Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی مسائل نظامی و صنعت دفاعی ، بحران ارزی و مشکلات داخلی و امنیتی کشور موارد کاری امروز پارلمان بود؛موضوعاتی با اهمیت و جایگاه زیاد که در خلال رسیدگی به آن رییس مجلس شورای اسلامی قول حل مشکلات معیشتی را به مردم داد.

به گزارش تابناک، امروز بهارستان روز شلوغی را گذراند،‌جلسه ای 5 ساعته که بخشی از آن برای بررسی مسائل نظامی و صنعت دفاعی کشور به صورت غیرعلنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر توضیحات نمایندگان، امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گزارشی به نمایندگان ضمن ارائه توضیحاتی درباره توان دفاعی کشور در حوزه‌های موشکی، تولید شناورها و هوافضا بیان کرد که امروز بیش از 70 درصد قطعات بالگرد و هواپیما در داخل کشور تولید می‌شود.او همچنین از نمانیدگان خواستار تخصیص اعتبارات و حمایت ها در این حوزه شد.

رضا طلایی نیک معاون پارلمانی وزیر دفاع هم توضیحات وزیر را درباره روند پیشرفت صنایع دفاعی و سامانه‌های جدید تسلیحاتی کشور با اتکا به دانش بومی، متخصصان ایرانی، مشارکت بخش خصوصی، نخبگان و شرکت‌های دانش‌ بنیان و حوزه موشکی، پدافند هوایی، رزم زمینی، دریایی و هوایی عنوان و تاکید کرد که ایران متناسب با تهدید احتمالی در وضعیت دفاعی مناسبی در منطقه قرار دارد و در بومی سازی قطعات و محصولات دفاعی به خود اتکایی رسیده‌ است.

توضیحات محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس از جلسه غیرعلنی مجلس ناظر به این بود که وزیر دفاع درباره تغییر سیاست دفاعی به سیاست دفاعی فعال، نوسازی صنایع دفاعی، ارتباط ارگانیک با بخش‌های علمی و جامعه علمی کشور مطرح کرد و اینکه برای مقابله با هرگونه تهدیدی آماده هستیم.

با علنی شدن جلسه مجلس محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اقتصادی از برگزاری جلسه ای با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و رییس بانک مرکزی برای ورود به بحران ارزی کشور سخن گفت.

 او خروج از سوئیفت،‌ استفاده از مشوق هایی برای ورود منابع ارزی خانگی به بازار، استفاده از رمزارزها، راه اندازی بورس انرژی و بهره گیری از منابع ارزی انباشته شده در کشورهای آسیایی را از جمله راهکارهای موجود برای خروج از بحران دانست و در آخر هم تاکید کرد که ایران تنها متکی به درآمدهای ارزی نیست همان طور که در سال های 97 و 98 علی رغم تمام فشارها از منابع غیرنفتی استفاده کرد لذا مطمئنیم با ایجاد مشوق‌های صادراتی ایجاد کنیم می توانیم به راحتی میزان منابع ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی را به کوری چشم آمریکایی‌ها افزایش داده و آن ها را شکست دهیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برنامه قوه مقننه برای حل مسائل اقتصادی مردم را این گونه بیان کرد که اولویت اول مجلس یازدهم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، نظارت کاملاً ملموس شده و گزارشی به مردم می دهیم. همچنین اصلاح ساختار بودجه کشور و برگزاری جلسات متعدد با سازمان برنامه و بودجه ،‌توجه به بازار بورس و ایجاد اشتغال پایدار در دستور کار قرار دارد.

بعد از قول رییس قوه مقننه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم،‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم گزارش از اوضاع داخلی و امنیتی کشور ارائه کرد. او از موفقیت در برقراری امنیت بر اساس نرم بین المللی و علی‌رغم وجود برخی ناآرامی‌ها در کشورهای همسایه گفت. البته از مجلس هم درخواست برگزاری جلسه به صورت غیرعلنی برای طرح موضوعاتی کرد که امکان بیان آن از تریبون رسمی نیست.

وزیر کشور نمایندگان را هم این طور خطاب قرار داد که اگر ما اصولگرا هستیم باید به اصول اخلاقی و رفتاری پایبند بوده و از آنها تبعیت کنیم. صحبت‌هایی که دوستان در خصوص بحران داشتند حاکی از آن بود که از بحران هیچ اطلاعی ندارند. موضوع بنزین مصوبه‌ سران قوا بود و در شورای عالی امنیت ملی و دولت مطرح شده بود و کل کشور آمادگی لازم برای اجرای آن را داشت، موضوعی که یک سال در سه کمیته فنی، تبلیغاتی و انتظامی پیگیری شده بود.

در نهایت هم بارها اجرای این تصمیم برای اتخاذ تدابیر لازم عقب افتاد. هیچ کس راضی نیست یک قطره خون از دماغ کسی ریخته شود. بنده از همین جا از تمام نیروهای امنیتی و انتظامی که در صحنه بودند تشکر می‌کنم. دلیل آن اتفاقات نیز به دلایل خاصی باز می‌گردد که اینجا جای گفتن آن نیست. به راحتی نمی‌توان به افرادی که امنیت کشور را تامین می‌کنند، اتهام زد.

در جمع بندی جلسه هم قالیباف بر لزوم استفاده از مدیران با تجربه در مناطق دورافتاده و محروم  و همچنین توجه به نهادهای مردمی تاکید کرد چون استانداران، نمایندگان عالی دولت در استان‌ها، مسئول هماهنگی، رئیس شورای هماهنگی و رئیس شورای برنامه ریزی هستند و همه ظرفیت‌های استان را در اختیار دارند پس اگر نمایندگان مطالبات به حقی در استان‌ها دارند انتظار توجه به آن وجود دارد.

نشست های علنی مجلس به مدت یک هفته برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه تعطیل شد. با توجه به وضعیت اقتصادی موجود کشور انتظار می رود با آغاز مجدد جلسات پارلمان ورود جدی تر مجلس راهگشایی برای بحران های موجود باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی قالیباف مشکلات اقتصادی خون غلامرضا منصوری پرونده اکبر طبری جمعیت امام علی جمشید پژویان شارمین میمندی نژاد نسیم افغانی حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت محمدباقر قالیباف افزود: دولت و مجلس باید در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از این قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.

گفتنی است، این جلسه صبح دیروز با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • اظهارات معاون رئیسی درباره تعطیلات آخر هفته، بودجه ۱۴۰۳ و لوایح بررسی نشده در مجلس یازدهم
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی