Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور گفت: ابتدای سال ۹۲ کسی فوت می‌کرد در بیمارستان جنازه‌اش به گروگان گرفته می‌شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه برنامه ریزی و تلاش برای تحقق شعار جهت تولید با حضور استانداران سراسر کشور گفت: امید در سایه بیان حقایق برای مردم و مواردی که خود مردم در زندگی روزمرشان برایشان ملموس است به وجود می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از کارهای دولت خیلی نیاز به بیان ندارد، موضوع تحول سلامت، بیمه همگانی در کشور و اینکه مردم به راحتی دسترسی به پزشک تخت، تخت ویژه دارو و درمان دارند این را مردم خودشان حس می کنند.

بیشتر بخوانید: روحانی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: شوک ایجاد شده در بازار ارز موقت و گذرا است/ پیش نویس بسته حمایتی برای تنظیم بازار اجاره بهای مسکن آماده شود

رئیس جمهور گفت: ابتدای سال ۹۲ کسی بیمارستان می رفت هم باید خودش می رفت دمپایی و ملحفه بخرد و هم اگر دارو نیاز بود باید خودش بیرون می‌رفت و تهیه می‌کرد.  تخت هم آنقدر گران بود که برای مردم امکان‌پذیر نبود و اگر کسی هم فوت می‌کرد جنازه به گروگان در بیمارستان می‌ماند امروز مردم این واقعیت را لمس می‌کنند.

وی تصریح کرد: در این دولت تخت جدید و یا تخته بازسازی شده دو برابر تاریخ ایران است این شرایطی که ما در مبارزه با کرونا در برابر ملت سرافراز بودیم به خاطر این است که زیربنای درمان درست شد است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ۸ هزار تخت آی سی مجهز در اختیار است و هزار تخت در همین سه؛ چهار ماه دوران کرونا اضافه شده است این کار بزرگ، کاری است که مردم می‌بینند و چه بگوییم چه نگوییم برای مردم ملموس است.

روحانی بیان داشت: امروز  پیشرفت قدرت ارتباطات، زیربنای ارتباطاتی، فضای مجازی و سایبری برای مردم ملموس است، هر کس یک موبایل هوشمند در اختیارش است و به راحتی می‌توانند خدمات را دریافت کنند. همین سامانه بود که در همین دوره کرونا توانستیم ۷۷ میلیون نفر را غربالگری کنیم، همین سامانه بود که باعث شد به راحتی حدود ۲۲ میلیون نفر را وام دهیم. همین سامانه است که به راحتی کمک خواهد کرد که ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به عنوان وام ارزان قیمت بدهیم.

وی در مورد تببین خدمات دولت در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش بنیان بیان داشت: آثار شرکت های دانش بنیان به تدریج برای مردم ملموس می شود بسیاری از خدمات این شرکت های دانش بنیان خدماتشان در فضای مجازی است این فضای مجازی بود که باعث شد ما در این دو و سه ماه پایان سال تحصیلی بتوانیم وقتی مدرسه را تعطیل کنیم آموزش را نگه داریم.

رئیس جمهور اظهار داشت: سال آینده طراحی ما این است که از ۱۵ شهریور می‌خواهیم مدارس و دانشگاه‌ها را فعالیتشان را آغاز کنیم. بخشی از آن حضوری و بخشی مجازی است اگر چنین فضا و زیرساختی نبود و سرعت اینترنت نبود چگونه می‌خواستیم این خدمات را بدهیم؟، این خدمات برای مردم روشن است است

وی خطاب به استانداران کشور گفت: باید برای مردم بیان کنید و تبیین کنید اگر سیصد هزار هکتار زمین کشاورزی را در خوزستان و ایلام تجهیز به کانال کشی و زهکشی کردیم و قیمت این زمین ها را چندین و چند برابر کردیم و محصولات را چند برابر کردیم این را باید استانداران مربوطه برای مردم توضیح دهند.

روحانی با اشاره به احیاء دریاچه ارومیه در این دولت بیان داشت: دریاچه ارومیه اگر احیا نشده بود تبریز تخلیه شده بود، کسی در تبریز سرمایه گذاری نمی‌کرد، داشتند تبریز را تخلیه می‌کردند. مشکل آب ما مشکل هزاران سال است، این چیزی است که برای مردم تبیین شود.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه راه آهن رشت و انزلی تا پایان سال افتتاح می‌شود، اظهار داشت:  یک کار عظیم است که یک لوله بزرگ که اقدامات آن شروع شده از گوره تا جاسک هزار کیلومتر لوله کشی می شود و دیگر صادرات نفت ما متصل به بنده ناف تنگه هرمز نیست این برای اولین بار است که در تاریخ ایران انجام می‌شود. مقام معظم رهبری یک بار که در محضرشان بودم به من گفتند استراتژیک‌ترین کار دولت این است که شما انجام می‌دهید.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از مردم ما خانه ندارند و مجبوراً به صورت مستاجری زندگی کنند، بیان داشت: مگر درآمد یک مستاجر نسبت به پارسال چقدر اضافه شده است؟ خب ما باید یک کاری کنیم. همین امروز صبح بخشی از جلسه اقتصادی ما همین موضوع بود و طرحی را آماده می‌کنیم که به ستاد کرونا می‌بریم چون نیاز به تغییر قانون دارد. کار اصلی در مسکن در اختیار گذاشتن زمین‌های دولتی برای ساخت مسکن است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم مقام معظم رهبری خوزستان روحانی دریاچه ارومیه دولت قوه مجریه رئیس جمهور ایران تبریز رشت اینترنت دولت روحانی ویروس کرونا بیمارستان استانداران کشور رئیس جمهور برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهر 1402؛ توفان هفتم اکتبر و و بهای سنگین برای مردم غزه

    عصر ایران- در میان 12 ماه سال کهنه از حیث اتفاق نظر بر سر مهم‌ترین و غافل‌گیر کننده‌ترین خبر‌های آن هیچ یک چون ماه مهر نیست: در جهان عملیات طوفان‌الاقصای حماس علیه اسراییل و در پی آن انتقام با ویرانی و کشتن 32 هزار فلسطینی در باریکه غزه در 6 ماه و در ایران قتل فجیع داریوش مهرجویی و همسرش... 

    خبرترین خبر در نیمه مهر 1402 یا هفتم اکتبر 2023  عملیات طوفان الاقصای حماس علیه اسراییل و کشتن و به گروگان گرفتن هزار نفر در داخل سرزمین های اشغالی بود که بی سابقه بود و اسراییل طی 6 ماه بعد با کشتن 32 هزار فلسطینی در باریکه غزه مدعی بوده در صدد نابودی حماس است و هر چه ویران کرده و کشته به قصد از میان برداشتن شبه نظامیان است اما آنچه جهان دید و خشم گرفت زنان و کودکان کفن پوش بوده است و خوش بختانه حین نوشتن این چند سطر خبر می رسد شورای امنیت سازمان ملل سرانجام قطعنامۀ آتش بس را صادر کرد

    چون آمریکا اصرار داشت ابتدا گروگان ها آزاد شوند و بعد آتش بس و فلسطینی ها می گفتند اول آتش بس بعد گروگان ها و سرانجام باز قطر میانجی گری کرد تا هر دو با هم باشد و قطعنامه را آمریکا وتو نکند و رأی ممتنع داد. رفتار آمریکا هم این ذهنیت را ایجاد کرد که خود در واقع گروگان اسراییل اند!

   در ایران هم قتل کارگردان سرشناس به اتفاق همسرش در ویلای شخصی در کرج تکان دهنده ترین خبر مهرماه بود و چه کسی می‌توانست چنین پایانی را برای داریوش مهرجویی پیش‌بینی کند؟

   به جز این دو خبر مهم جهانی و داخلی می‌توان به ابتکار سازمان زیباسازی شهرداری تهران و خارج شدن موقت از پوستۀ ایدیولوژیک با نصب تصاویر و اشعار شاعران و حتی فروغ فرخ‌زاد در خیابان ها و بزرگراه‌های تهران اشاره کرد. اتفاقی که اگر در دورۀ شهرداری یک اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا رخ می داد می‌گفتند در غزه دارند قصابی می کنند شما در تهران رمانتیک شده‌اید؟

   در روزهای اول بعد از عملیات حماس برخی رسانه ها در غرب کوشیدند تصویری داعش گونه از نیروهای حماس ترسیم کنند تا حمایت غرب جلب شود و با مظلوم نمایی کار خود را پیش ببرند اما سبعیت اسراییلی‌ها در حمله و بمباران این تصویر را زدود و به جز همان دو سه روز اول بعد از هفتم اکتبر فلسطینی‌ها در موضع مظلومیت بوده‌اند و تنها حربۀ اسراییل گروگان های آن بود و در مجموع افکار عمومی در دنیا علیه اسراییل شورید خاصه این که اگر غزه بخشی از خاک اسراییل است چرا سرزمین و مردمان خود را می کشند و اگر سرزمینی دیگر و مستقل است چرا آن را به یک زندان بزرگ و محضور بدل کرده اند و بیش از هر زمان دیگری ایدۀ دو دولتی مطرح شد و حتی در ایران که زمانی طرح آن گناه نابخشودنی بود. مطابق ایده دو دولتی 22 درصد سرزمین به فلسطینی ها تعلق می گیرد و بقیه به اسراییل و بیت المقدس هم به دو بخش غربی و شرقی تقسیم می شود و شرقی از آن فلسطینی های مسلمان و غربی هم برای یهودیان. منتها در هر دو سو گروه هایی به کمتر از 100 درصد راضی نیستند.

   در همان روزهای نخست جبهه ای در حمایت از اسراییل و در مقابل آنچه تروریسم می خواندند شکل گرفت که رؤسای جمهور سابق و دموکرات و هوادار ایدۀ دو دولتی هم به آن پیوستند ولی اسراییل نتوانست این موضع را ادامه دهد و چهره های آمریکایی در معرض انتقاد گرفتند و فشارها چنان زیاد شد که سرانجام چنان که اشاره شد دیروز و در 6 فروردین 1403 به جای وتوی قطعنامۀ آتش بس رای ممتنع دادند و این حاصل نیامده  جز با خون هزاران فلسطینی.

همان روزهای اول در یادداشتی نوشتم:

5 سال قبل بیل کلینتون که در 1993 میزبان مذاکره با رابین و عرفات در واشنگتن و در 2000 میربان مذاکرات باراک و عرفات در کمپ دیوید  بوده به این پرسش که «دلیل اسراییل برای توقف روند مذاکرات برای صلح چیست» این گونه پاسخ داد: «اسراییل به این دلیل روند مذاکرات برای صلح با طرف فلسطینی را متوقف کرده که فلسطینی‌ها را طرف ضعیفی یافته که در برابر اسراییل قادر به طرح مشکلات خود نیستند.»

  روشن است که این پاسخ برای فرار از محکوم کردن رفتارهای نتانیاهو و حتی نقض پیمان‌های اسلو بود و کلینتون برای پرهیز از متهم کردن آشکار طرف اسراییلی به نقض پیمان اما با این نگاه و یادآوری عملیات هفتم اکتبر را این‌گونه هم می‌توان توجیه کرد که برای صلح هم باید قوی بود چون خود می گویند با طرف ضعیف مذاکره نمی‌کنند و توصیه متحد و حامی‌شان همین بود که قوی شوید و بعد بیایید!

   حکایت قتل مهرجویی هم بسیار تکان دهنده بود و پرشایعه و یک حاشیه چندش آور هم داشت و آن هم حضور بهروز افخمی با زهرخندهای آزارنده به قصد ساخت مستندی دربارۀ این قتل بود. همکار او را سلاخی کرده بودند و او با نگاه سینمایی در محل جنایت حاضر شده بود!

    چون در نوشتار «یاد رفتگان نام دار سال کهنه» به او پرداخته شده اینجا در حد همین اشاره بسنده می‌شود و به رخدادی دیگر در ترهان در مهر 1402 می پردازیم. رخدادهای که پیش چشم میلیون ها نفر بار منفی نداشت. خاصه این که  موسم نوروز است و تمام مرور مهر به قتل و کشتار اختصاص داشت. به شعر پناه ببریم و یادآوری این رخداد که در میان بیلبوردهایی که به ابتکار سازمان زیباسازی شهرداری تهران در پروژه «تهران، ‌شهر شعر» و با همکاری خانه شعر نیما یوشیج در جای‌جای شهر نصب شد متفاوت‌تر و غیر منتظره‌تر از همه تابلوی شعر فروغ فرخ‌زاد بود با این شعر:
    
 و در شهادتِ یک شمع
 راز منوّری است که آن را 
  آن آخرین و آن کشیده‌ترین شعله، خوب می‌داند

       ابتکار سازمان زیباسازی البته از بخت بد و پیش‌بینی نشده با آن دو رخداد بسیار تلخ هم‌زمان شد  که حس و حال توجه به شعر را از خیلی‌ها گرفته بود چرا که شعر به عالم خیال تعلق دارد و قتل و کشتار به اسب خیال فرصت چمیدن نمی‌داد.
 
         هر چند از اشعار شاعران گم‌نام یا باکیفیت کم هم استفاده شده بود اما نام و تصویر و شعر دکتر شفیعی کدکنی هم بود:

      چون صاعقه در کورۀ بی‌صبری‌ام امروز
      از صبح که برخاسته‌ام ابری‌ام امروز

       م.خ

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شهریور ۱۴۰۲؛ رونالدو در تهران و دویدن به دنبال اتوبوس او/ حلوا حلوا کردن بریکس! مرداد 1402؛ یا جای من است یا رشید‌پور! تیر1402؛ روزی که سرآشپز شورید و دو جمله قصار: "عشق، مال دهۀ 60 بود" و "زن بی‌حجاب صاحب ندارد"! خرداد 1402؛ تصمیم دربی، لگد عادل و رابطۀ سن درخت با خنده به تحریم‌های آمریکا! اردیبهشت 1402؛ شاسی بلندهایی که وزیر صمت را به زیر کشید/ «خالص سازی» از زبان علی لاریجانی/ واکنش به اعلام بیزاری امام جمعه رشت از دختران بی‌روسری فروردین 1402؛ اشک‌های کاظم صدیقی در مصافحۀ نوروزی!

دیگر خبرها

  • توقیف ساعتی بیش از ۲۳۴۵ خودرو از ابتدای طرح نوروزی
  • نرخ جرائم رانندگی حادثه‌ساز ۵ برابر می‌شود
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • دادستان کل کشور: با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • زخمی شدن ۶۴۰۰ نظامی صهیونیست از ابتدای جنگ غزه
  • آقای حداد! نقل چنار و پاجوش نیست
  • مصدوم شدن ۵۷۲ نفر در تصادف‌های ابتدای سال البرز
  • نجات مضروب گروگانگیری ایوانکی از مرگ
  • نجات مضروب گروگان‌گیری ایوانکی از مرگ/ درمان ادامه دارد
  • مهر 1402؛ توفان هفتم اکتبر و و بهای سنگین برای مردم غزه