصاف بیشتری انجام شود.

مسیحی تصریح کرد: تکریم مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی باید سرلوحه کار شما باشد، چون اساس کار ما در امور مالیاتی وجود فعالان اقتصادی در جامعه است.

عباس بی نیاز مدیر کل قبلی امور مالیاتی استان در این آیین گفت: تکریم مودیان مالیاتی همیشه در دستور کار دوره مدیریت من بوده و سعی کردیم به حقوق شهروندی توجه ویژه داشته باشیم.

جواد انوری مدیر کل جدید امور مالیاتی استان  نیز بیان کرد: در شرایط کنونی توسعه اقتصاد مقاومتی یک سیاست مهم است و همه باید پشتیبان امور مالیاتی باشند تا بتوانیم تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

او افزود: هدف نظام مالیاتی اصلاح نظام اقتصادی و حرکت به سمت توسعه است که امروز گام‌های بزرگی در خصوص مبارزه با فرار‌های مالیاتی انجام شده و برنامه‌هایی نیز در دست اجرا است.

انوری تصریح کرد: هوشمند سازی نظام مالیاتی، درآمد‌های کشور را افزایش می‌دهد و اقتصاد کشور را به سمت شفافیت پیش می‌برد.
محمد مسیحی معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص میزان فرار‌های مالیاتی در کشور گفت: فرار مالیاتی یکی از معضلات نظام‌های مالیاتی در همه دنیا است، ولی در کشور ما باتوجه به اینکه سال‌های زیادی بر فروش نفت متکی بوده ایم، شاید غفلت‌هایی انجام شده و فرار مالیاتی ما از متوسط جهانی بالاتر است.

او ابراز داشت: برآورد ما این است که حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و هر چند که مطالعه دقیقی در این خصوص صورت نگرفته و در کنار فرار مالیاتی سهم معافیت‌های مالیاتی بسیار آزار دهنده است که یکی از دلایل فرار‌های مالیاتی در کشور است که احساس نابرابری در مودیان مالیاتی ایجاد می‌کند.

مسیحی در خصوص تمهدیات سازمان امور مالیاتی در خصوص شرایط بیماری کرونا تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی از روز‌های نخست شیوع کرونا تمهیدات لازم را در انجام داده و بخشی از این کار‌ها در چارچوب قانون و بخشی در خصوص اخذ اختیارات ستاد سران قوا بوده است.

معاون درآمد‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور افزود: کار‌هایی زیادی مانند تعلیق برگزاری هیئت‌های حل اختلاف و تعلیق اجرای ارزش معاملاتی تا پایان خرداد ماه و تعلیق اجرای ماده ۱۸۶ قانون یعنی عدم نیاز به استعلام برای تمدید جواز کسب یا صدور جواز کسب و تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی و تمرکز بر پرونده‌های مهم و تمدید اظهار نامه‌های مالیاتی از موراد تمهدیدات امور مالیاتی در شرایط کرونا بوده است.

او در خصوص میزان تحقق درآمد‌های مالیاتی در سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته بعد از ۱۴ سال برای اولین بار حدود ۱۰۱ درصد از تعهد ما در درآمد‌های مالیاتی محقق شد و برای سال جدید ۱۸۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در کشور پیش بینی شده که امیدواریم علی رغم محدودیت‌ها با تمرکز بر پرونده‌های مهم و مقابله با فرار مالیاتی بتوانیم به تحقق این تعهد دست پیدا کنیم.

در این مراسم از زحمات ۷ ساله عباس بی نیاز مدیر کل قبلی امور مالیاتی استان تقدیر شد و حکم جواد انوری مدیر کل جدید امور مالیاتی استان به ایشان تحویل داده شد.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی درآمدهای مالیاتی مودیان مالیاتی سازمان امور مالیاتی درآمد های مالیاتی مالیاتی در کشور فرار مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۶ هزار میلیارد ریال از سوی امور مالیاتی به شهرداری ها و دهیاری های استان پرداخت و چهار هزار میلیارد ریال نیز بابت یک درصد بهداشت به خزانه واریز شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان درآمد مالیاتی را منبعی پایدار و سالم برای تامین هزینه ها عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد، مالیات، کارکرد تنظیم‌گری در بازار را نیز دارد.

شکوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تمرکز جدی بر مالیات است،‌گفت: در این راستا تلاش دولت ایجاد یک نظام مالیاتی موفق و عادلانه است تا این مهم در رفاه عمومی و عمران و آبادانی کشور تاثیرگذار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان به لزوم نهادینه کردن فرهنگ مالیاتی تاکید کرد و افزود: وقتی پرداخت مالیات در جامعه نهادینه شود، پاسخگویی نهادهای اجرایی نیز در خصوص هزینه کرد منابع افزایش می یابد.

شکوری اظهار کرد: هزینه کرد مالیات در عمران و آبادانی شهرها و روستاها موجب فرهنگ سازی و تشویق و ترغیب مردم به پرداخت به موقع مالیات می شود.

وی گفت: بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان از طریق مالیات تامین می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • افزایش ۷۴۰ درصدی درآمدهای مالیاتی دولت طی ۶ سال
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • اظهارنامه پیش فرض ثمره اجرای سامانه مودیان