Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@08:01:05 GMT

استان قم مشکلی در تأمین مسکن ندارد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۹۲۵۷۳

استان قم مشکلی در تأمین مسکن ندارد

گروه استان‌ها- معاون استاندار قم با تأکید بر ایجاد صندوق پس‌انداز تأمین مسکن در کشور گفت: با ایجاد این صندوق فرد سهامدار شده و می‌تواند با پس‌انداز در آن امیدوار به تأمین مسکن شود. ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

محسن بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، یکی از 4 نیاز اصلی انسان‌ها را مسکن عنوان و اظهار داشت: مسکن در کشور از یک کالای مصرفی خارج‌شده و به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل‌شده است به‌همین دلیل علیرغم وجود تقاضا در کشور حدود دو میلیون مسکن خالی در کشور داریم که سهم استان قم بر اساس سرشماری سال 95 حدود 45 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم افزود: این مسکن‌ها در مناطقی ساخته‌شده که قیمت بالایی  دارد و مردمی که در دهک‌های پایین جامعه هستند توانایی خرید این مسکن‌ها را ندارند بنابراین برای این طبقه از مردم مدل مسکن مهر در ذهنشان است.

وی با بیان تفاوت طرح مسکن اقدام ملی با شرایط مسکن مهر ابراز کرد: این طرح دارای شرایط سخت گیرانه ای بوده و آورده فرد متقاضی طرح مسکن اقدام ملی بیشتر از مسکن مهر است، عواملی مثل بالا رفتن هزینه‌های ساخت و ساز، کاهش ارزش پول ملی و بالا رفتن پول پروانه باعث شد که طرح اقدام مسکن ملی را هم برای دهک‌های پایین جامعه تحت تأثیر قرار دهد.

بهشتی با بیان اینکه به هر میزان مسکن تولید کنیم سبب تحت تأثیر قرار گرفتن بازار می‌شود، گفت: از طرف دیگر حبابی میان وجود مسکن خالی و میزان تقاضا در بازار وجود دارد، به نظر می‌رسد اگر در سیاست‌های دولت صندوق پس‌انداز تأمین مسکن ایجاد شود و فرد سهامدار شود خیلی بهتر از پول نقدینگی است که در بانک بگذارند.

اجرای تفاهم نامه تامین مسکن کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلححذف متقاضیان مسکن مهر هشتگرد با مصوبه شورای تامین مسکن البرزکارگروه تامین مسکن اقشار محروم تشکیل شد/ واگذاری زمین و وام بلاعوض به دهک‌های 1 تا 3

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر اینکه این سیاست مدل موفقی در بسیاری از کشورها است، عنوان کرد: اگر مردم را تشویق به پس‌انداز در صندوق پس‌انداز تأمین مسکن کنیم سبب می‌شود که پس‌اندازهای اندک به این سمت بیاید.

وی مطرح کرد: گرفتن مالیات از اشخاصی که خانه‌های خالی دارند سبب برده شدن سرمایه مردم به سمت پس‌اندازهای خانگی می‌شود، فرد پولش را از بانک خارج کرده و اقدام به سرمایه‌گذاری سکه و طلا، خودرو و بورس می‌کند و یک بازار کاذبی در بازار ایجاد می‌کند.

بهشتی با بیان اینکه در استان قم با کمبود مسکن مواجه نیستیم، اضافه کرد: عمده‌ترین مشکل مربوط به تأمین منابع بوده و باید اقداماتی در راستای حل این مشکل انجام داد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره اقداماتی که در راستای تأمین مسکن  استان انجام می‌شود، مطرح کرد: طرح‌هایی مثل  48 هکتاری منطقه پردیسان قم، طرح 32 هکتاری و 63 هکتاری که اخیراً در شورای برنامه‌ریزی استان به محدوده شهر برای طرح اقدام ملی اضافه شد ازجمله مهم‌ترین طرح‌هایی استان هستند که در راستای تأمین مسکن استان انجام‌شده است.

وی تأکید کرد: باید بپذیریم که مسائل مربوط به مسکن یک موج ملی بوده و یک استان نمی‌تواند فارغ از کشور اقدامات به رفع مشکل کند چراکه گرانی مصالح، آرماتور و سیمان ازجمله عواملی است که در گرانی مسکن تأثیرگذار است.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار قم تأمین مسکن مسکن مهر پس انداز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۹۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رامین رضاییان تکذیب کرد؛ 3 کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می کنم

رامین رضاییان برای بازی مقابل پرسپولیس مشکلی ندارد.

به گزارش طرفداری، رامین رضاییان مافع آماده این روزهای سپاهان برای بازی مقابل پرسپولیس محروم نیست.

رامین رضاییان مدافع سپاهان که در پیروزی 2-1 ملوان در ترکیب تیم مورایس حضور داشت، در ثانیه های پایانی نیمه اول کارت زرد گرفت و در برخی رسانه گفته شد که این بازیکن بازی بعدی حساس تیمش مقابل پرسپولیس را به دلیل 4 کارته شدن از دست داده است.

اما رامین رضاییان با انتشار یک استوری اعلام کرد که این خبر کذب است و 3 کارته است و برای رویارویی با تیم سابقش مشکلی ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرشاد احمدزاده نگذاشت گل به نام رامین رضاییان ثبت شود! (فیلم) غیر رسمی؛ رامین رضاییان از الشحانیه جدا شد؛ مدافع ملی‌پوش پرسپولیسی می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از۱۱۶ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن
  • توماس توخل مشکلی با ماندگاری در بایرن مونیخ ندارد
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود
  • اقدامات خوبی در اجرای نهضت ملی مسکن در استان بوشهر انجام شده است
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ 3 کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می کنم
  • رامین رضاییان تکذیب کرد؛ 3 کارته هستم و مقابل پرسپولیس بازی می‌کنم
  • رضاییان: برای پرسپولیس مشکلی ندارم
  • ۲۶۰۰ واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی احداث می‌شود