Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم از برگزاری ۱۱ نشست علمی تخصصی در موضوع سیره امام رضا(ع) در دهه کرامت امسال در قالب «چهارمین جشنواره سیره امام رضا(ع) آموزه ها و کارکردها» خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام  «علی راد» در نشست رسانه ای چهارمین جشنواره علمی فرهنگی «سیره امام رضا؛علیه السلام  آموزه ها و کارکردها» که پیش ظهر امروز(سه شنبه 3تیر) در نمایندگی قم بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این همایش قرار است با گستره ملی برگزار شده و بخش های مختلفی نیز داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دفتر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: این جشنواره قرار است که در پنج بخش مجزا برگزار شود که بخش نخست آن «دهه کرامت در نگاه مراجع عظام تقلید» است و بخش دوم نیز با عنوان «حدیث کرامت» سلسله نشست های علمی در فضای مجازی به صورت وبینار خواهد بود.

 

وی یادآور شد: برنامه های وبینارها 11 گانه ما از امروز سه شنبه سوم تیرماه آغاز می‌شود و تا روز جمعه 13 تیرماه ادامه دارد؛ از جمله نشست های این جشنواره می‌توان به فرهنگ نیایش در میراث امام رضا(ع)، حیات سیاسی امام رضا(ع) در نگاه علامه سید جعفر مرتضی، کارآمدی سیره امام رضا(ع) در فقه شیعه، احادیث امام رضا(ع) در کتاب کافی شریف و نقش تأملات منبع شناسانه در کارآمدی مطالعات رضوی اشاره کرد.

 

حجت الاسلام راد با تأکید بر این که اساتید برجسته ای در این نشست های حضور پیدا خواهند کرد، گفت: از جمله این اساتید حجج اسلام والمسلمین مهدوی راد، علی خیاط، مهدی مردانی، محمود ملکی، دکتر توحیدی نیا و دکتر حسن طارمی هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نشست های یاد شده هر شب ساعت 21:30 به صورت زنده از فضای مجازی برگزار می‌شود، ابراز داشت: جایگاه امام رضا(ع) در شعر شاعران شیعه آذربایجان، ابعاد شخصیت، حیات و آثار امام رضا(ع) در مداخل دانشنامه جهان اسلام، تمدن شیعی و میراث امام رضا(ع)، تفسیر امام رضا(ع) در آینه پژوهش و امام رضا(ع) در پژوهش های خاورشناسان از دیگر نشست های این جشنواره خواهد بود.

 

رئیس دفتر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم عنوان کرد: بخش سوم این جشنواره برگزاری همایش «جایگاه امام رضا(ع) در مذاهب اسلامی» با حضور اساتید بین المللی از جمله فضیل عیاض از سودان، عبدالله دقاق از بحرین، احمد رضوی از شبه قاره، آسیه آدم علیو از نیجیریه و خانم رکسانا الیزابت از اسپانیا خواهد بود که این همایش به صورت حضوری از ساعت 9:30 تا 12 روز پنجشنبه 12 تیرماه در مؤسسه آموزش های کوتاه مدت جامعه المصطفی واقع در کوچه 41 خیابان 19 دی برگزار می‌شود.

 

وی مصاحبه تخصصی با صاحب نظران حوزه علوم، فرهنگ و سیره رضوی را از دیگر بخش های جشنواره یاد شده دانست و خاطرنشان ساخت: در بخش پنجم و نهایی این جشنواره استادان حوزه و دانشگاه به تبیین سیره امام رضا(ع) از صدای فضیلت و فطرت یعنی رادیو معارف خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام راد با اشاره به حامیان جشنواره یاد شده افزود: در برگزاری این جشنواره مراکز از جمله جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه معارف اسلامی، جهاد دانشگاهی، رادیور معارف و چند مرکز علمی و پژوهشی دیگر با بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در قم همکاری داشته اند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: نشست های یاد شده به صورت زنده از دو سایت بنیاد پژوهش های آستان قدس و همچنین آپارات پخش می‌شود که علاقه مندان برای شرکت مجازی در این نشست ها می‌توانند به لینک های http://webinnar.razavi.ir/qom/  و http://www.aparat.com/jahad.qom/live  مراجعه کنند.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی جشن های دهه کرامت دهه کرامت بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی آستان قدس رضوی در قم سیره امام رضا ع یاد شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۸۹۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد

به گزارش همشهری آنلاین، در این نشست علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه آرزوی قدیمی مدیران ارشد این بود که مرکز مطالعات بتواند به عنوان مغز متفکر شهرداری نقش‌آفرینی کند، اظهار داشت: از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری پیگیر احیای سطح نقش‌آفرینی مرکز بودیم. تلاش کردیم تا با آسیب‌شناسی بتوان به صورت عملی یک کارکرد عملیاتی در سطوح بالاتری را برای مرکز مطالعات شهرداری پیدا کرد.

او با تأکید بر تخصصی و پیچیده‌ بودن مجموعه اجرایی شهرداری تهران، اضافه کرد: مدیریت شهری موظف است از ابتدای تولد تا مرگ شهروندان خدمت‌گزار شهروندان باشد. این مجموعه بدون پشتوانه مطالعاتی و پژوهشی نمی‌تواند خدمت‌رسان مناسبی باشد. موضع فکر و تحلیل و اتکا به نظرات و اندیشمندان را باید در مجموعه مرکز مطالعات جست‌وجو کرد.

شهردار تهران با یادآوری اینکه برای ارتقاء نقش‌آفرینی مجموعه مرکز مطالعات، شورای سیاست‌گذاری تشکیل شد، گفت: اعضای این شورا معاونان تخصصی شهرداری و متناظرین آنها در مرکز مطالعات بوده و دبیر شورا هم رئیس مرکز مطالعات است .با تشکیل این شورا و حضور معاونان در آن، هم کسانی که به‌ صورت عملیاتی در صحنه مشغول فعالیت هستند، حضور دارند و هم صاحب نظران و پشتوانه‌های فکری و نظری که می‌باید تولید فکر و اندیشه کنند.

او نخستین گام این شورا را شناسایی نظام مسائل، مشکلات و سرفصل‌های هر بخش دانست و گفت: پس از آنکه صورتی از موضوعات در حوزه‌های مختلف روشن شد، باید هیأت‌های اندیشه‌ورز تخصصی برای چاره‌جویی آن مطابق نیاز اقدام کنند. هیأت اندیشه‌ورز موظف است با مطالعات خود، چراغ راه آینده را روشن کند.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد با تشکیل این شورا بتوان به صورت عملی، ارتباط منطقی و اجرایی مرکز مطالعات با نیازهای روز و واقعی شهرداری تهران را فراهم کرد. هم‌چنین مرکز مطالعات شهرداری باید بتواند همچون مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، راهنما و چراغ راه ما باشد. مرکز مطالعات بتواند با تغییر ساختار و پیوستگی ارتباط با مجموعه شهرداری، آثار بالاتری را در حوزه‌های مختلف اجرایی ایفا کند.

کد خبر 845279 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری تهران

دیگر خبرها

  • برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی منابع انسانی شرکت آبفای استان یزد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • برگزاری سه کارگاه علمی تخصصی همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب»
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • اولین کنفرانس ملی مهارت ایران برگزار می‌شود
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد