Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس روند صعودی روزهای اخیر، بالاخره امروز نرخ دلار در بازار آزاد وارد کانال بیست هزار تومانی شد. هرچند شب گذشته رئیس کل بانک مرکزی روند بازار ارز در شرایط کنونی را شوک‌های گذرا و موقتی دانست و اظهار داشت برای شوک‌های موقتی نمی‌توانیم سیاست‌های پولی را تغییر دهیم.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه سوم تیرماه 99) بازار ارز، شاهد رشد نرخ در صرافی های بانکی و بازار آزاد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان دو رکورد جدید در تاریخ ارزی کشور نیز به ثبت رسید؛ نخست ورود نرخ دلار صرافی های بانکی به کانال 19 هزار تومان و دوم قیمت گذاری دلار آزاد در کانال 20 هزار تومانی است.

حال بر اساس جدیدترین نرخ های اعلام شده در صرافی های بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های به نرخ 19495 از مردم خریداری می شود و به قیمت 19595 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می شود که نسبت به روز قبل، 795 تومان گران تر شده است. یادآور می شود که نرخ دلار در ابتدای امروز با رشد 495 تومان نسبت به روز قبل، قیمت گذاری شده بود.

همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، هم اکنون به نرخ 21959 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 21695 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود که نسبت به روز دوشنبه، 795 تومان رشد داشته است.

در کنار نرخ های صرافی های بانکی، در بازار آزاد نیز نرخ ارز رشد داشته است. به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، قیمت دلار آمریکا در حاشیه بازار ارز به رقم 20400 تومان رسیده است. رقمی که برای اولین بار در تاریخ اقتصاد کشور به ثبت رسیده است.

واکنش همتی به گرانی کم سابقه دلار

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی نوسان‌های اخیر بازار ارز را شوک‌های گذرا و موقتی دانست و گفت: قیمت واقعی ارز در سامانه نیما قابل رصد است و امروز زیر ۱۶ هزار تومان معامله شده است. همتی دوشنبه شب در یک گفت وگوی تلویزیونی با بیان مطلب فوق افزود:‌ تمام تلاش خود را برای کنترل بازار ارز انجام می دهیم تا تعادل به این بازار بازگردد.

همتی افزود: در یک سال گذشته رشد نقدینگی ۳۱ درصد بوده که اگر با میانگین بلندمدت مقایسه کنیم ۰.۶ درصد زیاد شده که این ۰.۶ درصد نمی‌تواند التهابی را در بازار ارز ایجاد کند.

او گفت: اتفاقاتی در اواخر سال گذشته و دو ماهه اول سال به خاطر کرونا افتاد و از نظر ارزشی نیز برخی از کالاهای صادراتی ما مانند نفت و پتروشیمی دچار مشکل شده‌اند، همچنین بعد از این که مرزها باز شد و ورود کالا به کشورهای طرف تجاری راه افتاد، طبیعی بود که ناترازی بین عرضه و تقاضای ارز در بازار وجود آمد که همه این موارد و جو روانی که بعد از تصمیم آژانس انرژی اتمی و صدور قطعنامه علیه ایران ایجاد شد، عوامل بر هم خوردن بازار بود.

همتی درباره دخالت بانک مرکزی در بازار ارز افزود: یک کار این است که ارزپاشی بشود در بازار که اگر لازم نباشد انجام نمی دهیم و برای نوسان‌های کوتاه مدت ذخایر را صرف این کار نمی کنیم ولی اگر احساس شود نوسان بلندمدت خواهد بود مداخله می کنیم. اجازه نمی دهیم از نرخ ارز مناسب فاصله بگیریم و بیشتر دخالت بانک مرکزی برای تامین منابع مورد نیاز واردات است و فقط امروز ۱۲۰ میلیون دلار برای تامین کالا ارائه کردیم. اگر دخالت ما این باشد که با نرخ پایین ورود کنیم که کاری ندارد و این همان است که آمریکا می خواهد و برای ما ثبات بازار مهم است.

نرخ رسمی ارز در بانک مرکزی

بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۴ ارز افزایش، نرخ ۱۲ ارز کاهش و ۱۱ ارز ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز سه‌شنبه سوم تیرماه ۹۹ بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۴۷۹ ریالی به قیمت ۵۲ هزار و ۴۲۹ ریال و هر یورو نیز با افزایش ۳۴۶ ریالی  به قیمت ۴۷ هزار ۳۵۳ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۴ هزار و ۳۴۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۴۸۹ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۳۷۸ ریال، کرون دانمارک۶ هزار و ۳۵۲ ریال، روپیه هند ۵۵۳ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۴۰۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۵ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۷۶ ریال، دلار هنگ‌ کنگ ۵ هزار و ۴۲۰ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۵۰ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر،  نرخ دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۱۹۴ ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۴۲۷ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۱۳۱ ریال، روبل روسیه ۶۰۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۱۲ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال،  دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۷۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۱۵۸ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۵۱ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۲۶۱ ریال، کیات میانمار ۳۱ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۳۶۸ ریال تعیین شد.

همچنین،   نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۵۳ ریال، یوان چین ۵ هزار و ۹۳۷ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۵ هزار و ۵۶۶ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۸۲۲ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۷۲۳ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ یال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۹۴ ریال، لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۷۶۲ ریال، یک هزار روپیه اندونزی دو هزار و ۹۵۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۳ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۷۴۸ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۳ هزار و ۷۳۸ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۶۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و یک ریال ارزش‌گذاری شد.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی قیمت دلار قیمت یورو نرخ دلار غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی صرافی های بانکی دلار آمریکا نسبت به روز هزار تومان بانک مرکزی بازار ارز ۱۱ هزار نرخ دلار ۴ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۷۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت

امتداد - هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۶ هزار و ۷۳۶ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۳ هزار و ۶۲۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۱هزار و ۹۵۲ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۱۵۷ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.


 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۶
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • قیمت دلار و یورو امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • ثبات قیمت دلار و کاهش نرخ طلا و سکه در معاملات امروز
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • سه‌شنبه ۴ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • قیمت ریال عربستان امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳