Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@18:12:57 GMT

تشکیل ۸ هزار پرونده قضایی در دادسرای صومعه سرا

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۲۲۱۰

تشکیل ۸ هزار پرونده قضایی در دادسرای صومعه سرا

ابراهیم انصاری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: از مجموع این پرونده های یک هزار و  ۷۰۰ مورد مربوط به سرقت ، هزار و ۲۵۰ پرونده دعاوی مربوط به توهین ، هزار و۷۰مورد ضرب و جرح و هزار و ۴۰مورد شکایت وتهدید و ۶۷۰ مورد تصادفات و مانند آن بوده است .
وی از کاهش ۶۰ درصدی دعاوی تصرف عدوانی در این شهرستان خبر داد و افزود : در این زمینه در سال ۹۷ تعداد ۵۹۷ پرونده تشکیل شده بود که درسال ۹۸ به ۲۳۵ پرونده  کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : پرونده تصادفات هم در سال ۹۸ با کاهش ۱۶ درصدی نسبت به سال ۹۷ که هزار و۴۴پرونده بود به ۷۸۰ مورد رسیده است.
وی اظهار کرد : در این میان  پرونده های مربوط به شکایت در مورد سرقت در سال ۹۸ حدود ۴۰درصد افزایش داشته است.
دادستان صومعه سرا در ادامه عنوان کرد : اصل ۱۵۶ قانون اساسی در ۵بند وظایف را مشخص کرده است که دو بند احیای حقوق عامه و بند نظارت بر حسن اجرای قوانین در چند سال اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است .
وی با اشاره به اینکه در راستای احیای حقوق عامه دو کمیته جداگانه تشکیل شده است، افزود: کمیته تغییر کاربری که متشکل از جهاد کشاورزی،آب منطقه ای ، محیط زیست ،بنیاد مسکن و منابع طبیعی و نماینده دادستان است توانسته در منطقه سه سار ۳ هزار مترمربع زمین را که در آن ساختمان مسکونی احداث شده بود را به حالت اولیه شالیزاری احیا کند.
وی ادامه داد : کمیته حفظ ذخایر جنگلی نیزتشکیل شده و کلیات مربوط به جنگل ها در آن مورد بررسی قرار گرفته و به منظور مبارزه با قاچاق چوب پایگاه حفاظت از اراضی در مناطق جنگلی ایجاد خواهد شد.‌
دادستان صومعه سرا در ادامه گفت : آب شرب شهرستان صومعه سرا کیفیت مطلوبی ندارد و زیرساختهای آب شرب مستلزم اصلاحات است زیرا شبکه آبرسانی باگذر زمان فرسوده است.
دادستان صومعه سرا تصریح کرد : همچنین پروژه لوله گذاری از باغبانان برای تامین آب شرب ۲۰ روستا بخش تولمات باید تعیین تکلیف گردد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید مرغ است و افزایش قیمت مرغ نباید بیش از ۱۲هزار۹۰۰ تومان باشد، افزود: قیمت تضمینی خرید برنج و ممنوعیت واردات برنج از طریق متولیان جهاد کشاورزی باید قبل از ورود محصول تولیدی برنجکاران به بازار،  اعلام گردد .
انصاری اظهارداشت: پارک های شهر صومعه سرا تولمات و گوراب زرمیخ به فراموشی سپرده شده واین پارک ها جولانگاه برخی اراذل و اوباش و معتادان شده که باید این مناطق پاکسازی شده و فضای مناسب استفاده خانواده ها فراهم شود.
وی در ادامه از تشکیل پرونده تخلف برای سه پیمانکار خبر داد و افزود: بحث برداشت مصالح در سطح رودخانه های شهرستان تعطیل است بجز منطقه تنیان که مصوبه قبلی دارد و در دیگر رودخانه ها شنی برای برداشت نداریم .
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها هفته قوه قضاییه صومعه سرا گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته قوه قضاییه صومعه سرا گیلان هفته قوه قضاییه صومعه سرا گیلان صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی صالحی؛ دادستان عمومی و انقلاب تهران به ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال 1402 پرداخت و گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال 1402، بیش از 11 هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان تهران 246 دستگاه کِشنده توقیف شده در گمرک را تعیین تکلیف کرد؛ فرصت 5 روزه مالکان برای ترخیص

وی افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از 184 میلیارد تومان و میزان ردّ مال صورت گرفته نیز بیش از 843 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتهارد؛ شهرستان بدون زندانی مهریه
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • دینا قالیباف ادعای تجاوز را تکذیب کرد؛ تجاوزی در کار نبوده است فقط به من توهین شد/ نتیجه تحقیق مقام قضایی؛ توهینی در کار نبوده است/ برای ادعای دروغ پرونده جدید قضایی تشکیل شد
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • با ۸۰ هزار عضو ۷۰۰ شکایت در ماه داریم
  • دستگیری اعضاء باند حرفه‌ای کپی کارت‌های بانکی در محمودآباد
  • افتتاح بیش از ۵۰ طرح روستایی در صومعه سرا