Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا قدیر سه‌شنبه ۳ تیر در برنامه گفتگوی ویژه خبری به آخرین وضعیت کرونا در استان قم اشاره کرد و گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعه در بیمارستان‌های استان هستیم به‌طوری‌که از ۸۰ نفر در چند روز قبل به ۱۶۰ نفر در تاریخ دیروز در بیمارستان کامکار رسیده که این نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم عنوان کرد: اگر در دو هفته گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های قم دو رقمی شده بود و حتی در برهه‌ای به ۸۰ نفر نیز رسیده بود، امروز شاهد هستیم که ۱۴۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده و این زنگ خطر است.

وی با تاکید بر پرهیز از سفر کردن گفت: یکی از راه‌های انتقال که بسیار نیز می‌تواند خطرناک باشد، مسافرت رفتن به ویژه مسافرت به مناطق قرمز یا حضور افرادی از مناطق قرمز به قم است که از همه مردم درخواست می‌کنیم که رعایت کرده و حتی اگر کسی می‌گوید که می‌خواهم به قم بیایم، از او بخواهید که در همان محل زندگی خود بماند.

قدیر افزود: روز گذشته ۲ تیر یک مورد فوتی مربوط به کرونا در قم داشتیم که یک خانم میانسال بود و از طریق اقوامشان که از یک منطقه قرمز به قم سفر کرده بود، مبتلا و متاسفانه جان خود را از دست داد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی قم یادآور شد: همچنین برگزاری مراسم‌ عروسی و عزا نیز از دیگر مسائلی است که روند ابتلا را گسترش می‌دهد و از مردم درخواست می‌کنیم رعایت کرده و در این مراسم شرکت نکنند.

وی افزود: تا قبل از اردیبهشت۹۹،  ۸۰ درصد مردم تمامی مسائل بهداشتی را رعایت می‌کردند اما امروز به کمتر از ۳۰ درصد رسیده و این زنگ خطری برای استان است.

قدیر با انتقاد از افزایش حضور ماشین‌هایی با پلاک‌های دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های قرمز در قم خاطرنشان کرد: مردم قم همواره نشان داده‌اند که مهمان نواز بوده و از مهمان استقبال می‌کنند اما این ایام وقت مهمانی رفتن، مسافرت رفتن و پذیرایی از مهمانان دیگر استان‌ها نیست و باید به مهمانان بگوییم که در ایام بعد از کرونا به قم سفر کنند.

کد خبر 524781 برچسب‌ها كرونا در ايران استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حیوان گزیدگی از جمله مواردی که سالانه افراد زیادی بابت آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه دارند، ابراز داشت: موضوع حیوان گزیدگی می‌تواند موجب بیماری و در صورت عدم درمان به مرگ افراد منتهی شود.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ نفر برای حیوان گزیدگی به مراکز تحت پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند، افزود: در این میان سگ‌ها بیشترین عامل حیوان گزیدگی را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۸۳ درصد حمله مربوط به سگ‌های صاحب دار بوده است، ابراز داشت: سگ‌های بی صاحب ۱۷ درصد حیوان گزیدگی را شامل می‌شود.

قدس ضمن بیان اینکه مقایسه آمارها از سال ۹۹ رشد حیوان گزیدگی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی این سه سال گذشته در حوزه مناطق تحت پوشش با رشد حیوان گزیدگی مواجه هستیم به طوری که سال ۱۴۰۱ آمار یک هزار و ۹۹۶ نفر و سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۳۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: حیوان گزیدگی امکان انتقال بیماری از سگ به انسان همراه دارد لذا باید به دلیل بیماری هاری افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6085772

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • تغییر سبک زندگی راه برون رفت از شیوع سرطان
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی