Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@01:02:07 GMT

جشنواره موسیقی جوان؛ یکصد داور و ۲۴۰۰ اثر

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۸۸۵۸۸

جشنواره موسیقی جوان؛ یکصد داور و ۲۴۰۰ اثر

مرحلۀ نخست داوری آثار شرکت‌کنندگان در چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با بررسی حدود ۲۴۰۰ اثر توسط ۱۰۰ استاد و کارشناس موسیقی آغاز شد.

با پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانۀ چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان و دریافت حدود ۲۴۰۰ اثر، مرحلۀ نخست داوری این جشنواره با بررسی و ارزیابی آثار توسط هیئت‌های انتخاب، با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از استادان موسیقی کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از جشنواره حدود ۲۴۰۰ اثر در بخش‌های مختلف موسیقی «دستگاهی»، «نواحی» و «کلاسیک» به دبیرخانۀ جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۵۰ درصد آثار مربوط به بخش موسیقی دستگاهی، ۱۵ درصد موسیقی کلاسیک و ۳۵ درصد موسیقی نواحی است.
اسامی راه‌یافتگان به مرحلۀ نهایی این جشنواره، همراه با اطلاعات تکمیلی، متعاقباً از طریق سایت انجمن موسیقی ایران اعلام خواهد شد.

چهاردهمین دورۀ جشنوارۀ ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت دفتر موسیقیِ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.
انجمن موسیقی برای اعتلا و ارتقا و اشاعه فرهنگ موسیقی الهام‌گرفته از فرهنگ والای ایران اسلامی و مبتنی بر اصالت‌های ملی، قومی و منطقه‌ای بر اساس نیازهای فرهنگی کشور جهت شناسایی و شناساندن هنرمندان موسیقی، انجمن موسیقی ایران با شخصیت حقوقی مستقل و به صورت غیرانتفاعی و غیردولتی بر اساس اهداف فرهنگی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با التزام به رعایت مقررات موضوعه کشوری و ضوابط حاکم بر تأسیس مؤسسات و مراکز فرهنگی و هنری بر طبق مشخصات و شرایط پیش‌بینی با هدف حمایت و صیانت از گونه‌های مختلف موسیقی با تمرکز بر موسیقی اصیل ایرانی و موسیقی نواحی ایران، تلاش برای پویایی و برخورداری موسیقی اصیل ایرانی از دیدگاه‌های نواندیش و تحول‌گرا، تلاش برای تامین زیرساختارهای لازم در جهت ماندگاری گونه‌های مختلف موسیقی محلی، حمایت از نسل جوان موسیقی ایرانی (سنتی، نواحی، کلاسیک و دیگر گونه‌های موسیقی روز) که آثار جدی و حرفه‌ای را با برخورداری از شناخت درست و اصولی عرضه می‌کنند، ارتقای سطح ذائقه موسیقایی عمومی از طریق فعالیت‌های پژوهشی، اجرایی، برنامه‌ریزی، تلاش برای برخورداری عموم مناطق کشور از موسیقی طراز اول با راه‌اندازی شعب استانی و هدایت و حمایت آن‌ها،ایجاد اتاق فکر برای موسیقی ایرانی و استفاده از صاحب‌نظران موسیقی و انتقال آن­ها به مراجع فرادستی سیاست‌گذار، توجه و حمایت بیشتر نسبت به بخش‌های مغفول‌مانده‌ موسیقی و الگو و نمونه‌سازی با آفرینش آثار موسیقایی برجسته و جدی در عرصه‌ی موسیقی کشور فعالیت می کند.

اساسنامه انجمن موسیقی با عنوان انجمن هنری حفظ و اشاعه‌ سرود و آهنگ‌های انقلابی دهم مهرماه سال هزار و سی‌صد و شصت‌وچهار تهیه شد. ایرج نعیمایی از ۱۳۶۹ تا ۱۳۸۵، بابک رضایی از ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰، علی ترابی از ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵، بهرام جمالی از ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ و علی ثابت نیا از ۱۳۹۷ مدیر عامل انجمن یادشده بوده اند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انجمن موسیقی موسیقی ایران موسیقی جوان ۲۴۰۰ اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور یادمان پروفسور معتمدنژاد با حمایت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود و فراخوان جشنواره پارسال اعلام شد.

او افزود: روزنامه‌نگاران شاغل و آزاد، خبرنگاران و اصحاب رسانه دارای عضویت در خانه مطبوعات از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و جنوب کرمان آثار خود را ارسال کردند.

فرخنده با اعلام اینکه بیشترین آثار ارسالی به ترتیب با ۳۱۳ و ۱۴۰ اثر مربوط به استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است تصریح کرد: علاقه‌مندان با آثار تولیدی خود در بازه زمانی اول شهریور ۱۴۰۱ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور شرکت کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار ابتدا تا ۲۰ فروردین امسال تعیین و تا ۳۱ فروردین تمدید شد اظهار کرد: این جشنواره در ۲ بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود که در بخش آزاد شامل سرمقاله و یادداشت، تیتر، خبر، گزارش، عکس و مصاحبه تعیین شده است.

او ادامه داد: در بخش موضوعی این جشنواره نیز موضوعاتی از قبیل مهار تورم، رشد تولید، پرهیز از اسراف و تجمل، معرفی کالا‌های فرهنگی بومی، معرفی پروفسور معتمدنژاد، تحکیم بنیان خانواده با موضوعات جمعیت - زیست عفیفانه، پیشگیری از توزیع و اعتیاد به مواد مخدر - امنیت پایدار مرز - انسجام اجتماعی و اعتماد به نفس ملی اعلام شده است.

فرخنده عنوان کرد: براساس تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه مذکور سه یا چهار داور با تعیین دفتر مطالعات برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آثار را داوری و نتیجه نهایی را اعلام می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مناسبت زادروز دکتر کاظم معتمدنژاد پدر علم ارتباطات نوین ایران و روز ارتباطات و روابط عمومی تعیین شده است.

اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور با بررسی ۳۸۰ اثر از ۷ استان کشور تیر سال ۱۴۰۱ به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد و افراد برتر در ۲ بخش حرفه‌ای و موضوعی معرفی و تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت
  • آثار مخرب شبه‌علم‌ها به اقتصاد سلامت کشور/ تازه شدن دعوای اهدای خون و حجامت با تعرفه‌های پزشکی 1403
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • انتصاب سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر ارومیه