Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی جعفری در نشستی خبری که سه‌شنبه سوم تیرماه برگزار شد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۱ سرای محله در شیراز وجود دارد، بیان کرد: در فاز نخست سرای محلات درکی، بزین، فروزان، گود دباغی، برآفتاب سعدی، مهرگان واگذار خواهند شد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار داشت: بهره برداری از سرای محلات از طریق واگذاری مدیریت این مجموعه‌ها در مقیاس محله با حفظ مالکیت شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد حوزه اجتماعی  روی خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری با بیان اینکه  یکی از دغدغه‌ها و ضرورت‌های مدیران شهری، برنامه‌ریزی برای مشارکت دادن و حضور آگاهانه و معنادار شهروندان در عرصه‌های مختلف است،‌گفت: شهرداری شیراز در سال‌های اخیر با اهتمام مدیریت شهری و همکاری و تعامل سایر نهادها و سازمان‌های همراه، در قالب حمایت از " سازمان‌های مردم نهاد" اقدامات بسیار خوبی در زمینه استفاده از ظرفیت مشارکت و همکاری سمن‌ها و شهروندان و توجه به اولویت‌ها و نیازهای محلی صورت داده است.

خدمات سازمان فرهنگی شهرداری در نرم‌افزار موبایلی 

معاون فرهنگی شهردار شیراز در ادامه فعالیت‌های حوزه اجتماعی شهرداری شیراز از راه‌اندازی و طراحی نرم‌افزار موبایلی با عنوان "شیرازبان" یاد کرد که به ارائه خدمات اجتماعی می‌پردازد و ابراز داشت: ایجاد پایگاه‌های سیار خدمات اجتماعی ویژه محلات در اتوبوس‌های مگاترانس در محلات و ایجاد رصدخانه اجتماعی در زمره برنامه‌های دردسترس در این نرم‌افزار است؛ همچنین ارائه خدمات آموزشی فرهنگسراها نیز در قالب این نرم‌افزار صورت خواهد گرفت.

جعفری با اشاره به اهمیت ادامه فعالیت فرهنگسراها در قالب‌های مجازی و غیرحضوری ابراز داشت: در فعالیت فرهنگ‌سراها آنچه اهمیت دارد ایجاد محتوای به‌روز، کاربردی، فاخر و ارزشمندی است که این مجموعه‌ها را در سطوح مختلف درجه‌بندی می‌کند و ظرفیتی را فراهم می‌سازد که تمام نیازهای شهر را یکپارچه و جامع ببینیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان داشت: در شرایط فعلی رویکرد کلی در ارائه برنامه‌های مجازی فرهنگسراها بهره‌گیری از ظرفیت‌های کل کشور است. در این حوزه بهره‌مندی از استادان ارزشمند ملی و کلاس‌های فاخر در اولویت قرار گرفته است.

جعفری در همین زمینه نوید داد فرهنگسرای استاد بهمن‌بیگی به فرهنگ‌سرای اقوام تبدیل می شود و برای نزدیک کردن اقوام و استفاده از فرصت تکثر قومیتی و فرهنگی این مجموعه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی اقوام به‌کار گرفته می‌شود؛ همچنین در نظر داریم در دو فرهنگسرای بزرگ مقیاس مرکز جامع آموزش شهروندی راه‌اندازی کنیم.

زیرساخت‌های فرهنگی شیراز افزایش می‌یابد

وی در ادامه به راه‌اندازی واحد عمران را در سازمان فرهنگی شهرداری شیراز اشاره کرد و عنوان داشت: با هدف ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و ارائه برنامه‌های فاخر در سطح ملی ایجاد پنج پروژه آمفی‌تئاتر روباز در مقیاس بزرگ، تالار مرکزی شهر، مرکز تعزیه، موزه تاریخ یا موزه مرکزی شیراز و مرکز آرشیو اسناد ملی هنر در دست طراحی است که با رویکرد برون‌سپاری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی روی خواهد داد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، با اشاره به اهداف فرهنگی سازمان در عرصه پایتختی کتاب، گفت: پس از کسب این عنوان با برنامه‌های سال ۱۳۹۸ برای شیراز بیش از ۲۶ طرح را در حوزه کتاب و کتابخوانی تدارک دیده‌ایم که قابلیت اجرا در دوران کرونا را نیز دارد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز عنوان کرد: شهرداری شیراز در صدد است عنوان پایتختی کتاب جهان را کسب کند و در این حوزه، طرح اولیه آماده شده و تلاش‌های بسیاری در حال انجام است.

وی در حوزه گردشگری به تدوین بسته‌های پساکرونای گردشگری اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری شیراز نخستین سازمانی بود که این بسته‌ها را تدوین کرد و در اختیار دیگر کلان‌شهرها نیز گذاشت.

معاون فرهنگی شهردار شیراز اظهار کرد: در برنامه‌های گردشگری سال ۱۳۹۹ نیز درصدد هستیم خدمات گردشگری و زیارتی را با حمایت‌هایی که صورت می‌گیرد، رونق بخشیم؛ برای مثال باید به دستور کار لایحه معافیت عوارض همه مجموعه‌های گردشگری تا پایان سال و توسعه زیرساخت‌های گردشگری با ترغیب سرایه گذاران که برای مجموعه‌های اکوتوریسمی و خانه‌های تاریخی درنظر گرفته‌ایم.

برچسب‌ها سازمان های مردم نهاد شیراز مشارکت اجتماعی شهرداری شیراز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان های مردم نهاد شیراز مشارکت اجتماعی شهرداری شیراز سازمان های مردم نهاد شیراز مشارکت اجتماعی شهرداری شیراز معاون فرهنگی شهردار شیراز شهرداری شیراز سازمان فرهنگی نرم افزار مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای اجتماعی استان کرمانشاه با حضور معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیران استان؛ مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از مهم‌ترین نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد و گفت : کودکان و نوجوانان بخش بسیار مهم و آینده ساز جامعه محسوب می‌شوند و در این حوزه، کانون پرورش فکری باید بسیار فعال و اثرگذار ظاهر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر استانی نیاز‌ها و اقتضائات خاص خود را دارد که در برنامه‌ریزی‌های ملی باید در نظر گرفته شود و کرمانشاه هم باید با توجه به اقلیم جغرافیایی و فرهنگی و عوامل داخلی و خارجی اثرگذار، برای آن برنامه ریزی شود.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پرداختن به کار‌های عمیق فرهنگی و پرهیز از مناسبت زدگی یک ویژگی مثبت می‌تواند باشد ولی این توقع وجود دارد که کانون پرورش فکری در مناسبت‌های عظیمی مانند اربعین و بازی دراز که هرساله هزاران کودک و نوجوان را در استان کرمانشاه گرد هم می‌آورد، با برنامه‌های ویژه و بزرگ خود حضوری فعال و اثرگذار داشته باشد.

صحرایی افزود: باید بستر‌های فرهنگی را فراهم کرد تا کودکان و نوجوانان کرمانشاهی با جریان‌های عظیم تمدنی و هویت ساز اربعین و بازی دراز پیوندی همیشگی و ناگسستنی پیدا کنند.

وی اضافه کرد: آمار‌هایی که در نشست امروز در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی ارائه شد باید مبنای تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های دستگاه‌های مختلف قرار گیرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب به دنبال تغییرات مثبت و ملموسی در این حوزه‌ها باشیم.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: دستگاه‌های عضو باید با هماهنگی با دبیر خانه شورای اجتماعی استان، متناسب با وظایف و تکالیف قانونی خود به این حوزه بپردازند.

وی بیکاری را یکی از معضلات شهرستان‌های استان کرمانشاه دانست و گفت: مجموعه‌های بزرگی در شهرستان‌هایی مانند هرسین در مراحل نهایی بهره برداری قرار دارند.

صحرایی تاکید کرد: مسئولان شهرستان‌ها باید با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی امکان به کارگیری جوانان جویای کار در این مجموعه‌ها را فراهم آورند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عدالت فرهنگی یعنی همه جای ایران سرای من است
  • همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی برای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی تخصصی به پرونده های میراث فرهنگی گلستان
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • اجرای ویژه برنامه‌های روز جهانی زمین پاک در اراک
  • طراحی قالب انسجام آفرین فعالان مردمی حوزه اجتماعی استان کرمانشاه
  • افزایش ۲ برابری بودجه فرهنگی شهرداری شهرکرد