Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه امکان ارتقای راندمان 178 توربین گازی در سطح کشور وجود دارد، گفت:‌ راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال 39 درصد افزایش می‌یابد.

 محسن طرزطلب در مراسم افتتاح پروژه ارتقای ظرفیت نیروگاه شهید بسطامی شاهرود با اعلام با ارتقای ظرفیت واحدهای گازی 162 به 183 مگاوات، 21 مگاوات به ظرفیت هر یک از واحدهای گازی کشور افزوده می‌شود، اظهار داشت: در روند اجرای این طرح توانسته‌ایم با همان میزان سوخت مصرفی سال گذشته نیروگاه حدود 21 مگاوات به توان تولیدی این واحد بیفزایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای این پروژه رشد دو درصدی راندمان نیروگاه را به همراه داشته و صرفه‌جویی سالیانه 15 میلیون لیتر در مصرف سوخت از دیگر ثمرات انجام این طرح بوده است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه در بخش تولید امکان ارتقای 178 توربین گازی v94.2 وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر مالکیت 80 درصد این واحدها در اختیار بخش خصوصی و 20 درصد آن در اختیار بخش‌های دولتی است.

طرزطلب تاکید کرد: هم اکنون این امکان وجود دارد که در راستای سیاست چند سال اخیر دولت برای کاهش مصرف سوخت بتوانیم با صرف هزینه بسیار اندکی توان تولیدی برق کشور را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: بهینه‌سازی مصرف سوخت در طی یک دهه گذشته مورد توجه جدی وزارت نیرو بوده است، درصددیم با هماهنگی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و وزارت نفت بتوانیم با استفاده از پتانسیل تبصره 12، منابع صرف شده برای سرمایه‌گذاری در این را بازپرداخت کنیم.

طرزطلب خاطرنشان کرد: این اطمینان به تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و دولتی ارائه می‌شود که در صورت اجرای طرح‌های ارتقای توان تولید نیروگاهی، تمامی سرمایه‌گذاری انجام شده را بازپرداخت خواهیم کرد.

وی گفت: در سال جهش تولید 9 واحد بخار به ظرفیت یک هزار و 454 مگاوات وارد مدار خواهد شد، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته راندمان نیروگاه‌های حرارتی امسال برای نخستین بار به 39 درصد افزایش خواهد یافت.

 ایلنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: راندمان نیروگاه مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم

رئیس جمهور از تلاش دولت برای رفع ناترازی در تولید برق خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در حاشیه افتتاح فاز توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان، اظهار داشت: 22 هزار مگاوات ناترازی داشتیم که همکاران ما در وزارتخانه‌های نیرو و صمت تلاش کردند که بتوانیم تولید برق داشته باشیم و نیروگاه‌ها فعال شود.

وی افزود: در اقدامی جهادی هشت هزار مگاوات برق داخل مدار تولید شد و به رفع بخشی از ناترازی‌ها کمک کرد.

رئیس جمهور اضافه کرد: این نیروگاه با ظرفیت 366 مگاوات در حال انجام کار است که با انجام کار جهادی و در زمانی بسیار محدود به نتیجه رسیده که جا دارد از همه عوامل تشکر و قدردانی کنم.

.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • میزان تولید آب شرب در چهارباغ افزایش می‌یابد
  • خارج شدن واحد یک نیروگاه حرارتی بیستون
  • دولت رفع ناترازی در تولید برق را پیگیری می‌کند + فیلم
  • هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است
  • سفر رئیس جمهور به استان سمنان/ جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی‌ و صنعتی
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • رئیسی فاز توسعه نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • رئیس‌جمهور طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باکری سمنان را افتتاح کرد
  • افتتاح واحد‌های گازی نیروگاه برق شهید باکری سمنان
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای