Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالقانی در خصوص وجود یک شبکه دلالی گسترده در فوتبال کشور صحبت کرده است.

طرفداری - عبدالکاظم طالقانی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال می گوید رفتن مربیان بزرگی مثل استراماچونی، برانکو، ویلموتس، دنیزلی و کالدرون از ایران دست یک شبکه دلالی است که روی ذهن کار می کنند.

عبدالکاظم طالقانی در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارات اخیر رییس سابق فدراسیون فوتبال پیرامون حضور بدون هماهنگی یک واسطه در ترکیه در هنگام افتتاح حساب ویلموتس و گفت‌وگوی این واسطه با سرمربی سابق تیم ملی عنوان اظهار داشت:

همان زمان مراجع مرتبط گزارش مربوط را به آقای تاج دادند و موضوع پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال در هیچ سطحی با این فرد رابطه ای نداشته است. نمایندگان رسمی فدراسیون فوتبال در آن روز خزانه‌دار و مترجم بودند.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:

در این مدت مباحثی مطرح شده که به دور از واقعیت بوده است. یک بحث مهم در فرآیند مربوط به عقد قرارداد با سرمربی سابق تیم ملی این است که هیات رییسه فدراسیون فوتبال از روز نخست از حضور ویلموتس در ایران توسط رییس وقت فدراسیون مطلع بود. آقای تاج در اردیبهشت 98 در نشست با اعضای هیات رییسه گزارش‌های مبسوطی پیرامون روند انتخاب سرمربی تیم ملی ارائه کردند و ما از کلیه اتفافات رخ داده در این باره اطلاع داشتیم. اینکه لوپتگی و رنار به عنوان گزینه های نخست شرایط حضورشان مهیا نشد و پس از آن با ویلموتس مذاکره شد را آگاه بودیم.

وی افزود:

فراموش نکنیم  روزهایی که ویلموتس به کشورمان آمد سنگین ترین تحریم‌های ظالمانه در فوتبال ما بود. جوری این جریان علیه ویلموتس جوسازی کرد که گویی فدراسیون فوتبال یک مربی بی نام و نشان را استخدام کرده است. مگر همین مربی نبود که در سال های 2013 و 2014 مربی سال بلژیک شد؟ همان زمان گفتند سازنده نسل طلایی فوتبال بلژیک و بعد به ما ایراد گرفتند که نه خیر ایشان سازنده این ستاره‌ها نبوده و بلکه مربی شان بوده است.

طالقانی ادامه داد:

جالب است همان زمان مقاله فیفا در دسامبر 2015 به دست من رسید که نویسنده آن به ویلموتس بابت تیم بزرگی که ساخته و نسل جدیدی که گرد هم آورده است تبریک گفته بود. اینجا اما در کشورمان سال هاست جریاناتی حکم‌فرماست که تیم ملی را می زنند. در زمان مربیان قبلی هم همین بود. یادتان هست با کی روش چه کردند؟ اصلا جدا از این با مربیان ایرانی چه کردند؟ با امثال مایلی کهن ها، قلعه نویی‌ها، دایی‌ها چه کردند؟ این ها باندهایی هستند که منافع شان در تضاد با موفقیت فوتبال ملی است.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصریح کرد:

تاریخ را نمی شود پاک کرد. من آرشیوی از اردیبهشت 98 دارم که 20 کارشناس خبره به فدراسیون بابت حضور ویلموتس تبریک گفته بودند. اینکه او رزومه قابل قبولی دارد  و اینکه او سبک فوتبال بلژیک را به فوتبال ما می آورد. چه شد؟ وجدان تان را قاضی کنید! اگر در لحظات پایانی مقابل عراق گل نمی خوردیم خداوکیلی این حرف ها وسط می آمد؟ چقدر فوتبال نتیجه گرا؟ تا چه زمانی؟

طالقانی افزود:

در بحث رقم قرارداد هم فکر می‌کنم توضیحات آقای تاج بسیار مبسوط بود. اول اینکه وقتی یک مربی می پذیرد در کشوری فعالیت کند که در فشار تحریم های ظالمانه است طبیعی است که شرط و شروطی می گذارد. بعد اینکه شما ببینید آقای کی‌روش با پرتغال 800 هزار دلار قرارداد داشت و بعد وقتی به ایران آمد قراردادش 500 هزار دلار اضافه شد. یا وقتی ایشان از ایران رفت دو برابر قرارداد را با کلمبیا بست. آیا آنجا هم باید بگویند که او گران است؟ این حرف‌ها چیست؟ شما دیدید در یک مقطع کوتاه مربیان بزرگی مثل استراماچونی، برانکو، ویلموتس، دنیزلی و کالدرون با هم از ایران رفتند. من پشت این جریان را یک شبکه دلالی می بینم که روی ذهن کار می کنند.

وی تاکید کرد:

ویلموتس تا شهریور پای کارش بود. حتی در مقطعی که فیفا دی در جریان نبود اردو گذاشت. چند بازی لیگ در تهران و شهرستان ها را از نزدیک دید. با مربیان لیگ برتر و تیم‌های ملی جلسات متعدد داشت. بسیاری از اردوها و بازی های دوستانه تابستانی تیم های ملی پایه را از نزدیک دید. این قدر با مردم ایران‌خو گرفته بود که حتی بین کارگران گل گهر و مردم تبریز رفت و با آنها عکس گرفت. او با لژیونرها هم دیدارهای زیادی داشت. دستیارانش هم کل بازی ها را رصد می‌کردند. به هر حال باز هم می گویم که اگر ما در ثانیه های پایانی آن گل را دریافت نمی کردیم اینجا الان وضع تفاوت داشت. هر مربی ایرادتی دارد اما این هم نیست که سیاه و سفید ببینیم. این ها بحث های کارشناسی است که حتما بررسی موارد عمیق اینچنینی به فوتبال‌مان کمک می کند.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: هیات رییسه فدراسیون فوتبال یک شبکه تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم

بهرام رضاییان در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون شایعه شکایت مهدی رحمتی از باشگاه فولاد اظهار کرد: با توجه به شرایط با او مذاکره کردیم و پیش قراردادی با هم داشتیم که او بعد از بررسی اعلام کرد یکسری بند‌ها باید از قراردادش حذف شود. 

وی افزود: او با آقای عارف‌نیا مدیر حقوقی باشگاه مذاکراتی انجام داد. من با آقای عارف‌نیا صحبت کردم که گفتند قرارداد و پیش قراردادی را به ایشان دادیم. آقای رحمتی گفتند به شما خبر می‌دهم و بعد برای جلسه‌ای رفتند تهران، اما تاکنون نه شکایتی دست ما رسیده و بحثی نبوده است. من خودم با آقای رحمتی صحبت کردم؛ و فکر می‌کنم چیز خاصی نبوده است.

مدیرعامل فولاد در خصوص اینکه چرا امسال وضعیت این تیم در حد فاجعه بوده است گفت: در این مورد دلایل زیادی وجود دارد. ما دنبال راهکار و برون رفت از این شرایط هستیم تا در این شش بازی امتیازات لازم را بگیریم. با کمک خداوند، حمایت هواداران و تلاش بازیکنان خوبی که داریم باید بتوانیم امتیاز لازم را بگیریم. شخصا در این خصوص دغدغه ندارم و به آقای ویسی و بازیکنانمان اعتقاد دارم. بازیکنان ما شرایط را درک و لمس کردند. همه حمایت‌ها را از تیم انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تیم را در لیگ حفظ کنیم.

رضاییان در خصوص فسخ قرارداد مارتینز با فولاد و دلایل این موضوع گفت: او درباره قرارداد با مارتینس گفت: نمی‌خواهم دوباره به گذشته برگردم. همیشه فولاد خوزستان را در بالای جدول دیدیم. اما به نظرم مشکلاتی وجود داشت، شاید از نظر من فولاد خوزستان اول فصل شاید هیچگونه بدنسازی را انجام نداد. بعد از آن مارتینز بیست روز تعطیلی تمرینات را اعلام کرد. به او گفتم تعطیلی تمرین به تیم ضربه می‌زند ولی او گفت من برنامه دارم. بعد از نیم فصل برگشتیم و در آبادان بازی برگزار کردیم و باختیم. همان زمان اعضای هیات مدیره و من به این جمع بندی رسیدیم که از آقای مارتینز از تیم جدا شود.

وی در خصوص اینکه حضور او در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و باشگاه فولاد به صورت همزمان، مشکلی برای کار‌های باشگاه ایجاد نمی‌کند گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال یک جایگاه حقوقی است. به عنوان مدیرعامل یک باشگاه در هیات رئیسه فدراسیون انتخاب شدم. مواردی که دوستان این روز‌ها در فضای رسانه‌ای ذکر کردند شامل حال من نمی‌شود. بعضی از دوستان در هیات‌های فوتبال با فدراسیون قرارداد مالی دارند و خود آقای تاج هم به درستی به این موضوع اشاره کرد که نباید افراد با قرارد‌های متعدد از فدراسیون فوتبال پول بگیرند. این موضوع شامل اعضای هیات رئیسه نمی‌شود. علیرغم این من که الان اینجا و در باشگاه فولاد هستم هیچ قرارداد مالی با فدراسیون فوتبال ندارم.

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره جذب عبدالله ویسی به عنوان سرمربی فولاد گفت: ویسی جزو افتخارات استان خوزستان و جزو کسانی است که قهرمانی لیگ را برای استان به ارمغان آورده است. زمانی که وارد پروسه انتخاب سرمربی شدیم، او در آبادان بود. ما گزینه‌هایی داشتیم که به هر طریقی نتوانستیم با آنها قرارداد ببندیم. اینکه بخواهم بگویم در خصوص انتخاب سرمربی تعلل شد واقعا اینگونه نیست. من با هیات مدیره باشگاه ذوب آهن اصفهان و خود محمدی ربیعی به توافق رسیدیم و مذاکراتمان را انجام دادیم و من از اینجا راهی اصفهان شدم تا کار را نهایی کنم که روز آخر کارخانه ذوب آهن کارشکنی کرد و مانع کار شد. وگرنه ما بخواهیم در انتخاب مربی تعلل کنیم اینگونه نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از مورینیو، دشان و آنچلوتی تا آلونسو، کلوپ و فان خال؛ کدام مربیان بزرگ به همکاری با لیورپول «نه» گفتند؟
  • نبی: انتخاب برترین‌ها از سوی رسانه ملی انگیزه ها را بالا برده است
  • برگزاری نشست کمیسیون‌ ورزشکاران و مربیان فدراسیون دوومیدانی
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم
  • محرومیت و جریمه نقدی مربی مس رفسنجان
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • پوست اندازی در اسکی با ورود نسل جدید مربیان و مدرسان
  • رضاییان: شکایتی از رحمتی دریافت نکردم/ عضو هیات رئیسه هستم، اما قرارداد مالی با فدراسیون ندارم