Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، نعمت‌الله مسعودی متخصص طب سنتی درباره خواص خاکشیر اظهار کرد: خاکشیر بذر گیاه است که معمولا در صحراها و نقاط مختلف دیده می‌شود.

وی ادامه داد: دو مدل از خاکشیر در کشور داریم که یکی بزرگ‌تر و یکی کوچک‌تر است. بذر گیاه خاکشیر دارای مزاج گرم و تر است، اشتهاآور، مقوی هاضمه و دستگاه گوارش، نیکوکننده رنگ بوده و چهره را بهتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص طب سنتی گفت: خاکشیر سردی گوارش را از بین می‌برد، لینت مزاج بوده و اگر همراه با شیر مصرف شود، چاق کننده است.

مسعودی افزود: خاکشیر سم‌زداست و قابلیت دارد ادویه سمی را از بدن دفع کند. متاسفانه هر آنچه امروزه مصرف می‌کنیم بخش‌هایی از سموم را دارد و خاکشیر از بذرهایی است که اکثر جامعه نیاز به استفاده آن را دارند.

وی با بیان این‌که سوداوی مزاج‌ها نیز می‌توانند از این بذر استفاده کنند، یادآور شد: خاکشیر برای بیماری‌های زنان قابل استفاده است، البته باید بدانیم مصرف زیاد آن می‌تواند سردرد ایجاد کند.

کد خبر 524786 برچسب‌ها طب سنتی گیاه دارویی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طب سنتی گیاه دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواید یک ویتامین برای زنان

آفتاب‌‌نیوز :

فواید مهم این ویتامین شامل درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالا و گرفتگی یا انسداد رگ‌ها است.

ویتامین‌ای به گروهی از ترکیبات محلول در چربی گفته می‌شود و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد.

آنتی‌اکسیدان‌ها ترکیباتی هستند که اکسیداسیون را مهار می‌کنند. اکسیداسیون یک واکنش شیمیایی است که می‌تواند مولکول‌های مضری موسوم به رادیکال‌های آزاد را تولید کرده و از این طریق به سلول‌های بدن موجودات زنده آسیب برساند.

ویتامین‌ای همچنین برای سیستم ایمنی بدن بسیار اهمیت دارد. بدن انسان خود قادر به تولید این ویتامین نیست و مصرف مواد خوراکی نظیر دانه‌های روغنی مانند فندق، گردو و همین‌طور روغن زیتون و روغن آفتاب‌گردان می‌تواند نیاز بدن به ویتامین‌ای را تامین کند.

یکی از خواص ویتامین‌ای برای زنان، کمک به تنظیم هورمون‌های بدن است. جلوگیری از سقط جنین در دوران بارداری، درمان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها و جلوگیری از گرگرفتگی از دیگر خواص ویتامین‌ای برای زنان است.

همچنین مصرف این ویتامین در زنان باعث کاهش انقباضات و درد‌های عادت ماهانه می‌شود.

با این حال پزشکان تاکید دارند: اگرچه این ویتامین برای زنان نتایج مثبت زیادی به همراه دارد، اما بهتر است زیر نظر پزشک متخصص مصرف شود چراکه استفاده بیش از اندازه آن می‌تواند عوارض جانبی متعددی نظیر مشکلات پوستی یا گوارشی در پی داشته باشد.

متخصصان تغذیه همچنین تاکید دارند: بر خلاف آنچه تاکنون تصور می‌شد برای جذب ویتامین‌ای نیازی به مصرف هم‌زمان چربی نیست. نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهد ویتامین‌ای حتی در مواردی که شرکت‌کنندگان تا ۱۲ ساعت بعد، چربی مصرف کرده‌اند نیز جذب بدن آن‌ها شده و سودمند بوده است.

بنابر گزارش سایت «مای فود دیتا»، برخی مواد غذایی حاوی بالاترین مقادیر ویتامین‌ای شامل تخمه آفتابگردان، بادام‌ها، آووکادو، اسفناج، کیوی، کلم بروکلی، ماهی قزل آلا، روغن زیتون و میگو هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • خواص گیاه رازیانه + فیلم
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • دوربین ثبت وقایع خودرو؛ مزایا، قیمت و هر آنچه باید بدانید
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • تأثیر معجزه آسای خاکشیر و عسل برای سلامتی بدن
  • هر آنچه که باید قبل از خرید پین هوش مصنوعی Humane بدانید