Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@21:27:55 GMT

صعود دوباره قیمت اوراق تسهیلات مسکن

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۱۶۳۸

صعود دوباره قیمت اوراق تسهیلات مسکن

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، قیمت اوراق تسهیلات مسکن، در معاملات امروز سه شنبه ۳ تیر فرابورس با افزایش نسبت به روزهای گذشته مواجه بود. به گونه‌ای که تقریباً همه نمادهای معاملاتی زیرمجموعه اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن در تابلوی امروز معاملات، سبزپوش بودند.

در این معاملات، قیمت اوراق تسهیلات مسکن در بیشتر نمادهای معاملاتی تسه، به بالای ۶۰ هزار تومان رسید و در تعدادی نیز بین ۵۷ تا ۵۹ هزار تومان در نوسان بود؛ این در حالی است که از امروز اوراق تسهیلات مسکن صادره در خرداد ماه امسال (تسه ۹۹۰۳) وارد بازار شد که معمولاً انتشار اوراق تازه، بازار این برگه‌ها را با افزایش عرضه و کاهش قیمت مواجه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال امروز کمی بیش از ۳۸ هزار برگه تسه ۹۹۰۳ (اوراق مسکن خرداد امسال) به فروش رسید در حالی که در نیمه نخست خرداد امسال که قیمت اوراق تسهیلات مسکن به نزدیک ۸۸ هزار تومان رسیده بود، تعداد فروش برگه‌های تازه انتشار یافته متعلق به اردیبهشت ۹۹ (تسه ۹۹۰۲)، به روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار برگه می‌رسید.

صابر عسگرپور مدیر امور مالی بانک عامل بخش مسکن نیز هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن از ۸۸ به دامنه ۵۰ هزار تومان، علت افزایش قیمت این برگه‌ها را اشتباه سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای در بورس عنوان کرد و افزود: این سرمایه گذاران به دلیل عدم اطلاع از محدودیت‌های خرید و فروش اوراق تسهیلات، به دلیل ایجاد هیجان در معاملات، وارد چرخه خرید و فروش اوراق تسهیلات مسکن شدند که به دلیل افزایش تقاضای خرید، افزایش قیمت‌ها نیز به وقوع پیوست. ضمن اینکه انباشت تقاضای دریافت تسهیلات مسکن در ماه‌های کرونایی که بازار مسکن را به تعطیلی کشانده بود، یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مسکن برگه‌های تسه در نیمه نخست خرداد ماه بود.

به نظر می‌رسد در این روزها نیز که افزایش ارزش معاملات در بازار سرمایه مرتباً در حال رکورد زنی است، برخی خریداران هیجانی و غیر حرفه‌ای به سمت خرید اوراق تسهیلات مسکن متمایل شده اند که باید بدانند تسه جای سرمایه گذاری و بازدهی نیست. بلکه ابزاری برای خرید زمان پس انداز منابع مالی در بانک عامل بخش مسکن و دریافت تسهیلات مسکن است.

همین موضوع سبب شد تا بار دیگر قیمت اوراق از کانال ۵۰ هزار تومان صعود کرده و وارد دامنه قیمتی ۶۰ هزار تومانی شود. میانگین قیمت ۴ نماد تسه، ۶۴ هزار تومان، ۱۳ نماد ۶۳ هزار تومان، ۱۱ نماد نیز ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان بود. در سه نماد تسه نیز سقف دامنه نوسان (مثبت ۵ درصد) ثبت شد و در بیشتر نمادها نیز دامنه نوسان بین ۴ تا ۵ درصد بود. سه نماد تسه نیز بین ۶۵ تا ۶۷ هزار تومان به فروش رفت.

پرفروش‌ترین نماد نیز تسه ۹۹۰۲ (اوراق تسهیلات مسکن صادره در اردیبهشت امسال) با ۵۷ هزار برگه در معاملات امروز بود. همین نماد توانست بیشترین تعداد معاملات را با ۲ هزار و ۱۱ فقره معامله، به خود اختصاص دهد. ضمن اینکه بیشتر اوراق تسهیلات مسکن در نمادهای مختلف بین هزار تا ۳ هزار برگه در هر نماد به فروش رسیدند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن بازار مسکن تسهیلات مسکن اوراق تسهیلات مسکن اوراق تسه قیمت اوراق تسهیلات مسکن تسهیلات مسکن هزار تومان هزار برگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران