Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مطالبه ما از مجلس یازدهم تامین نیروی انسانی صالح برای قوه قضاییه برای برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامعلی کریمی در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز؛ یکی از مهمترین کارها برای مقابله با فساد را کار بر روی افکار عمومی دانست و اظهار کرد: اصل افکار عمومی است یعنی اگر جریان های غوغاسالار بتوانند روی افکار عمومی اثر بگذارند کار را عقیم می گذارند و از آن طرف اگر افکار عمومی مطالبه‌گری بکند و پای کار بیاید، مطالبات به سرانجام می رسد، پس اولین محور کار بر روی افکار عمومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد دانشگاه مقابله با شارلاتانیسم رسانه ای را یکی دیگر از اصول محوری برشمرد و افزود: باید در راه مقابله با جریان فساد سعی کنیم که افکار عمومی تأثیر پذیری چندانی از این غوغاسالاری نداشته باشد.

وی با تاکید براینکه باید در افکار عمومی مطالبه‌گری ایجاد شود خاطرنشان کرد: برخورد بدون ملاحظه با فساد باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، مطالبه ای که پشت سرش مردم و مسئولان پای کار بایستند از ضمانت اجرایی بیشتری برخوردار است.

کریمی منزوی ساختن افراد و جریان های اهل فساد سومین اصل بیان کرد و افزود: داغ ننگ را باید بر پیشانی مفسدان گذاشت یعنی خط و خطوط را رسانه ها اطلاع رسانی کنند تا این افراد به شدت منزوی شوند.

وی کار رسانه ای یکی دو سال اخیر را مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به اثرات خوبی که به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: می توان با فساد مقابله کرد اما باید از انحراف افکار عمومی جلوگیری کرد زیرا دشمنان سعی می کنند با انحراف افکار عمومی مطلب اصلی را در آن گم کنند.

تقویت قوه قضاییه باید در صدر مطالبات باشد

این تحلیلگر سیاسی به برخورد از روی تأمل و تانی با مفاسد و اخبار منتشر شده این مفاسد تاکید کرد و افزود: بعضا مشاهده می شود که در ادامه برخورد با مفاسد ناگهان خبری فوری و بدون تامل منتشر می شود که مبارزه با فساد را به انحراف می کشاند در حالیکه باید با کنکاش، تحلیل و تبیین پیرامون اصل خبر، از انتشار اخبار انحرافی که مقابله با مفاسد را از مسیر اصلی خود خارج می کند جلوگیری شود.

کریمی با بیان اینکه رویکرد مجلس یازدهم رویکرد انقلابی است و باید تقویت قوه قضاییه را در صدر مطالبات خود قرار دهیم اظهار کرد: قوه قضاییه در حالیکه امروزه به چند هزار قاضی صالح برای رسیدگی به حجم انبوه پرونده ها نیاز دارد، امکان استخدام را در حال حاضر دولت و سازمان برنامه بودجه بسته است و اجازه استخدام نمی‌دهد، بنابراین مجلس می‌تواند قوه قضاییه را تقویت کند چون بالاخره قوه قضاییه نیروی انسانی کارآمد باید داشته باشد.

تمرکز دشمن بر القای ناامیدی، بی اعتمادی و عدم تقویت امید و اعتماد بین مردم

وی بر حمایت از قوه قضاییه در خصوص تامین نیروی انسانی توسط مجلس تاکید کرد و افزود: مجلس با یک طرح بسیار خوب و مشورت با قوه قضاییه می‌تواند راهکاری پیدا کند و امکان تقویت قوه قضاییه در نیروی انسانی متخصص را انجام دهد و این مستلزم مطالبه‌گری از مجلس است.

این کارشناس سیاسی با تاکید براینکه رسانه در راس این مطالبه گری قرار می‌گیرد تا افکار عمومی را به این سمت هدایت کند تصریح کرد: نکته خیلی مهم دیگر که اتفاقا یکی از نقاط تمرکز دشمن هم است القای ناامیدی، بی اعتمادی و عدم تقویت امید و اعتماد بین مردم است و امروز ما بیشترین آسیب را در بحث اعتماد به دستگاه‌های اجرایی و قضایی کشور می بینیم.

وی افزود: تقویت یا ایجاد امید و اعتماد در بین مردم بسیار مهم است و باید به مردم گفته شود اگر یک قاضی فاسد بود و اگر معاون قوه قضاییه اینگونه فساد کرد، خود قوه قضاییه هم با قاطعیت و حتی شدیدتر و غلیظ تر از دیگر پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: باید تلاش ها برای دستگیری مفسدان اتفاق بیفتد چون حیثیت قوه قضاییه مطرح است و دشمن متمرکز بر ناامید کردن ملت و سلب اعتماد عمومی است.

وی افزود: در بازسازی اعتماد عمومی باید حداکثر تلاش را انجام بدهیم و برای مردم جا بیندازیم که دیوار این قلعه اختاپوسی به قول معروف خیبری جریان فساد قسمتی از آن با ورود آیت الله رییسی به دستگاه قضایی فرو ریخته است و این قلعه فتح خواهد شد و برای این کار نیاز به امید و اعتماد است تا این کار انجام شود.

کریمی در پایان متذکر شد: با تلاش باید فساد و دشمن را در سلب اعتماد عمومی و ناامید کردن جامعه از بین ببریم و برای روی کار آمدن دولت انقلابی و متدین متعهد و جوان زمینه سازی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امید و اعتماد نیروی انسانی افکار عمومی مطالبه گری قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

مجلس آمریکا بسته ۲۶میلیارد دلاری جدید برای کمک به رژیم صهیونیستی تصویب کرد. رسانه‌های آمریکا به بازداشت صد‌ها دانشجوی آمریکایی به بهانه حمایت از ‎فلسطین پرداختند.

شکاف عمیق بین دولتمردان صهیونیست‌زده و افکار عمومی در غرب، دیگر قابل انکار نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • شکاف بین دولتمردان صهیونیست‌زده با افکار عمومی در غرب غیرقابل‌انکار است
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت مجلس با ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • رییس قوه قضاییه: برای فراجا وظایف و مسئولیت‌هایی در حوزه عفاف و حجاب مقرر شده/ اگر قانون مرتبط با عفاف و حجاب نیز که اکنون در مجلس است، نهایی شود، باز هم در بخشی از این قانون، پلیس باید ورود داشته باشد
  • بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی
  • نوری قزلجه: دولت یا قوه قضاییه می‌توانند لایحه عفاف و حجاب را پس بگیرند