Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس بنیاد شهید: استانداری‌ها، نمایندگان مجلس، نهاد‌ها و مجموعه‌های استانی بخش‌هایی از ظرفیت‌های استان‌ها برای خدمت‌رسانی به ایثارگران هستند که باید به‌خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از «ایثار»، هشتمین جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران به ریاست سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی فقیه، معاونان، مشاوران و مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه با بیان اینکه کمتر از 15 درصد افراد جامعه ایثارگری با ستاد مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران در ارتباط هستند، افزود: بیش از 85 درصد این عزیزان در استان‌ها حضور دارند و ارتباط آن‌ها با ادارات کل استانی و ادارات شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران برقرار می‌شود.
اوحدی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌ها برای خدمت‌رسانی به ایثارگران، گفت: استانداری‌ها، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، شورا‌های برنامه‌ریزی استانی و نهاد‌ها و مجموعه‌های استانی بخش‌هایی از این ظرفیت‌ها هستند که باید به‌خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: حل مشکلات و مسائل مربوط به جامعه معزز ایثارگری ابتدا باید در استان‌ها و با کمک امکانات و پتانسیل‌های خود استان انجام شود، اما برای مواردی که نیاز به رسیدگی و حل‌وفصل از طریق ستاد مرکزی وجود دارد باید امکان دسترسی مدیران کل استانی به معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران بدون واسطه، سهل و فوری وجود داشته باشد.
وی خواستار برگزاری جلسات هفتگی با کارشناسان استانی شد و افزود: رابطه مدیران کل استانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با ستاد مرکزی بنیاد باید مستمر و مداوم باشد.
اوحدی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک با دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، گفت: در این جلسه موضوعات مختلفی مطرح شد و از جمله بر این مسئله تأکید کردیم که اجرای کامل قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیاز به تأمین اعتبار لازم برای فعالیت‌هاست. همچنین اهمیت تأمین منابع برای پرداخت پاداش پایان خدمت و معوقات ایثارگران مورد تأکید قرار گرفت.
وی در خصوص ابلاغ 34 اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط دکتر روحانی، گفت: بیشتر مواردی که در این ابلاغیه وجود دارد مربوط به حوزه‌های اقتصادی است، لذا منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز باید در خدمت رفع مشکلات اقتصادی ایثارگران باشد. همچنین برنامه‌های اجرایی و گزارش اجرای این 34 اولویت باید تهیه شود.
معاون رئیس جمهور با اشاره به تشکیل دو شورای «راهبری فرهنگی_اجتماعی» و «راهبری اقتصادی» در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: شورای «راهبری فرهنگی_اجتماعی» با حضور وزیر آموزش پرورش و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته آینده تشکیل می‌شود. شورای راهبری اقتصادی نیز با حضور جمعی از صاحب‌نظران اقتصادی تشکیل می‌شود.
اوحدی در پایان خدمت به جامعه ایثارگری را مسئولیت و افتخاری برای تمام کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و گفت: خدمت ما در این مجموعه باید مطابق با سخن پیامبر (ص) باشد که فرمودند: «بهترین مردم، کسی است که مردم از خدمت او بهره‌مند شوند». ان شاءالله همه ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌گونه‌ای خدمت کنیم که زندگی‌مان رنگ و بوی ایثار و شهادت بگیرد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برگزاری جلسه شورای معاونان با استفاده از ویدئوکنفرانس را اقدامی خوب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: ان شاءالله تمام همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران در همه بخش‌ها به خوبی در کنار آقای مهندس اوحدی خواهند بود و در مسیر خدمت به ایثارگران ایشان را یاری خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: امیدواریم دکتر روحانی رئیس جمهوری محترم به‌زودی دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را معرفی کنند.
در این جلسه مدیران کل استان‌های قم، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، گلستان و کرمانشاه نیز از طریق ویدئوکنفرانس به ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های خود پرداختند.
 
پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان «مقدم»
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی درگذشت مرحوم «حاج عبدالحسین مقدم» پدر شهیدان سرافراز «فریده، حمیده، هانی، مصطفی و حبیب مقدم» و همسر شهیده معزز «زهرا عساکره» را تسلیت گفت.
به گزارش «ایثار»، متن پیام سعید اوحدی به شرح زیر است:
خانواده محترم شهیدان گرانقدر مقدم
سلامٌ علیکم
پدران والامقامی که در راه رضای معبود از بهترین سرمایه‌های خویش گذشتند و فرزندان عزیز خود را در راه خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار نمودند، اسوه‌های ایثار و نمونه‌های برتر استقامت و فداکاری‌اند.
مرحوم «حاج عبدالحسین مقدم» پدر شهیدان سرافراز «فریده، حمیده، هانی، مصطفی و حبیب مقدم» و همسر شهیده معزز «زهرا عساکره» سبکبال پر گشود و به سوی معبود خویش شتافت. به روح این سفرکرده به ملکوت و ارواح تابناک شهیدانش درود می‌فرستم.
ضمن عرض تسلیت و همدردی با شما خانواده محترم، از پروردگار متعال علو درجات برای آن عزیز والا مقام و شکیبایی و صبر جمیل برای بازماندگان مسألت دارم. ان‌شاءالله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و همجوار گردد.
 
انتصاب سرپرست حوزه ریاست و سرپرست اداره کل امور اقتصادی و مجامع بنیاد شهید و امور ایثارگران
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور احکام جداگانه‌ای «سرپرست حوزه ریاست»، «سرپرست اداره کل امور اقتصادی و مجامع» و «مشاور امور ویژه» بنیاد شهید و امور ایثارگران را منصوب کرد.
به گزارش «ایثار»، سعید اوحدی با صدور حکمی حجت ناصری را به عنوان سرپرست حوزه ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.
همچنین رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران طی حکم دیگری محمود تبریزی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و مجامع بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.
حجت الله امانی نیز با حکم اوحدی به عنوان مشاور امور ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد.
پیش از این نیز علی گرجی زاده و محمد باقری با حکم معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به ترتیب به‌عنوان مشاور حقوقی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشاور مالی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استفاده ظرفیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران مدیران کل استان رئیس جمهور کل استانی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند

عباس برزگر با اشاره به آمار نهایی سهمیه بگیران بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان گفت: ۵۵ نفر از جامعه ایثارگری در کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ در قالب کاروان‌های مختلف اعلامی سازمان حج و زیارت ثبت نام کرده اند.

وی اظهار داشت: سهمیه اعزام به حج تمتع به والدین، همسر و فرزندان شهدا، کلیه جانبازان و آزادگان و همسران ایشان به ترتیب اولویت اعلامی از سوی مرکز تخصیص پیدا کرده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان ادامه داد: بهره‌مندی جامعه ایثارگری از برکات سفر حج و جلب رضایتمندی خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر از مهمترین اهداف اعزام آنها به حج تمتع است.

طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک هزار و ۳۹۸ زائر در قالب سه پرواز طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال جاری از فرودگاه استان زنجان برای انجام حج تمتع به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • اجرای ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رئیس‌جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • پیش بینی حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای درمان ایثارگران
  • قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم