Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دهاقان، نشست تخصصی «ماهیت نژادپرستی در آمریکا» از سوی دفتر هم‌اندیشی شورای راهبردی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور ۱۵۰ استاد دانشگاه به صورت مجازی و برخط برگزار شد.

کارشناس مسائل آمریکا و مجری شبکه پرس تی وی در این نشست به شرح وقایع اخیر کشور آمریکا پرداخت و در عین حال این سؤال را مطرح کرد که چرا بعد از ۴۰۰ سال هنوز در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد نژادپرستی در آمریکا هستیم؟

مرضیه هاشمی اظهار کرد: «قدمت نژادپرستی در آمریکا به قدمت تاریخ این کشور و نژادپرستی در روح و ذهن آمریکاییان رسوخ کرده است، واقعیتی که در تاریخ این کشور وجود دارد و به‌راحتی از بین نمی‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی اضافه کرد: «آمریکایی‌ها از زمان کشف قاره آمریکا، سیاهان را برای بردگی و کسب سود به بند کشیدند و با زیرپاگذاشتن انسانیت، سعی کردند سود بیشتری را از تجارت بردگان سیاه به دست بیاورند.»

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: «بعد از پایان برده‌داری، آمریکایی‌ها، قوانین و مقرراتی وضع کردند که سیاهان نتوانند پیشرفت کنند و زندگی مستقل داشته باشند. ریشه این تفکر در نژادپرستی و رفتار غیرانسانی با سیاهان بود. رفتار خشن و وحشیانه با سیاهان از ابتدای تاریخ وجود داشت و سران سیاهان را با بهانه‌های مختلف در انظار عمومی اعدام می‌کردند.»

مجری شبکه پرس تی وی یادآور شد: «این جنایت آمریکا در طول زمان برده‌داری از بین نرفت و فقط شکل ظاهری آن تغییر کرد، آنچه شما خوانده یا شنیده‌اید، من با پوست و استخوان لمس کرده‌ام.»

هاشمی متذکر شد: «در جریان کشتن جورج فلوید، پلیس سفیدپوست نزدیک به ۹ دقیقه زانوی خود را روی گردن مقتول گذاشت و همزمان وقیحانه به دوربین خیره شد. این به آن معناست که هیچ ابایی از رفتار وحشیانه خود ندارد؛ چراکه در طول زمان از خشونت پلیس علیه سیاهان حمایت شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به وضعیت سیاسی موجود در آمریکا و کاهش چشمگیر محبوبیت دولت فعلی، رکود اقتصادی موجود، کاهش ارزش دلار و ... کاهش قدرت و اعتبار جهانی این کشور قابل پیش‌بینی است.»

این کارشناس مسائل آمریکا مطرح کرد: «باید درباره مسائل روز، معادلات سیاسی و... تحقیق بیشتری داشته باشیم، پشت صحنه جریانات را کشف کنیم، فریب ظاهر قضایا و جریان‌های سیاسی را نخوریم و صحبت رسانه‌ها را بدون تحقیق قبول نکنیم؛ چراکه هریک از آنها به‌دنبال اهداف حامیان خود هستند.»

انتهای پیام/

240 / 167 هم اندیشی شورای راهبردی مرضیه هاشمی جرج فلوید نژادپرستی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مرضیه هاشمی جرج فلوید نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز چهارشنبه کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضای جهانی به خاطر ضعف رشد اقتصاد چین و همچنین پایین آمدن احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا از نگرانی نسبت به عرضه نفت به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه پیشی گرفته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۴۷ کاهش به ۸۹ دلار و ۶۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۲ درصد کاهش ۸۴ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

مشکلات اقتصادی حساسیت سرمایه‌گذاران را تحت فشار گذاشته، تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی را کاهش داده و قیمت نفت را از ابتدای هفته جاری پایین آورده است. در حال حاضر توجه سرمایه‌گذاران معطوف پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران است.

تحلیلگران عقیده دارند احتمال به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و اطلاعات اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار چین نگرانی در مورد تقاضا را افزایش داده است.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت اطلاعات ناامید کننده اقتصادی آمریکا که حاکی از تورم بالاتر از حد انتظار بوده، بدین معناست که بانک مرکزی زمان بیشتری برای اطمینان از کاهش تورم تا هدف دو درصد نیاز دارد؛ بنابراین احتمالاً زمان کاهش نرخ بهره به تعویق می‌افتد.

اقتصاد چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا سریع‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول سال جاری میلادی رشد کرده، اما بسیاری از شاخص‌ها از جمله سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، خرده فروشی و تولید صنعتی کاهش یافته که حاکی از ضعف تقاضا در خانه است.

در خاورمیانه، سومین اجلاس کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود در روز سه‌شنبه برگزار شود، تا امروز چهارشنبه به تعویق افتاده است. متحدان غربی این رژیم در فکر تحریم‌های جدید علیه تهران هستند تا مانع حمله رژیم صهیونیستی به ایران شوند.

تحلیلگران عقیده دارند پاسخ موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی احتمالاً باعث نمی‌شود آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه صادرات نفت ایران وضع کند که دلیل آن نگرانی در مورد بالا رفتن قیمت نفت و عصبانی کردن چین به عنوان بزرگترین خریدار این کالاست.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • ثبات بازار طلا بعد از نوسانات اخیر
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹